خانهاخبار
نام آیفون‌‌های 2017 اپل مشخص شد؛ آیفون X را به خاطر بسپارید!

نام آیفون‌‌های 2017 اپل مشخص شد؛ آیفون X را به خاطر بسپارید!

براساس اطلاعات فاش شده در کدهای نسخه Gold Master سیستم‌عامل آی او اس 11، اپل برنامه‌ای برای عرضه آیفون 7s ندارد و آیفون‌های امسال شامل آیفون 8 و آیفون X خواهد بود.
۱۳۹۶/۶/۱۹

شرکت اپل در روز سه‌شنبه، 21 شهریور از گوشی‌های آیفون 2017 رونمایی خواهد کرد و نام این مدل‌ها به یکی از چالش‌انگیزترین موضوعات در طی چند ماه اخیر تبدیل شده بود. با این‎حال، نسخه Gold Master سیستم‎عامل آی او اس 11 دیروز منتشر شده است و همین موضوع، فرصت مناسبی را فراهم کرده است تا جزئیات بیشتری از آیفون پرچم‌دار جدید اپل به‌دست آید.

در همین رابطه، یک توسعه‌دهنده‌ی سیستم‌عامل iOS با بررسی کدهای نسخه «گلد مستر»، به دو نام «آیفون 8» و آیفون X در سیستم‌عامل آی او اس 11 پی برده است. آن‌طور که ادعا می‌شود، گران‌قیمت‌ترین محصول اپل با نام آیفون X عرضه خواهد شد و اپل، دو آیفون دیگر را با نام آیفون 8 و آیفون 8 Plus با آیفون‌های 2016 خود جایگزین می‌کند.

image

آیفون X از طراحی بدون لبه برخوردار است و به سیستم‌ تشخیص چهره سه‌بعدی مجهز خواهد بود. همچنین، سنسور اثرانگشت از آیفون جدید اپل کنار گذاشته شده است؛ سیستم تشخیص چهره‌ی سه‌بعدی آیفون X می‌تواند در یک میلی‌ثانیه، چهره کاربران را تشخیص دهد و حتی سیستم‌ پرداخت اپل Pay نیز از آن پشتیبانی خواهد کرد. با استفاده از حسگر مادون قرمز، سیستم تشخیص چهره می‌تواند حتی در شرایط نامناسب نوری نیز چهره‌ی کاربران را تشخیص داده و دستگاه را آنلاک کند.

شرکت اپل برای سیستم تشخیص چهره‌ی آیفون پرچمدار جدید خود که با نام آیفون X عرضه خواهد شد، نام تجاری Face ID را برگزیده است. سیستم تشخص چهره‌ی Face ID برای تأیید پرداخت‌های موبایلی، آنلاک شدن دستگاه و حتی ساخت اموجی‌های متحرک براساس حالت چهره‌ی کاربر کاربرد خواهد داشت.

آیفون X با نمایشگر 5.8 اینچی عرضه می‌شود و آن‌طور که پیداست، خبری از دکمه Home در گوشی جدید اپل نیست. شرکت اپل، یک نوار را با دکمه Home جایگزین کرده است که در انتهای تمامی برنامه‎ها نمایش داده خواهد شد و با کشیدن آن به سمت بالا به صفحه اصلی (Home Screen) هدایت خواهید شد. در مقابل، اگر این نوار را برای مدت طولانی‌تری نگه دارید؛ می‌توانید بین برنامه‌های در حال اجرا جابه‌جا شوید.

آیفون X با طراحی بدون حاشیه، بیشتر از 1000 دلار قیمت خواهد داشت؛ این در حالی است که آیفون 8 و آیفون 8 پلاس با قیمت کم‌تر و تغییرات محدود با قیمتی نزدیک به نسل قبل عرضه می‌شود. البته، آیفون 8 و آیفون 8 پلاس برخلاف نسل قبل، با پنل پشتی از جنس شیشه عرضه خواهند شد؛ علت این موضوع، پشتیبانی آیفون‌های جدید اپل از قابلیت «شارژ بی‌سیم» عنوان می‌شود. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

Ataa

۱۳۹۶/۶/۱۹
آخه يه آيفون و تاچ آيديش ديگ
حيفه واقعا
آيفون با تاچ آيديش شناخته ميشه

سعیدfm

۱۳۹۶/۶/۱۹
امسال سامهنگ می سازه میبینه کیفیت نداره و هاله قرمز میوفته روش ار سال دیگه هم از پنل های بسیار با کیفیت تر پی اولد الجی تو ساخت گوشیاش استفاده می کنه??

Samuel1987

۱۳۹۶/۶/۱۹
در گذشته گفته شده بود اپل قصد حذف s از محصولاتش را دارد ، و در خبری هم گفته شده بود اپل قصد دارد در همه محصولاتش از صفحه نمایش بسیار باکیفیت و کم مصرف و رتبه اول AMOLED استفاده کنه که امسال سامسونگ براش میسازه و شاید سال بعد و LCD را کنار میگذارد ، به نظر من کار درستی کرده اپل، اگه در هر سال یک مدل پیشرفته تر و جدید ارائه کنه بهتر هست نسبت به مدل بروز شده که حرف s همراهش هست ، از لحاظ تبلیغات و بازاریابی هم در مقابل رقبا که هر سال نسبت به سال قبل یک مدل جدیدتر با نام جدید و امکانات جدید ارائه میکنن وضعیت بهتری خواهد داشت، به عنوان مثال سامسونگ امسال note8 ارائه میکنه و سال دیگر note8s معرفی نمیکنه و مدل جدیدتر و پیشرفته تر با نوآوری با نام note9 معرفی میکنه
??????
فکر میکنم در بدبینانه ترین حالت ممکن اگه اپل را بخایم دست کم بگیریم در چیپ ست پردازنده اختصاصیش A11 رکورد را میشکند و سرعتی ترین و قدرتمندترین و کم مصرف ترین خواهد شد در مقابل رقبای کنونی و زمانی هم که در سال 2018 رقبای جدید و احتمالی 7 نانومتری بیایند رقابت جدی تر و جالب تر خواهد شد و وضعیت شاید برای اپل تغییر کند و...