خانهاخبار
از «ونیز» دیدن کنید! - سونی از نخستین دوربین سینمایی فول فریم و 6K خود پرده برداشت

از «ونیز» دیدن کنید! - سونی از نخستین دوربین سینمایی فول فریم و 6K خود پرده برداشت

حس‌گر فول فریم، وضوح 6048 در 4032 پیکسل و ساختار ماجولار، ونیز را به گل سرسبد دوربین‌های سینمایی سونی تبدیل کرده است.
۱۳۹۶/۶/۱۹
image

سونی همان‌گونه که حدود سه ماه پیش وعده داده بود، از نخستین دوربین سینمایی فول فریم خود رونمایی کرد. محصول مذکور، Venice نام دارد و اولین دوربین فیلم‌برداری این شرکت از سری سینه‌آلتا است که در دل آن، حس‌گر فول فریم 36 در 24 میلی‌متری خانه کرده است. حس‌گر بزرگ «ونیز» تصاویر را هم با وضوح 4096 در 3024 و هم 4096 در 2160 پیکسل ثبت می‌کند، اما با به‌روزرسانی نرم‌افزار داخلی دوربین در آینده، وضوح تصاویر تا 6048 در 4032 پیکسل (6K) نیز قابل افزایش است.

ونیز نخستین دوربینی است که از فیلتر هشت مرحله‌ای کاهنده نور (ND) بهره می‌برد. ساختار آن نیز ماجولار است و به همین سبب مشتریان سونی می‌توانند بسته به نیازهای خود، پیکربندی دل‌خواه و متفاوتی از این دوربین را سفارش دهند. سونی دوربین خود را به کانکتور LEMO مجهز کرده است تا کاربر بتواند طیف گسترده‌ای از تجهیزات جانبی را به آن متصل کند.

اگرچه دوربین‌های سینمایی حرفه‌ای ماهیتا دستگاه‌های پیچیده‌ای هستند، طراحان سونی کوشیده‌اند محصول خود را طوری طراحی کنند که کار با آن تا جای ممکن آسان باشد.

حس‌گر فول فریم دوربین سینمایی ونیز

برخورداری از منظره‌یاب OLED، پشتیبانی از فرمت‌ها و نسبت‌های تصویری متعدد، دامنه دینامیک 15 استاپی، سامانه جدید مدیریت رنگ، و سازوکارهای تسهیل‌کننده فرآیند پساتولید، از دیگر ویژگی‌های بارز دوربین 6K سونی به شمار می‌رود.

ونیز با طیف گسترده‌ای از لنزها اعم از آنامورفیک، سوپر 35 میلی‌متری، کروی، و همچنین گیره لنزهای فول فریم سری PL و سری E نیز (که کوچک‌تر، سبک‌تر و وایدتر هستند) پشتیبانی می‌کند.

انتظار می‌رود نخستین پیکربندی از دوربین جدید سونی فوریه 2018 وارد بازار شود، اما قیمت آن هنوز اعلام نشده است.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)