خانهاخبار
آیفون 8 و 8 پلاس رسما معرفی شدند

آیفون 8 و 8 پلاس رسما معرفی شدند

دو پرچمدار جدید اپل آیفون ۸ و ۸ پلاس در کنال سوگلی این کمپانی یعنی آیفون ایکس ساعاتی پیش به صورت رسمی معرفی شدند. برای آگاهی از اطلاعات بیشتر در این رابطه در ادامه مطلب با جی‌اس‌ام همراه باشید..
۱۳۹۶/۶/۲۱

شاید امروز یکی از مهم‌ترین اتفاقات تاریخ اپل رخ داد و کوپرتینو جدیدترین گوشی‌های هوشمند خود را معرفی کرد.

بدون شک، ستاره رویداد امروز اپل، محصولی فوق‌العاده به نام آیفون X بود اما اپل در این مراسم، از جایگزین‌های آیفون 7 و 7 پلاس هم رونمایی کرد. شاید انتظار می‌رفت که طبق رویه سنتی اپل، این گوشی‌های هوشمند آیفون 7s و 7s پلاس نام بگیرند اما اپل تصمیم به استفاده از نام‌های آیفون 8 و 8 پلاس برای محصولات جدید خود گرفت.

جهش به نام 8، یک اتفاق ناگهانی بود اما باید بگوییم که تغییرات صورت گرفته بر روی این گوشی‌ها، اندک است. این تغییرات در بخش‌های ظاهری و سخت‌افزار رخ داده‌اند که در ادامه این مقاله به بررسی آنها می‌پردازیم.

طراحی آشنا و زیبا

اگر شما آیفون 7 و 7 پلاس را از نزدیک و یا حتی تنها از تصاویر دیده باشید، تایید خواهید کرد که آیفون 8، شباهت بسیار زیادی به آنها دارد. نمایشگر LCD با نسبت 16:9 است و کلید هوم و سنسور تاچ آیدی در پنل جلویی قرار گرفته‌اند. در پنل پشتی هم ماژول دوربین دیده می‌شود که دور تا دور آن، با فلز آلومینیوم پوشانده شده است.

image

یکی از مهمترین تغییرات آیفون 8 در مقایسه با نسل قبل، بدنه شیشه‌ای آن است. در مدل‌های قبلی یعنی خانواده آیفون 6 و آیفون 7، بدنه پشتی تماما از جنس فلز بود که خطوط آنتن هم در میان بدنه، شکستگی‌هایی را ایجاد می‌کردند. اما در آیفون 8 از شیشه سه تکه برای بدنه استفاده شده که با لبه‌های آلومینیومی احاطه شده است.

این تغییرات اندک، تفاوت‌های جزئی را هم در وزن و ابعاد به وجود آورده ولی مولفه‌های کلی طراحی، همان‌هایی هستند که در سال 2014 برای آیفون 6 و پس از آن در آیفون‌های بعدی استفاده شدند.

این بدین معنی است که در بخش‌های مختلف، شاهد ویژگی‌های آشنایی هستیم. مانند خانواده آیفون 7، خبری از جک هدفون در این آیفون هم نیست و دوربین در هر دو نسخه، مقداری از سطح گوشی بیرون آمده است. همچنین مانند آیفون نسل قبل، آیفون 8 و 8 پلاس هم موفق به دریافت گواهی IP67 شده‌اند مبنی بر اینکه گوشی در مقابل نفوذ گردوغبار و قطرات آب مقاوم است.

image

در نهایت باید اشاره کنیم که اپل تصمیم به ایجاد تغییر اساسی در نمایشگر آیفون 8 و 8 پلاس نگرفته است. بنابراین نمایشگر آیفون 8، 4.7 اینچی با رزولوشن 750 * 1334 و نمایشگر آیفون 8 پلاس، 5.5 اینچی با رزولوشن 1080 * 1920 است. فناوری لمس 3 بعدی در این گوشی‌ها حضور دارد که کاربر با استفاده از آن، و با اعمال فشار بر صفحه نمایشگر، عملکردهای متفاوتی را دریافت می‌کند.

التبه یک به روز رسانی برای این نمایشگرها صورت گرفته و آن هم تکنولوژی True Tone است که نخستین بار در مدل‌های آیپد مورد استفاده قرار گرفت. با استفاده از این تکنولوژی، نمایشگر وضعیت رنگ را با توجه به شرایط محیطی کاربر تنظیم می‌کند و تجربه بهتری را در اختیار او قرار می‌دهد.

دوربینی که از همیشه بهتر است

image

یکی دیگر از بهبودهایی که آیفون 8 و 8 پلاس در مقایسه با مدل‌های سال قبل تجربه کرده‌اند، دوربین است. البته اعداد و ارقام در نگاه اول مشابه هستند. هر دو آیفون جدید، از دوربین‌های 12 و 7 مگاپیکسلی در عقب و جلو بهره می‌برند در حالی که نسخه پلاس، دوربین دومی هم دارد که زوم اپتیکال 2 برابری را ممکن می‌سازد.

image

اپل می‌گوید که سنسورهای به کار رفته در این گوشی‌ها جدید هستند که به معنای کیفیت بالاتر تصویر است. به علاوه، بهبودهای بسیاری در بخش نرم‌افزاری صورت پذیرفته‌اند که نویدبخش عملکردی حتی بهتر است. به عنوان مثال، یکی از حالت‌های عکاسی در رابط کاربری دوربین، Portrait Lighting نام دارد که تصاویر پرتره را با تنظیم نور محی به ثبت می‌رساند. اپل می‌گوید که این حالت، از فیلترهای موجود در رابط کاربری رقبا عملکرد بهتری دارد که البته فقط برای نسخه پلاس در دسترس است.

