خانهاخبار
تماشا کنید: ویدیوی کانسپ نوکیا 9

تماشا کنید: ویدیوی کانسپ نوکیا 9

مدت کمی از عرضه نوکیا 8 می‌گذرد اما ظاهرا شایعه‌ها درباره نوکیا 9 دوباره آغاز شده‌اند. ویدیوی تازه‌ای از کانسپت این گوشی منتشر شده است که صفحه‌نمایش آن را خمیده و بدون حاشیه نشان می‌دهد.
۱۳۹۶/۶/۱۷

کمپانی HMD Global که عهده‌دار ساخت گوشی‌های تازه نوکیا است، چندی پیش اولین گوشی اندرویدی پرچم‌دار این برند را به نام نوکیا 8 رسما معرفی کرد. پیش‌ازاین هم شایعه‌های متعددی درباره احتمال ساخت یک گوشی پرچم‌دار دیگر توسط این سازنده منتشر شد و ادعا کرد که این سازنده قرار است نوکیا 9 را با مشخصات فنی و طراحی ظاهری مدرن‌تری وارد بازار کند. امروز ویدیوی تازه‌ای از کانسپت این پرچم‌‌دار نوکیا در کانال Concept Creator یوتیوب منتشر شد و توجه بسیاری را به خود جلب کرد. زمان زیادی از ورود نوکیا 8 به بازار نمی‌گذرد اما ممکن است نوکیا باز هم یک پرچم‌دار تازه معرفی کند. درواقع این احتمال وجود دارد که نوکیا 9 هم پیش از آغاز سال 2018 رسما وارد بازار شود. البته همان‌طور که می‌دانید، کانسپت‌ها اغلب توسط طراحان معمولی و نه طراحان اصلی گوشی‌های هوشمند طراحی می‌شوند و ممکن است به طراحی نهایی و رسمی این محصولات شباهت زیادی نداشته باشند، اما اغلب کاربران مایل‌اند این کانسپت نوکیا 9 تا حد زیادی به طراحی واقعی آن شبیه باشد.

در این ویدیو شاهد هستیم که حاشیه‌ها به حداقل ممکن رسیده‌اند و حتی می‌توان ادعا کرد گوشی مذکور در دو طرف کناری فاقد حاشیه است. ظاهرا روکش خمیده روی صفحه‌نمایش این گوشی تعبیه شده است چراکه لبه‌های آن در تصویر تا حدودی خمیده دیده می‌شود. دکمه‌های راهنما در این تصویر روی صفحه‌نمایش دیده می‌شوند و همه دکمه‌های فیزیکی از جمله دکمه تنظیم صدا و پاور در کناره سمت راست فریم تعبیه شده‌اند. گوشی مذکور به دوربین با لنز دوگانه زایس در پنل پشتی مجهز شده است و فلش LED دوگانه هم این دوربین را برای ثبت هرچه بهتر تصاویر، همراهی می‌کند. جک 3.5 میلی‌متری هدفون در لبه بالای گوشی تعبیه شده است و پورت USB Type-C و همچنین اسپیکرهای قدرتمند آن در لبه پایین قرار گرفته‌اند. لوگوی نوکیا در پنل پشتی نوکیا 9 دیده می‌شود و درگاه کارت حافظه جانبی microSD هم در کناره سمت چپ فریم تعبیه شده است. نمای پشت این گوشی به نوکیا 8 بسیار شبیه است و حدس می‌زنیم که طراح کانسپت برای تهیه این ویدیو از نوکیا 8 هم الهام گرفته باشد.

طراح سعی کرده است علاوه بر نمایش طراحی ظاهری، به نکته‌های دیگری هم اشاره کند. او مدعی شده است نوکیا 9 از تکنولوژی تشخیص چهره 3 بعدی پشتیبانی می‌کند و در رنگ‌های قرمز، مشکی، طوسی، آبی و سبز روشن معرفی می‌شود. مدت‌هاست که انتشار شایعه‌ها درباره نوکیا 9 متوقف شده است و نمی‌دانیم آیا نوکیا قصد دارد این گوشی را معرفی کند یا نوکیا 8 جای آن را گرفته است. از طرفی مشتاقیم یک گوشی پرچم‌دار بدون حاشیه با مشخصات فنی و طراحی ظاهری فوق‌العاده از نوکیا ببینیم.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

HakhamaneshS

۱۳۹۶/۶/۱۸
نوکیا ( HMD) هم ما رو مسخره ی خودش کرده والا. قرار بود نوکیا 8 و نوکیا 6 رنگ مسی تو 8 شهریور بیان و 16 شهریور برسن ایران. هنوز ولی عرضه نشدن. چند ماهه گوشی نخریدم ب خاطر وعده های پوچ سران نوکیا

یاسر

۱۳۹۶/۶/۱۷
عجب طراحی زیبای داره