خانهاخبار
افزایش عرضه گوشی‌های هوشمند تا سال 2021

افزایش عرضه گوشی‌های هوشمند تا سال 2021

موسسه تحقیقاتی و داده‌کاوی IDC آمار تازه‌ای از عرضه گوشی‌های هوشمند ارائه کرده است و ادعا می‌کند که در بازه 5 ساله آینده همچنان با افزایش قیمت گوشی‌های هوشمند مواجه خواهیم شد.
۱۳۹۶/۶/۱۲

موسسه آماری IDC به‌تازگی درباره عرضه گوشی‌های هوشمند تحقیقاتی انجام داده است و ادعا می‌کند نرخ عرضه این دستگاه‌های هوشمند تا سال 2021 رو به افزایش خواهد بود. البته اخیرا این نرخ با سرعت بسیار کمی پیش رفته و عرضه پوشیدنی‌های هوشمند در سال 2016 نسبت به سال 2015 تنها 2.5 درصد افزایش یافته است. موسسه IDC علی‌رغم این آمار تازه انتظار دارد عرضه این دستگاه‌ها تا 5 سال آینده با سرعت متوسط 3.3% افزایش یابد.

image

این موسسه داده‌کاوی جهانی انتظار دارد که تقاضا از سوی کاربران جدید و سایر کاربرانی که به‌طور متوسط هر دو سال گوشی‌هایشان را عوض می‌کنند، عوامل اصلی در افزایش رشد عرضه گوشی‌های هوشمند باشد. IDC پیش‌بینی کرده است که تعداد 1.7 میلیارد گوشی هوشمند در سال 2021 وارد بازار شود درحالی‌که این رقم در سال 2016 معادل 1.47 میلیارد گزارش شده است. از طرفی، بسیاری از بازارهای کشورهای مختلف از نظر عرضه گوشی اشباع شده‌اند و به همین خاطر ممکن است برخی از سازندگان با کاهش تقاضا از سوی کاربران و بازار مواجه شوند. این موضوع همچنین می‌تواند محبوبیت گوشی‌های هوشمند را کمی کاهش دهد و به‌عنوان حرکتی به‌سوی یک بازار مصرف دیگر تلقی شود. طبق آمار این موسسه، تقریبا نیمی از جمعیت جهان در سال 2016 از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کردند و این بازه زمانی 5 ساله تا سال 2021 فرصت مناسبی است تا سایر افراد را هم به تهیه این دستگاه‌های هوشمند تشویق کرد. با توجه به این موضوع که اندروید روی بیش از 85% از گوشی‌های موجود نصب شده است و سهم iOS هم کمتر 15% است، وضعیت برای سیستم‌عامل‌های شخصی تقریبا بدون تغییر باقی می‌ماند. از طرف دیگر انتظار می‌رود که میزان افزایش گوشی‌هایی که به سیستم‌عامل گوگل مجهزند هم به جای 1.7% به 2.3% تغییر یابد.

درباره سیستم‌عامل کمپانی اپل هم انتظار می‌رود که سهم iOS در سال 2017 حدودا 1.5% افزایش یابد. همچنین گفته می‌شود که میزان عرضه گوشی‌های آیفون مخصوصا به خاطر معرفی و محبوبیت احتمالی 7s و 7s Plus، احتمالا با نرخ سالانه 9.1% تا 2018 افزایش می‌یابد. جالب است بدانید موسسه IDC پیش‌بینی کرده است که قیمت نهایی عرضه گوشی‌ها هم با افزایش مواجه می‌شود و گوشی‌های Galaxy Note 8، LG V30 و سه گوشی تازه اپل نمونه‌هایی از این مورد هستند. گوشی‌هایی که از صفحه‌نمایش بزرگ بهره می‌برند هم بیش از گذشته مورد استقبال کاربران هستند و انتظار می‌رود عرضه این دسته از گوشی‌ها در سال جاری میلادی 34% افزایش یابد. سهم عرضه این گوشی‌های هوشمند تا سال 2021 میلادی احتمالا 51% خواهد بود. به نظر می‌رسد که پرچم‌دارها قرار است بخش عمده بازار گوشی‌های هوشمند با صفحه‌نمایش بزرگ را در دست بگیرند. در همین راستا بسیاری از سازندگان چینی قصد دارند با عرضه گوشی‌های پرچم‌داری که به صفحه‌نمایش‌های بزرگ مجهز شده‌اند با آیفون‌های تازه اپل، Galaxy S8 و Galaxy Note 8 سامسونگ رقابت کنند.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Samuel1987

۱۳۹۶/۶/۱۲
خیلی عالی
??????