خانهاخبار
گوگل رسماً تأیید کرد؛ 12 مهر ماه پیکسل 2 معرفی خواهد شد!

گوگل رسماً تأیید کرد؛ 12 مهر ماه پیکسل 2 معرفی خواهد شد!

سال 2017 اندک اندک به پایان نزدیک می‌شود و همین موضوع باعث شده است تا شرکت‌های مختلف برای رونمایی از پرچمداران جدید خود برنامه‌ریزی نمایند. یکی از پرچمداران امسال، گوشی‌های پیکسل 2 گوگل است و براساس یک پوستر رسمی، گوگل در تاریخ 4 اکتبر از گوشی پیکسل 2 رونمایی خواهد کرد.
۱۳۹۶/۶/۲۳

در بوستون، بزرگ‌ترین شهر ایالت ماساچوست در آمریکا، تصویری توسط گوگل منتشر شده است که عبارت «از گوشی خود، بیشتر بخواهید!» در این پوستر جلب‌توجه می‌کند. همچنین لوگوی شرکت سازنده نیز به همراه یک تاریخ در پایین این پوستر درج شده است.

image

به همین جهت، گمان می‌رود شرکت گوگل در تاریخ 4 اکتبر (12 مهر ماه) از گوشی پرچم‌دار پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس‌ال به صورت رسمی رونمایی خواهد کرد. پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس‌ال، اولین محصولات گوگل خواهند بود که نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید یعنی اندروید نوقا 8.1 روی آن‌ها نصب شده است.

پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس‌ال، اولین گوشی‌های پرچم‌دار گوگل خواهند بود که به قابلیتی مشابه با «اج سنس» مجهز خواهند شد. شرکت گوگل برای قابلیت «فریم حساس به فشار» گوشی‌های پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس‌ال، نام «اکتیو سنس» را درنظر گرفته است؛ با این‌حال، هنوز مشخص نشده که امکان شخصی‌سازی این قابلیت به منظور اجرای برنامه‌های مختلف وجود دارد یا گوگل آن‌را تنها با هدف دسترسی سریع‌تر به دستیار صوتی گوگل اسیستنت ارائه می‌دهد.

image

پیکسل 2 ایکس‌ال براساس شایعات، به نمایشگر 6 اینچی بدون لبه مجهز خواهد بود و البته توسط شرکت ال‌جی تولید می‌شود. همچنین، گوشی دیگر گوگل یعنی پیکسل 2 نیز توسط شرکت اچ‌تی‌سی آماده خواهد شد. در ابتدا، تولید هر دو گوشی پیکسل 2 ایکس‌ال و پیکسل 2 به اچ‌تی‌سی سپرده شده بود اما در نهایت مشخص شد که مدل بزرگ‌تر یعنی Muskie لغو شده است و گوگل تصمیم دارد تا تولید یک گوشی بزرگ‌ را به شرکت ال‌جی واگذار نماید.

هر دو گوشی جدید گوگل، مشخصات سخت‌افزاری مشابهی خواهند داشت؛ با این‌حال، طراحی آن‌ها با یک‌دیگر متفاوت است. پیکسل 2 به زبان طراحی پیکسل و پیکسل ایکس‌ال پای‌بند خواهد بود اما پیکسل 2 ایکس‌ال برای رقابت با پرچم‌داران تازه معرفی شده، حاشیه‌های بسیار نازکی خواهد داشت.

همچنین، در پنل پشتی هر دو گوشی تنها از یک دوربین استفاده شده است؛ به همین جهت، نباید منتظر عرضه پرچمداران 2017 گوگل با دوربین دوگانه باشید. در پنل پشتی مانند نسل قبل از ترکیب شیشه و فلز استفاده خواهد شد اما گوگل، مساحت لایه شیشه‎ای در بدنه پشتی را کاهش داده است. به همین جهت، حسگر اثرانگشت روی بدنه فلزی پشت گوشی جای خواهد گرفت.

علاوه‌براین، به‌تازگی اعلام شده بود که گوشی‌های پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس‌ال با تراشه اسنپدراگون 835 کوالکام عرضه خواهند شد؛ پیش‌تر گمان می‌رفت پرچم‏داران جدید گوگل به تراشه اسنپدراگون 836 کوالکام مجهز خواهند شد اما شایعات جدید، نشان می‌دهد که کوالکام عرضه‌ی نسخه ارتقا یافته اسنپدراگون 835 را تا اوایل سال آینده به تعویق انداخته است.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

Srhk

۱۳۹۶/۶/۲۳
اندروید آریو منظورتونه دیه

عماد

۱۳۹۶/۶/۲۳
سیستم‌عامل اندروید یعنی اندروید نوقا 8.1 روی آن‌ها نصب شده است.
نوقا ؟؟؟؟
8.1؟؟؟؟
اوریو ؟؟؟؟
7.1؟؟؟؟