خانهاخبار
هشدار پوتین به شرکت‌های روسی؛ یا نرم‌افزارهای بومی، یا معامله بی ‌معامله!

هشدار پوتین به شرکت‌های روسی؛ یا نرم‌افزارهای بومی، یا معامله بی ‌معامله!

رئیس جمهور روسیه شرکت‌های خصوصی حوزه فناوری را تهدید کرد که اگر از نرم‌افزارهای بومی استفاده نکنند، ممکن است از دریافت سفارش‌های دولتی محروم شوند.
۱۳۹۶/۶/۲۰
image

تشدید تنش‌ها بین آمریکا و روسیه، کرملین را بار دیگر به واکنش واداشت.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، از شرکت‌های حوزه فناوری در کشورش خواسته است یا از نرم‌افزارهای تولید داخل استفاده کنند یا در غیر این صورت باید ریسک محروم شدن از سفارش‌های دولتی را به جان بخرند.

هدف پوتین از این فراخوان، تقویت امنیت سایبری روسیه در بحبوحه کشمکش‌های اخیر با آمریکا است. بر این اساس، برخی موسسه‌ها و سازمان‌های روسی به جهت ملاحظات امنیتی، دیگر مجاز نخواهندبود از نرم‌افزارهای خارجی استفاده کنند.

روسیه قبلا نیز هنگام بروز تنش با غرب، در حوزه فناوری به اقدامات متقابل روی آورده است. دولت این کشور نوامبر سال گذشته سیستم عامل موبایل سیل‌فیش را که توسط شرکت فنلاندی جولا منتشر می‌شود، به عنوان نخستین جایگزین رسمی آندروید، تایید کرد.

موسسه‌های دولتی روسیه برای کاهش واردات نرم‌افزار هم‌اکنون به فناوری‌های بومی روی آورده‌اند، اما شرکت‌های خصوصی هنوز از نرم‌افزارهای وارداتی استفاده می‌کنند.

پوتین خطاب به شرکت‌های روسی گفته است، در مقوله امنیت چیزهایی هست که برای دولت و بقای بخش‌ها و حوزه‌های خاص به‌شدت اهمیت دارد، و اگر این شرکت‌ها بخواهند همچنان به واردات سخت‌افزار و نرم‌افزار در این حجم ادامه دهند، دولت به ناچار در برابر آن‌ها موضع می‌گیرد و می‌گوید:

«می‌دانید، ما نمی‌توانیم از این چیزها بخریم، چون ] روزی[ در جایی دکمه‌ای را می‌زنند و این‌جا همه چیز از کار می‌افتد.»

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (8 نظر)

hamed

۱۳۹۶/۶/۲۹
ان شاء الله که میشه. ولی خود ما مردم اگر کاری بکنیم

حمید

۱۳۹۶/۶/۲۱
دقیقا فاز اونایی که منفی زدن چیه یعنی الان شما دشمن پیشرفت تکنولوژی هستین؟

امیر

۱۳۹۶/۶/۲۱
بله درست مثل خودرو ملی !

Ali

۱۳۹۶/۶/۲۱
سلام
یعنی اونایی که منفی دادن دوست نداشتند «مهندس و محققامون سیستم عامل مجزا می ساختن و تو زمینه سخت افزار و نرم افزار پیشرفت می کردیم»؟!

سعید

۱۳۹۶/۶/۲۱
قطعا تجربه ای بهتر از ایران خودرو و سایپا نخواهد شد
ما از لحاظ تکنولوژی از دنیا عقبیم و تا وقتی که روی مزیت های خودمون چه جغرافیایی، مردمی، اقتصادی و ... کار نکینم رسیدن به این چیزها تنها رویاست
خود روسیه هم در این راه خیلی مشکل داره شاید برنامه نویس های خوبی داشته باشه ولی از نظر سخت افزار خیلی عقبه و باز محتاج کشورهای دیگه
بهترین نرم افزار رو داشته باشی با سخت افزار ضعیف و یا آسیب پذیر باز هم در خطری