خانهاخبار
معرفی برترین‌های نمایشگاه IFA از گذشته تاکنون

معرفی برترین‌های نمایشگاه IFA از گذشته تاکنون

نمایشگاه IFA بزرگترین فستیوال تکنولوژی در سطح اروپاست که هر ساله در برلین برگزار می‌شود. در ادامه جی‌اس‌ام نگاهی دارد به محصولاتی که طی چند سال اخیر در این نمایشگاه معرفی شده‌اند.
۱۳۹۶/۶/۲۷

ایفا 2017، با معرفی برترین‌ها به دوست‌داران تکنولوژی، در هفته گذشته به کار خود پایان داد. با گریزی به سال‌های گذشته، به مقایسه محصولات، طی چند سال اخیر می‌پردازیم.

IFA 2012

سامسونگ معمولا نوت‌هایش را در ایفا معرفی می‌کند همچنان که در ایفا 2012 به معرفی گلکسی نوت 2 و دوربین گلکسی نوظهورش پرداخت. در همین نمایشگاه بود که سامسونگ دوربین اندرویدی GC1100 را ارائه کرد. سونی با یک پرچم‌دار، یک خوش فرم ضدآب و یک دوربین دیجیتال 16 مگاپیکسل (به ترتیب Xperia T، Xperia V و NEX-5R)، حضورش را اعلام کرد. 

image

اما ال‌جی از معرفی پرچمدارش صرف‌نظر کرد و تنها به نمایش میان‌رده‌اش Optimus L9 پرداخت. در کنار کره‌ای‌ها، شرکت تایوانی HTC به پیروی از ال‌جی، Desire X را به جای پرچمدارش به نمایشگاه IFA 2012 آورد.

image

IFA 2013

همچون سال گذشته، IFA 2013 میعادگاه نوت جدید سامسونگ یعنی Galaxy Note 3 بود .معرفی محصولات جدید سامسونگ به همین‎جا ختم نشد و این شرکت با گجت پوشیدنی Galaxy Gear که به سیستم عامل تایزن مجهز بود، در IFA به خودنمایی پرداخت. سونی علاقه‌مندان را با چهره جدیدی از نسل دوم گوشی‌های سری Z یعنی Xperia Z1 با لنزهای  سایبر شات QX10 و QX100 آشنا کرد. علاوه بر این، غول ژاپنی معرفی ساعت هوشمند SW2 را نیز در این نمایشگاه به عهده داشت که البته برخلاف ساعت هوشمند همتای کره‌ایش چندان جذابیتی نداشت.

image

ایسر Liquid S2 را با قابلیت تصویربرداری 4K با نرخ 24 فریم بر ثانیه، در معرض دید علاقه‌مندان قرار داد. تبلت G Pad ال‌جی در کنار تبلت‌های Asus, Archos  و تبلت 20 اینچی پاناسونیک به نمایش درآمد و آلکاتل به معرفی جدیدترین تکنولوژیش از سری گوشی‌های Idol پرداخت.

image

IFA 2014

با معرفی نوت 4 در فستیوال IFA 2014، این موضوع که IFA جولانگاه نوت‌های سامسونگ به شمار می‌رود، برای دوست‌داران تکنولوژی ملموس‌تر شد. همان‌طور که می‌دانید سال 2017 استفاده از نمایشگرهای بدون حاشیه در دستگاه‌های هوشمند، به رقابتی تنگاتنگ میان غول‎های تکنولوژی بدل شده، با این حال سامسونگ با معرفی Galaxy Note Edge در IFA 2014 از جمله پیشگامان این صنعت شناخته شد. سونی همچون سال گذشته به معرفی پرچمدار جدیدش Xperia Z3 پرداخت که البته این‌بار برادر دوقولویش (Z3 Compact)، در فستیوال همراهیش می‌کرد.

image

گوگل که آن روزها سرپرست موتورولا محسوب می‌شد نسل دوم Moto X را با صفحه نمایش AMOLED و قاب پشتی چوبی، راهی فستیوال IFA کرد. هرچند که امسال هوآوی وعده داده تا یک ماه پس از IFA 2017 از Mate10 رونمایی کند، IFA 2014  گوشی هوشمند Mate7 را به جمع پرچمداران هوآوی اضافه کرد.

