خانهاخبار
تصاویر جدید Mi Mix 2 برندهای بزرگ را به مبارزه طراحی می‌طلبد!

تصاویر جدید Mi Mix 2 برندهای بزرگ را به مبارزه طراحی می‌طلبد!

یکی از ویژگی‌هایی که تقریبا در تمام پرچمداران 2017 به چشم می‌خورد، کاهش حاشیه نمایشگر است. کمپانی شیائومی یکی از اولین برندهایی بود که این جنبش را استارت زد و حالا با معرفی Mi Mix 2 قصد دارد آن را به اوج برساند.
۱۳۹۶/۶/۱۵

شیائومی حالا دیگر رسما میان 5 برند پرفروش اسمارت‌فون قرار گرفته و جای پای خود را به اندازه کافی محکم کرده است. این موقعیت به سیاست‌گذاران برند اعتماد به نفس مضاعفی می‌دهد تا از لاک گوشی‌های معمولی خارج شوند و کمی بلندپروازی کنند. یکی از سیاست‌های قدیمی شیائومی به چالش کشیدن برندهای بزرگ است و حالا رقابت را به تولید نمایشگر و طراحی ظاهری گوشی کشانده است. با توجه به اینکه روند پیشرفت سخت‌افزار گوشی‌ها تغییر چشم‌گیری ندارد، تنها حوزه‌ای که همچنان جای مانور دارد، طراحی ظاهری است. یک سالی می‌شود که تب کاهش حاشیه اطراف نمایشگر میان برندها داغ است و شیائومی به عنوان یکی از برندهای پیشرو در این زمینه، با معرفی Mi Mix 2 قصد دارد برندهای بزرگ نظیر ال‌جی و سامسونگ را به مبارزه بطلبد. در ادامه شایعات جدیدی را درباره پرچمدار جدید شیائومی بررسی می‌کنیم پس تا پایان با جی‌اس‌ام همراه باشید.

image

چندی پیش تصاویر مبهمی از یک گوشی بی نام و نشان در فضای مجازی منتشر شد که حاشیه کم اطراف بدنه آن توجه کاربران و خبرگزاری‌ها را به خود جلب کرد. حالا مشخص شده که این گوشی متعلق به شیائومی است و Mi Mix 2 نام دارد. غول چینی قصد دارد درست یک روز پیش از مراسم رونمایی از آیفون 8، پرچمدار خود را به نمایش بگذارد که در نگاه اول اقدامی عجیب به نظر می‌رسد؛ گرچه شیائومی هم برند شناخته‌شده‌ای است اما احتمال اینکه خبرهای مربوط به Mi Mix 2 زیر انبوه تیترهای آیفون 8 مدفون شود زیاد است. البته که این فبلت محدود به بازار چین و احتمالا هند است پس آیفون 8 تهدید چندانی برایش به نظر نمی‌رسد و مشتری‌های ثابت خود را دارد.

خبر جالب اینکه چند ساعت پیش برند تولیدکننده پردازنده، کوالکام، رسما اعلام کرد که فبلت جدید شیائومی به اسنپدراگون 835 مجهز می‌شود. این در حالیست که پیش از این در شایعات خواندیم که برای اولین‌بار از اسنپدراگون 836 در دل Mi Mix 2 استفاده می‌شود اما کوالکام امیدمان را ناامید کرد. البته ناگفته نماند که طراحی این گوشی به اندازه کافی شگفت‌انگیز است که سخت افزار آن را به حاشیه ببرد!

image

امروز تصاویری از طراحی نهایی گوشی در وب‌سایت چینی Weibo منتشر شده که تعجب همگان را برانگیخته است. مهم‌ترین مشخصه Mi Mix 2، نسبت نمایشگر به بدنه آن است که در نسخه پیشین به رقم باورنکردنی 84.16 درصد رسید و در این نسخه احتمالا بیشتر هم می‌شود. نکته جالب این‌که حاشیه بالای نمایشگر به قدری کم است که جایی برای قراردادن دوربین جلو وجود ندارد و این سنسور در لبه پایینی گوشی جا خوش کرده است. متاسفانه هنوز از رزولوشن نمایشگر گوشی خبری منتشر نشده اما با توجه به اینکه نسخه پیشین Full HD بود این احتمال وجود دارد که نسخه جدید به QHD‌ ارتقا یابد. از جمله دیگر مشخصات این فبلت باید به نمایشگر عظیم الجثه 6.4 اینچی، دوربین اصلی دوگانه، حافظه رم 4 یا 6 گیگابایتی، دوربین جلوی 13 مگاپیکسلی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی اشاره کرد.

نظر شما درباره Mi Mix 2 چیست؟ آیا در صورت ورود به ایران جایی در سبد خرید شما دارد؟ به نظر شما این گوشی می‌تواند به فروش فبلت‌هایی نظیر LG V30 یا Samsung Galaxy Note 8 خدشه‌ای وارد کند؟ نظر شما درباره گوشی‌های شیائومی چیست؟ در صورتی که تجربه کارکردن با آن‌ها را داشته‌اید می‌توانید نظر خود را با کاربران جی‌اس‌ام در میان بگذارید.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (10 نظر)

...

۱۳۹۶/۶/۱۵
منکه بیاد حتما میخرمش
خدا کنه بیاد تو بازار

مسعود

۱۳۹۶/۶/۱۵
تا حالا شیائومی گرفتی دستت؟ میدونی چند ساله شیائومی رام اندروید میزنه؟

ابراهیم

۱۳۹۶/۶/۱۵
منتظرم تا بیاد...به نظرم روزی بیاد که همه برندها زیر پرچم شیایومی کم رنگ بشن

ابراهیم

۱۳۹۶/۶/۱۵
منتظر اومدنشم...

saeid

۱۳۹۶/۶/۱۵
من mi mix دارم در یک جمله بگم بی نظیره