فیلم برداری هم بهبود یافته و دوربین در حالت فیلم برداری قادر است همه فریم‌ها را به تفکیک آنالیز کند و بهترین نتیجه را به دست بیاورد. همچنین این دوربین می‌تواند ویدئوهایی با 240 فریم بر ثانیه و با رزولوشن 1080p به ثبت برساند که از این جهت، بهبود دو برابری را در مقایسه با آیفون 7 تجربه کرده است.

قدرتمندتر در کنار شارژ بدون سیم

معرفی یک آیفون جدید همیشه می‌تواند به معنای معرفی یک پردازنده جدید هم باشد. در آیفون 8 از پردازنده A11 Bionic اپل استفاده شده که نخستین پردازنده 6 هسته‌ای این کمپانی محسوب می‌شود.

image

البته اپل مدعی است که این، قدرتمندترین پردازنده‌ای است که تاکنون در گوشی‌های هوشمند جای گرفته، که از 4 هسته ضعیف‌تر و 2 هسته قدرتمندتر تشکیل شده است. 4 هسته ضعیف‌تر 70 درصد سریعتر از نمونه‌های موجود در A10 هستند و عملکرد 2 هسته قوی‌تر، 25 درصد بهتر از نسل قبلی است. همچنین پردازنده گرافیکی هم جدید است و عملکردی 30 درصد سریعتر از نسخه قبلی خود دارد.

برای همراهی A11 Bionic، 2 و 3 گیگابایت رم برای آیفون 8 و 8 پلتس در نظر گرفته شده که شاید برای گوشی‌های اندرویدی امروزی، رقم قابل توجهی نباشد اما به لطف عملکرد عالی سیستم عامل iOS، این میزان کافی است. حافظه داخلی هم در هر دو نسخه، 64 یا 256 گیگابایت است.

image

اما یکی از مهمترین ویژگی‌های این گوشی، امکان شارژ بدون سیم است که علت اصلی استفاده از شیشه در بدنه پشتی هم همین است. البته هنوز پد شارژر ساخت اپل برای این گوشی در دسترس نیست. البته اپل پد شارژر خود را معرفی کرده ولی این پد تا سال آینده و تاریخی نامعلوم، عرضه نخواهد شد.

image

باید اشاره کنیم که آیفون 8 و 8 پلاس با سیستم عامل iOS 11 عرضه می‌شوند که پیشتر درباره آنها صحبت شده است.

قیمت و زمان عرضه

image

اگر علاقه‌ای به خرید آیفون X ندارید، می‌توانید به آیفون 8 و 8 پلاس که قیمت معقول‌تری هم دارند فکر کنید. آیفون 8 در نسخه 64 گیگابایتی با قیمت 699 دلار و در نسخه 256 گیگابایتی با قیمت 849 دلار قابل خریداری است در حالی که برای خرید آیفون 8 پلاس 64 گیگابایتی باید 799 دلار و برای خرید نسخه 256 گیگابایتی آن، 949 دلار هزینه بپردازید.

image

سفارش این گوشی‌ها از روز جمعه 15 سپتامبر آغاز می‌شود و از روز چهارشنبه 22 سپتامبر در بازار قابل خریداری خواهد بود. این گوشی‌ها در سه رنگ طلایی، نقره‌ای و خاکستری در دستر خواهند بود.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (27 نظر)

كسرى

۱۳۹۶/۶/۲۳
من خودم طرفدار اپلم گوشيمم هفت پلاسه ولى اگه هشت و هشت پلاس رو معرفى نميكردن واقعا بهتر بود يا اينكه لااقل اسمشو ميزاشتن هفت اس و هفت اس پلاس بهترين راه فقط خريد X هست اما مسلما جيبتو خيلى خالى ميكنه و ارزش اين همه قيمت رو نداره

آرین

۱۳۹۶/۶/۲۳
اخه شما ها هی دارین میگین ایفون ایکس چیز های جدید داره .عزیزان شما ها فرض کنید این ایفون8 و8پلاس ایفون 7اس و 7اس پلاس هستند که یه پردازندشون بایه ای او اس بهتر شده که اپل این گوشی را برای افرادی زده که فقط میخوان تراشه بهتری روی گوشی هاشون باشه وبا همون قیمت سه و خورده ای عرضه میشه تو ایران .اما این ایفون ایکس که چیز های جدیدی داره باقیمت چار میلیون به بالا عرضه میشه مهندسا که هی میگین من میرم ایفون ایکس میخرم

علی

۱۳۹۶/۶/۲۳
سلام. آیفون 8 پلاس، از نظر بدنه شیشه‌ای، پردازنده و دوربین و به‌روزرسانی نرم‌افزاری برتر از آیفون 7 پلاس هست ولی در صورت ورود به ایران قیمت غیرمنطقی خواهد داشت که باید تا از بین رفتن حباب قیمت صبر کنید. ضمنا قیمت آیفون 7 پلاس در ایران باید کاهش پیدا می‌کرد که به دلیل واسطه گری‌ها این اتفاق هنوز رخ نداده.

Alireza

۱۳۹۶/۶/۲۳
رقابت اپل با الجی و هواوی نه با اون نوت هنگ که با ظاهر زشت و بدون نو اوری یه بنجول به تمام معناست.

Amin

۱۳۹۶/۶/۲۲
دوستان نظر میخوام.ازونجایی که تفاوت چندانی بین +7 و +8 نمیبینم دو دل هستم بازم اینکه کدومو بخرم ..اگر اطلاعات دارید یه کمکی کنید...چنتا دلیل بیارید واس خریدن +8 و نخریدن +7 و بالعکس!واقعا ممنون میشم?