image

HTC Desire 820 و Nokia 830 هر دو از میان رده‌هایی بودند که در این نمایشگاه به کاربران علاقه‎مند در این نمایشگاه معرفی شدند.

image

معرفی ساعت‌های هوشمندی همچون Moto 360, LG G Watch R, Sony Smart watch 3, Asus ZenWatch و Samsung Gear S در این فستیوال، بیانگر افزایش چشمگیرمحبوبیت گجت‌های پوشیدنی میان طرفداران صنعت تکنولوژی است. سامسونگ که از پیشتازان تولید هدست‌های واقعیت مجازی به شمار می‌رفت بازهم با نمایش هدست واقعیت مجازی Gear به اثبات یکه تازی خود در این عرصه پرداخت و تقریبا در این زمینه بی رقیب بود. موتورولا نیز از تولید جدیدترین هدفون بلوتوثش در این نمایشگاه پرده برداشت.

IFA 2015

اتفاق عجیبی که در این دوره رخ داد، تصمیم جدید سامسونگ در مورد نوت‌هایش بود که دیگر از معرفی این نسل در فستیوال برلین خبری نبود. اما جالب اینجاست که سونی با دست پر و با Xperia Z5 Premium (اولین گوشی با نمایشگر 4کی)، Xperia Z5 و Xperia Z5 Compact به این نمایشگاه آمد.

image

Mate S هوآوی نیز با نمایشگر AMOLED جانشین Mate 9 Pro شد، علاوه بر Mate S هوآوی اولین ساعت هوشمندش را نیز به عرصه رقابت وارد نمود. این درحالی بود که نسل دوم ساعت هوشمند موتورولا(Moto 360 -7683.php) از رقیبان جدی هوآوی واچ به شمار می‌رفت.

image

IFA 2016

برخلاف انتظار، فستیوال برلین در این سال بیشتر به معرفی میان رده‌ها اختصاص داشت و همچون سال‌های قبل تنها سونی به معرفی پرچمدارش پرداخت. پس از توقف تولید سری Z گوشی‌های هوشمند سونی، نوبت به معرفی پرچمدار تازه نفس این شرکت با نام XZ در IFA 2016 رسید. در کنار این محصول، غول ژاپنی Xperia X Compact را ارائه کرد که با اقبال کمی روبرو شد.

image

در ادامه هوآوی نیز همچون سامسونگ، معرفی پرچمدارش را به زمان دیگری موکول کرد و از دو میان رده جدیدش (nova و nova plus) پرده برداشت. بر اساس شایعه‌ها طراحی اولیه این دو مدل برای سری گوشی‌های Nexus در نظر گرفته شده بود اما از آنجا که این گوشی‌ها در دسته میان رده‌ها قرار داشتند، این امر به مرحله اجرا نرسید.

image

پس از آن، نوبت به معرفی گوشی هوشمند Axon mini  ZTE رسید که قصد رقابت با کامپکت تازه وارد سونی را داشت که البته چندان موفق نبود. میان رده Moto Z Play مجهز به دوربین اصلی با سنسور 16 مگاپیکسل وبزرگنمایی اپتیکال از دیگر میهمانان IFA 2016 بود.

image

بخش دیگر نمایشگاه به ساعت‌های هوشمند اختصاص داشت و سامسونگ با معرفی Gear S3 frontier و S3 classic به رقابت با بزرگترین رقیبش یعنی Asus ZenWatch 3 پرداخت که به عقیده کارشناسان، سامسونگ همچون سال گذشته خوش درخشید. فستیوال IFA 2016 روز چهارشنبه 17 شهریور 95 به کار خود در برلین خاتمه داد.

image

با نگاهی به عملکرد این نمایشگاه در سال‌های گذشته باید گفت که سونی تنها شرکتی بود که پرچمدارانش را در این فستیوال به نمایش می‌گذاشت اما درنمایشگاه IFA 2017، ال‌جی با یکی از بهترین پرچمدارن حال حاضر ( V30)، جایگاه سونی را تسخیر کرد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)