خانهاخبار
گوگل سیستم‌عامل اندروید P را توسعه می‌دهد

گوگل سیستم‌عامل اندروید P را توسعه می‌دهد

آن‌طور که پیداست، روند توسعه نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید با نام Android P آغاز شده و این نسخه از سیستم‌عامل اندروید، در حال‌حاضر روی گوشی‌های پیکسل در حال بررسی است.
۱۳۹۶/۶/۱۲

تنها چند روز پس از عرضه نسخه نهایی اندروید O که با نام Android Oreo شناخته می‌شود، گوگل کار روی نسخه جدید بعدی این سیستم‌عامل یعنی اندروید P را آغاز کرده است. برخی از اعضای انجمن XDA، تگ جدیدی با نام Master-P را در AOSP کشف کرده‌اند که گمان می‌رود مربوط به نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید یعنی Android 9.0 باشد.

ظاهراً این نسخه روی گوشی‌های Pixel و Pixel XL گوگل تست شده؛ البته در کدهای فاش شده، به اسم رمز آن‌ها یعنی Sailfish و Marlin اشاره شده است. گوگل، همچنین نسخه پلت‎فرم را از اندروید 8.0.0 به P تغییر داده است.

image

شروع سریع توسعه نسخه جدید سیستم‌عامل، بدین معنی است که گوگل درنظر دارد تا قابلیت‌های متنوعی را برای اندروید P ارائه دهد؛ حتی ممکن است تغییراتی در رابط‎کاربری نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید صورت بگیرد. برای مثال، گوگل پس از انتشار اندروید کیت‌کت 4.4 کار روی نسخه جدید آن یعنی اندروید لالی‌پاپ را آغاز کرد و طراحی سیستم‌عامل موبایلی گوگل دستخوش تغییرات چشمگیری شد.

مدت زمان زیادی است که رابط‌کاربری سیستم‌عامل اندروید تغییرات زیادی نداشته است و شاید، اندروید P برگ برنده گوگل برای رقابت با iOS اپل باشد. البته در حال‎حاضر، نمی‎توان در رابطه با با قابلیت‌ها یا امکانات این نسخه صحبت کرد و باید تا زمان انتشار منتظر بمانیم.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Samuel1987

۱۳۹۶/۶/۱۲
امیدوارم بدون تاثیر منفی روی سرعت و عملکرد تلفن همراه های آینده این سیستم عامل اندروید P در راه به شکل قابل حس و قدرتمند روی مصرف پایین باطری تاثیر داشته باشه و بسیار سبک و روان باشه با امکانات متنوع و در آخر زیبا
??
Amen