خانهاخبار
آغاز انتشار اندروید نوقا 7.0 برای (A5 (2017 و (A7 (2017 سامسونگ

آغاز انتشار اندروید نوقا 7.0 برای (A5 (2017 و (A7 (2017 سامسونگ

دو میان‌ رده تازه سامسونگ از امروز به اندروید نوقا 7.0 به‌روزرسانی می‌شوند. این گوشی‌های محبوب A5 و A7 نسخه 2017 هستند.
۱۳۹۶/۶/۲۲

گوشی‌های Galaxy A5 (2017) و Galaxy A7 (2017) که وارد بازار هند شده بودند، به‌روزرسانی نرم‌افزاری جدیدی دریافت می‌کنند که سیستم‌ عامل آن‌ها را به نوقا نسخه 7.0 ارتقا می‌دهد. ساخت نرم‌افزاری این گوشی‌ها به‌محض نصب فایل به‌روزرسانی به A520FXXU2BI5، A520FODD2BQI5 و A720FXXU2BQI2 تغییر پیدا می‌کند. همان‌طور که می‌دانید، نوقا 7.0 نسخه چندان تازه‌ای نیست اما با این حال با نصب آن روی گوشی‌های مذکور متوجه اضافه شدن ویژگی‌های تازه و بهبود عملکرد گوشی و تجربه کاربری می‌شوید. یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌ها در این نسخه، پشتیبانی از تقسیم صفحه‌نمایش و امکان مولتی تسکینگ روی آن است. در نوقا 7.0 قادر هستید با وضعیت Multi-Window اپلیکیشن‌های بیشتری را به‌صورت هم‌زمان روی صفحه‌نمایش گوشی باز و مشاهده کنید. ویژگی Quick Reply (پاسخ سریع) حالا به نوار مشاهده نوتیفیکیشن‌ها اضافه شده است و به کاربر اجازه می‌دهد بدون نیاز به باز کردن اپلیکیشن‌، به ایمیل‌ها و پیام‌ها پاسخ دهد. زمان استندبای هم به خاطر تغییراتی که در وضعیت Doze سیستم عامل اعمال شده است در گوشی‌های A5 و A7 که به اندروید نوقا به‌روزرسانی می‌شوند، افزایش می‌یابد. ویژگی مذکور به محض خاموش شدن صفحه‌نمایش فعال می‌شود.

این به‌روزرسانی نرم‌افزاری همچنین ویژگی‌های تازه‌ای به پوسته مخصوص سامسونگ اضافه می‌کند و برخی موارد عملکردی آن را بهبود می‌بخشد. Galaxy A5 (2017) و Galaxy A7 (2017) حالا قادر هستند با استفاده از ویژگی تازه Dual Messenger، دو حساب کاربری را در اپلیکیشین‌های اجتماعی به‌صورت هم‌زمان فعال کنند. این ویژگی مخصوصا برای افرادی مناسب است که مایل‌اند حساب شخصی و حرفه‌ای جداگانه بسازند اما هر دو را فعال نگه دارند. ویژگی جالب و تازه دیگر هم اپلیکیشن Samsung Pass  است که به کاربر اجازه می‌دهد با استفاده از حسگر اثرانگشت یا تشخیص چهره وارد اپلیکیشن مورد نظرش شود. البته امکان ورود به وب‌سایت‌های مختلف هم با استفاده از اپلیکیشن Samsung Pass در آینده میسر می‌شود اما این ویژگی فعلا در مرورگر مخصوص این غول تکنولوژی کره‌ای یعنی Samsung Browser در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. منوی تنظیمات و وضعیت Always-On صفحه نمایش هم در این به‌روزرسانی بهبود یافته‌اند درحالی‌که رابط کاربری هم به‌گونه‌ای تغییر کرده است تا شبیه رابط کاربری در سایر گوشی‌های هوشمند مجهز به نوقا شود.

حجم فایل این به‌روزرسانی 1.4 گیگابایت است و پیشنهاد می‌کنیم برای پیشگیری از مشکلات احتمالی آن را با شبکه ارتباطی Wi-Fi دریافت کنید. به خاطر داشته باشید که باید فضای کافی برای دریافت موقت این فایل در حافظه داخلی گوشیتان وجود داشته باشد. بهتر است پیش از آغاز روند دریافت این به‌روزرسانی، از همه فایل‌ها و تصاویر موجود در گوشی روی کارت حافظه جانبی microSD یا کامپیوتر شخصی‌تان نسخه بکاپ تهیه کنید. همچنین به میزان شارژ گوشی توجه کنید تا کمتر از 50% نباشد. هرچند بهتر است گوشی را کاملا شارژ کنید تا در صورت طولانی شدن روند دریافت و نصب این فایل با مشکل شارژ مواجه نشوید. این به‌روزرسانی از امروز منتشر شده و ممکن است یک هفته طول بکشد تا به همه دستگاه‌های موجود برسد. در صورتی که نوتیفیکیشن این به‌روزرسانی را تا هفته آینده روی گوشی‌تان مشاهده نکردید، به منوی تنظیمات بروید و در قسمت About (درباره گوشی) گزینه Software Update را فعال کنید. همیشه می‌توانید به‌صورت دستی آخرین به‌روزرسانی‌های منتشرشده را دریافت و نصب کنید.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (62 نظر)

محمد

۱۳۹۷/۴/۹
سلام
چرا برای من هنوز اپدیت نیامده???؟

mostafa

۱۳۹۶/۱۱/۸
سلام
برا منم نیومده
برا دوست آپدیتش اومده ولی برا من نه
مشکلش چیه؟؟؟
لطفا راهنمایی کنید

mostafa

۱۳۹۶/۱۱/۸
برا منم نیومده هنو.
برا دوستم اومده اما واسه من نه
مشکلش چیه؟

محمد

۱۳۹۶/۱۰/۲۷
سلام .پس چرا اپدیت جدید برای من نمیاد

محمد

۱۳۹۶/۱۰/۲۷
سلام.پس چرا اپدیت جدید باس من نمیاد?