خانهاخبار
برنامه‌ها چگونه روی آیفون X اپل اجرا خواهند شد؟

برنامه‌ها چگونه روی آیفون X اپل اجرا خواهند شد؟

به دلیل تغییراتی که در گوشی آیفون X اعمال شده است، اپل ناچار شده تا سیستم‌عامل iOS 11 را با تغییرات صورت گرفته در آیفون پرچمدار جدیدش منطبق نماید. در ادامه به وضعیت اجرای برنامه‌های مختلف روی آیفون X نگاهی خواهیم داشت.
۱۳۹۶/۶/۱۹

شرکت اپل در آیفون پرچم‌دار جدیدش که با نام آیفون X عرضه خواهد شد، از طراحی بدون لبه بهره برده است. به همین جهت، حاشیه‌های سه طرف نمایشگر حذف شده است و بخشی از حاشیه‌ی بالای نمایشگر به منظور جای‌گیری سیستم تشخیص چهره‌ سه‌بعدی و بلندگوی مخاطب، باقی مانده است.

با این‌حال، برخلاف گوشی‌های بدون حاشیه دیگر مانند گلکسی اس 8 یا ال‌جی وی 30، اپل بخشی از نمایشگر را برش داده است و قسمتی از بالای نمایشگر با وجود حاشیه، همچنان قابل استفاده خواهد بود. همین موضوع باعث می‌شود تا اپل تغییراتی را در سیستم‌عامل iOS به منظور اجرا روی پرچمدار جدیدش به‌وجود آورد. به همین جهت، در ادامه به تغییراتی که به لطف بریدگی بالای نمایشگر در سیستم‌عامل iOS برای اجرا روی آیفون X اعمال شده است، نگاهی خواهیم داشت.

شرکت اپل، ساعت را در Status Bar به گوشه‌ی سمت چپ انتقال داده است. همچنین، نوار وضعیت شارژدهی باتری، آیکون وای‌فای و نمایشگر وضعیت آنتن‌دهی در گوشه‌ی سمت راست نمایشگر جای گرفته است.

image

در هنگام اجرای هر برنامه، نواری قابل مشاهده است که می‌توانید آن‌را بالا کشیده و به صفحه‌ی Home بازگردید. همچنین، در صورتی‌که انگشت خود را برای مدت طولانی روی این نوار نگه دارید؛ امکان جابه‌جایی بین برنامه‌های در حال اجرا فراهم خواهد شد. 

صفحه‌کلید نیز در هنگام فراخوانی، چنین طراحی دارد: 

image

هنگامی‌که در حال انجام یک مکالمه تلفنی باشید، پس‌زمینه ساعت به رنگ سبز در می‌آید. در هنگام فیلم‎برداری از محیط سیستم‌عامل نیز، پس‌زمینه ساعت قرمز می‌شود.

 

image

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (8 نظر)

x

۱۳۹۶/۶/۲۱
تو که انقد ایفون بازی چرا واست عجیبه یکی همیشه ایفون داشته باشه؟ حالا هم که انقد زرنگی بگو ویجت و صفحه ریسنت و هوم اسکرین دو مرحله ای اول رو اندروید بود بعد اپا گذاشت رو ای او اس.

x

۱۳۹۶/۶/۲۱
اینقدر برات عجیبه که یک یه نفر همیشه ایفون داشته باشه؟ راجب شباهت به اندروید اونایی که دارن میدونن اضافه کردن ویجت و صفحه ریسنت و هوم پیج دو مرحله ای کپی برداری از اندرویده. حالا اقای ایفون باز بیا بگو اول اندروید این ویژگی هارو داشت یا ای او اس؟

امیر

۱۳۹۶/۶/۲۰
اره ماهم باور کردیم ? عمرا تا حالا دستت نگرفتی دست اینو اون دیدی وگرنه همه ایفون بازا میدونن هیچ شباهتی به اندروید نداره

x

۱۳۹۶/۶/۱۹
من از 3gs تا الان همه ایفونارو گرفتم. سال به سال داره پسرفت میکنه اپل. این فرو رفتگی بالاش دیگه شاهکاره. دوربینشم که قلنبه زده بیرون خیلی رو مخه، انتظار داشتم درستش کنن که بجاش کردنش دوتا. اوایل انگار اپل از یه سیاره دیگه اومده بود ولی الان گوشیای سامسونگ و سونی از اپل قشنگ ترن. سیستم عاملشم هم هر سال داره بیشتر شبیه اندروید میشه.

سعیدfm

۱۳۹۶/۶/۱۹
من بهت پیشنهاد می کنم اگه میخوای اندروید بخری الجی مد نظرت باشه