خانهاخبار
نمونه تصاویر دوربین آیفون 10، آیفون 8 و 8 پلاس

نمونه تصاویر دوربین آیفون 10، آیفون 8 و 8 پلاس

دوربین و کیفیت ثبت تصاویر یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های گوشی‌های هوشمند و البته معیارهای کاربران برای خرید آن‌هاست. در مطلب پیش رو به بررسی دوربین سه آیفون تازه اپل می‌پردازیم.
۱۳۹۶/۶/۲۲
image

اپل شب گذشته سه آیفون تازه امسالش را رسما در خلال رویدادی جهانی معرفی کرد. کیفیت دوربین و ثبت تصویر یکی از ویژگی‌هایی است که در این سه گوشی تازه نسبت به نسخه‌های قبلی آیفون، بهبود یافته. همان‌طور که انتظار می‌رفت، دوربین گوشی iPhone X با واقعیت مجازی (AR) سازگار است و دوربین هر دو گوشی آیفون 8 و 8 پلاس هم حالا از لنزهای تازه‌ای بهره می‌برند.

گوشی iPhone X مانند نسخه 8 پلاسبه ماژول دوربین اصلی با لنز دوگانه مجهز شده است که هر دو لنز آن 12 مگا پیکسلی هستند. دیافراگم لنز اصلی این دوربین 1.8 گزارش شده و برای ثبت تصویر و ویدیو در شرایط مختلف مناسب است درحالی‌که دیافراگم لنز تله فوتو آن با بزرگنمایی 2 برابر، 2.4 است. OIS (تثبیت اپتیکال تصویر) ویژگی دیگری است که به دو ماژول دوربین اضافه شده و وضعیت پرتره هم همان‌طور که انتظار می‌رفت، در آن‌ها وجود دارد. این دوربین‌ها همچنین از اعمال افکت نوری در هنگام ثبت تصویر پشتیبانی می‌کنند تا بتوانید تصاویر زیبایی را با تنظیم نور ثبت کنید.

وضعیت پرتره برای اولین بار در گوشی‌های آیفون حالا روی حسگر سلفی هم فعال شده است. دوربین TrueDepth این گوشی با لنز استاندارد آن به‌صورت متوالی همکاری می‌کند تا اشیا را از پس‌زمینه جدا کرده و افکت نوری یا Bokeh را روی آن اعمال کند.

نمونه تصاویر رسمی دوربین آیفون X

همه توجه‌ها فعلا روی دوربین گوشی آیفون 10 معطوف شده اما نباید فراموش کنیم دوربین آیفون 8 و 8 پلاس نسبت به نسخه‌های قبلی در بسیاری موارد، بهبود یافته‌اند. البته در نگاه اول ممکن است ویژگی‌های آن‌ها کاملا مشابه به‌نظر برسد: هر دو نسخه 8 و 8 پلاس به دوربین‌های 12 و 7 مگا پیکسلی در پنل پشت و جلو مجهز شده‌اند درحالی‌که دوربین اصلی 8 پلاس در کنار لنز اصلی از یک لنز ثانویه برای بزرگنمایی تا 2 برابر هم بهره می‌برد.

اپل شب گذشته در هنگام معرفی این گوشی‌های تازه اعلام کرد که همه لنزهای موجود در دوربین‌ها، کاملا جدید هستند و به‌ همین خاطر انتظار می‌رود کیفیت ثبت تصاویر هم بهبود یابد. علاوه بر این، نرم‌افزار دوربین در این نسخه‌ها بهبود یافته است؛ برای مثال ویژگی تازه‌ای به نام Portrait Lighting به این اپلیکیشن اضافه شده است که امکان اعمال تغییر و بهینه‌سازی رنگ را در لحظه ثبت تصویر میسر می‌سازد. اپل مدعی شده که ویژگی مذکور از فیلترهای رنگی موجود در گوشی‌های سایر سازندگان بهتر است، اما این ویژگی متاسفانه فقط در نسخه پلاس وجود دارد.

باتوجه به سیستم رمزگذاری که اپل به‌تازگی طراحی کرده، ضبط ویدیو هم در دوربین این آیفون‌های تازه بهتر شده است. این سیستم همه فریم‌ها را با دقت تحلیل کرده و محتویات آن‌ها را به‌خوبی شناسایی می‌کند؛ سپس کیفیت ویدیو را نسبت به آن‌ها بهینه می‌سازد. اگر از دوست‌داران ویژگی فیلم‌برداری آهسته (اسلوموشن) هستید، خبر خوشی برای شما داریم. حالا می‌توانید ویدیوهای 1080 را با سرعت 240 فریم در ثانیه ضبط کنید. سرعت فیلم‌برداری آهسته در دوربین گوشی‌های سری 7 تقریبا نصف این مقدار بود.

نمونه تصاویر رسمی دوربین آیفون 8 و آیفون 8 پلاس 

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (13 نظر)

اسماعیل میلان

۱۳۹۶/۹/۲۰
بهترین گوشی دنیا اپله هستش وسلام

سعید

۱۳۹۶/۶/۲۵
v30 اصلا عددی نیست که بخواد رقیب آیفون x باشه تنها رقیب آیفون نوت8 هست والسلام

سعید

۱۳۹۶/۶/۲۳
تنها رقیبش نوت ۸ ه والسلام وی ۳۰ در حد بزرگان نیست

Alireza

۱۳۹۶/۶/۲۳
گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه پیف پیف .داداش من خودم پولم به آیفون نمیرسه.اما باید تعصب رو گذاشت کنار.و باید قبول کرد که آیفون خیلی بهتر از اندروید هست.البته از نظر راحت کار کردن اندروید بهتره.ولی سرعت و روان بودن و امنیت اپل بهتره.اگه اپل بهتر نبود هر سال بهترین گوشی انتخاب نمیشد.پارسال دیدی که 7 plus بهترین شد.البته از هر نظر برتر نبود.ولی در کل بهترین قدرتمند بود.

Alireza

۱۳۹۶/۶/۲۳
کسانی که نظر منو دیسلایک کردن همه طرفدارن سامسونگ هستن.چرا نمیخوایید قبول کنید که نوت 8 از اینا بد تره.