خانهاخبار
آیفون X با قیمت 999 دلار دو ماه دیگر یعنی ماه نوامبر وارد بازار می‌شود

آیفون X با قیمت 999 دلار دو ماه دیگر یعنی ماه نوامبر وارد بازار می‌شود

بالاخره پس از چند ماه انتظار، اپل از آیفون ویژه دهمین سالگرد تولد این برند رونمایی کرد. بعد از شایعات فراوان در نهایت آیفون جدید با نام آیفون X (بخوانید آیفون 10) معرفی شد.
۱۳۹۶/۶/۲۲

اپل شب گذشته در کنار دو گوشی آیفون ۸ و ۸ پلاس از آیفون 10 رونمایی کرد، پرچم‌دار ویژه دهمین سال حیات آیفون که از بسیاری جهات جذاب‌ترین و بهترین آیفون تولید شده توسط اپل است.

در نگاه اول، ظاهر جدید و طراحی بی‌حاشیه نمایش‌گر خودنمایی می‌کند ( که البته متاسفانه آیفون‌های ۸ و ۸ پلاس مانند نسل‌های قبلی خود همچنان با حاشیه‌های زیاد اطراف نمایش‌گر تولید شده‌اند). در این گوشی برای اولین بار از پنل OLED استفاده شده، همچنین آیفون 10 برای اولین بار از پلتفرم واقعیت افزوده اپل و سیستم تشخیص چهره پیشرفته بهره‌مند شده است.

image

کوپرتینویی‌ها نمایش‌گر آیفون 10 را «سوپر رتینا» نامید‌ه‌اند؛ این صفحه نمایش از فناوری True Tone برای نمایش بهتر رنگ‌‌ها با توجه به شرایط نوری محیط برخوردار است و برای اولین بار در تاریخ آیفون‌‌ها، از رزولوشن  ۴۵۸ پیکسل در هر اینچ استفاده می‌کند. گرچه این یک تغییر مثبت برای آیفون‌هاست، اما پرچم‌داران اندرویدی چند سالی است که تراکم پیکسلی بالاتر از این میزان را ارایه می‌کنند. همچنین نمایش‌گر سوپر رتینا از HDR (شامل دالبی ویژن و HDR 10) پشتیبانی می‌کند.

ویژگی جدید دیگری که به همراه آیفون 10 پا به دنیای گوشی‌های هوشمند اپل گذاشته، سیستم تشخیص چهره است. همان‌طور که انتظار می‌رفت، با حذف کلید هوم از این گوشی، اسکنر اثر انگشت موسوم به Touch ID جای خود را به سیستم تشخیص چهره با نام Face ID داده است. در بخش دوربین هم این گوشی با بهبودهای قابل توجهی مواجه شده و یک حالت عکاسی جدید با نام Portrait Lighting به آن اضافه شده است که در مد پرتره به شما امکان انتخاب بین شرایط نوری مختلف را خواهد داد. از دیگر ویژگی‌های پرچم‌دار اپل می‌توان به شارژ بی‌سیم Qi (بخوانید چی)‌ و عمر باتری بیشتر (حدود ۲ ساعت بیشتر از آیفون ۷) اشاره کرد.

این مدعی جدید بازار اسمارت‌فون‌ها در دو رنگ خاکستری فضایی و نقره‌ای تولید شده و طبق آنچه اعلام شد، پیش خرید آن از روز اکتبر آغاز و در روز ۳ نوامبر راهی بازار می‌شود. آیفون 10 در دو ظرفیت ۶۴ و ۲۵۶ گیگابایتی عرضه می‌شود و قیمت پایه آن ۹۹۹ دلار خواهد بود.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

majestic1374

۱۳۹۶/۶/۲۴
عاليه همين ك بياد حباب قيمتيش بتركه ميخرم?❤️

مملی

۱۳۹۶/۶/۲۲
هییی

مهدی دولتی نژاد خطیبانی

۱۳۹۶/۶/۲۲
کی میخاد بخره این گوشی های که تازه میاد و قیمت های نجومی. الان IPhone X به پول ایران و مدل 64GBاون میشه 4میلیون حالا اگه 256GBبخای بخری میره 4/5میلیون و حالا لوازم جانبی ش هم بخایم بهش اضافه کنیم شاید به 5میلیون هم برسه.. عایا ارزش داره؟☹

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۶/۶/۲۲
تا ۲ماه دیگه کی مُرده.. کی تازه بستری شده
خدایا صبرِ جزیل عنایت فرما

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۶/۶/۲۲
منتظریم...
منتظریم کی شب حمله فرا میرسد
امر ز فرماندهی از کوپرتیون میرسد