خانهاخبار
بازگشت سوپراسپرت‌ساز بریتانیایی TVR با معرفی گریفیت

بازگشت سوپراسپرت‌ساز بریتانیایی TVR با معرفی گریفیت

کمپانی TVR، با معرفی محصول جدید خود به نام گریفیت به دنیای خودروهای اسپرت بازگشت.
۱۳۹۶/۶/۲۱

می‌توان گفت که دنیای خودروسازی به حضور کمپانی به نام TVR، برای وجود یک رقیب قدرتمند نیاز دارد. این کمپانی بریتانیایی به دلیل خودروهای اسپرت خود مشهور یافته و اکنون پس از 11 سال با مالکین جدید، به دنیای خودرو بازگشته است.

image

آیا گریفیت نام آشنایی نیست؟

این کمپانی بریتانیایی برای 11 سال تعطیل بود و اکنون تحت مالکیت جدیدی برای عرضه محصول جدید خود آماده می‌شود. البته از نام گریفیت پیش از این هم در خودروهای TVR استفاده شده بود که به آنها اشاره می‌کنیم.

image
image

نخستین بار این نام در خودرویی مورد استفاده قرار گرفت که در دهه 1960 میلادی ساخته شده بود و از موتور ساخته شده توسط فورد نیرو می‌گرفت. اما این نام بار دیگر در خودروی رودستر TVR تولید سال 1991 مورد استفاده قرار گرفت. این خودرو از موتور 8 سیلندر روور استفاده می‌کرد و یکی از بهترین خودروهای ساخت این کمپانی به شمار می‌رود.

از چه موتوری برای نیرو دادن به این خودرو بهره گرفته شده است؟

موتور به کار رفته در گریفیت 5.0 لیتر حجم و 8 سیلندر دارد و قادر است 500 اسب بخار قدرت تولید کند. بدین ترتیب، 400 اسب بخار قدرت برای هر تُن وزن وجود دارد. این نیرو از طریق جعبه دنده 6 سرعته دستی به چرخ‌ها منتقل می‌شود و با وجود چنین ویژگی‌هایی، گریفیت برای رسیدن از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت، به زمانی کمتر از 4 ثانیه نیاز دارد و تا سرعت 322 کیلومتر بر ساعت، به شتاب گیری ادامه خواهد داد.

image
image

این موتور 5.0 لیتری در جلوی خودرو قرار می‌گیرد و به TVR اجازه می‌دهد به نسبت توزیع نیروی فوق‌العاده 50 درصد در جلو و 50 درصد در عقب دست یابد. سیستم تعلیق گریفیت، از نوع دو جناقی با کمک فنرهای قابل تنظیم در جلو و عقب است.

این موتور بهترین گزینه برای گریفیت است

گوردون مری یکی از نام‌های آشنا در صنعت خودروسازی است که با خودروی مکلارن F1، لیاقت و توانایی‌های خود را به همگان نشان داد. حضور او و حتی نام او در هر پروژه‌ای، موجب ارتقا آن خواد شد. در گریفیت از یک تکنیک ساختاری به نام iStream استفاده شده که توسط گوردون مری توسعه یافته است.

image

شاسی گریفیت از فریم فولادی و پنل‌های فیبر کربنی ساخته شده که استحکام بسیار بالای آن را تضمین می‌کند و باعث می‌شود که گریفیت وزنی معادل تنها 1250 کیلوگرم داشته باشد.

خروجی‌های اگزوز در دو طرف خودرو جای گرفته‌اند. اسپلیتر و دیفیوزر عقب هم نیروی داون فورس خوبی را برای خودرو فراهم می‌کنند که به ویژه در سرعت‌های بالا اهمیت پیدا می‌کند.

گریفیت چه قیمتی خواهد داشت؟

image
image

قیمت TVR گریفیت 118270 دلار است. با این قیمت، مشتری رنگ مخصوص، تریم داخلی کاملا چرم و چرخ‌های آلیاژی سفارشی را دریافت می‌کنند. البته مدل معمولی قیمت پایین‌تری خواهد داشت و می‌تواند مشتریان پورشه 911 را به خرید این خودرو هم ترغیب کند. تولید این خودرو از اواخر سال 2018 آغاز خواهد شد.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)