خانهاخبار
آخرین تغییرات Google Photos در نسخه 3.4

آخرین تغییرات Google Photos در نسخه 3.4

گوگل فوتوز در آخرین آپدیت خود امکان افزودن به علاقمندی‌ها و ارائه مجوز یک بار مصرف پشتیبان‌گیری با اتصال به شبکه داده تلفن همراه را ایجاد کرد.
۱۳۹۶/۶/۱۱

از آن جایی که این وقت سال معمولا زمانی است که گوگل بیشترین وقت خود را صرف راه‌اندازی سخت‌افزارها و خدمات جدید می‌کند، به روزرسانی‌های چندانی در اپلیکیشن‌های این مجموعه مشاهده نمی‌کنیم. با این حال گوگل به تازگی آخرین نسخه گوگل فوتوز را منتشر کرده است که شامل تغییرات اندکی است. در نسخه ۳.۴ گوگل فوتوز، کاربران قادر خواهند بود تا عکس‌های دلخواه خود را به عنوان «مورد علاقه ها» (Favorites) علامت‌گذاری کنند و به این ترتیب یک فهرست بسازند تا بتوانند راحت و سریع به آن دسترسی یابند. تغییر دیگر این است که در مواقع ضروری که مجبور هستید با اتصال به اینترنت همراه، از عکس‌ها و ویدئوهای خود پشتیبان بگیرید، گزینه جدیدی در تنظیمات اضافه شده است تا ترافیک شبکه داده‌تان به هدر نرود.

image

Favorites

این روزها به لطف دوربین گوشی‌های هوشمند، عکاسی کار راحت‌تر و دردسترس‌تری شده است. و به همین علت اغلب در مهمانی‌ ، مسافرت یا دیگر مناسبت‌ها، گالری گوشی‌مان را با هزاران عکس پر می‌کنیم. اما تعداد محدودی از این عکس‌ها هست که دل‌مان می‌خواهد بعدها بارها و بارها آن را ببینیم یا به دوستان‌مان نشان بدهیم و در موردش صحبت کنیم. جستجوی یک عکس از میان هزاران عکس کار سخت و وقت‌گیری است. گوگل برای این مشکل، راه حل ساده‌ای پیدا کرده است: موارد دلخواه (Favorite)
در حال حاضر دو راه برای دسترسی به موارد دلخواه شما وجود دارد. از فیلد جستجو استفاده کنید و عبارت "Favorites" را تایپ کنید یا اینکه از لیست پیشنهادات (suggestion) استفاده کنید.

One-time cellular backups

برای اینکه مصرف اینترنت گوشی همراه شما بالا  و حجم زیادی به هدر نرود، می‌توانید تنظیمات گوگل فوتوز خود را به گونه‌ای قرار دهید که فقط با  اتصال به وای‌فای، از عکس‌های‌تان نسخه پشتیبان تهیه شود. با این حال مواردی پیش می‌آید که نیاز دارید بلافاصله پشتیبان بگیرید و آن قدر عکس ثبت شده برای‌تان مهم است که اهمیت نمی‌دهید به اینترنت داده یا وای‌فای متصل‌اید. به عنوان مثال می‌خواهید یک عکس با خانواده و دوستان‌تان به اشتراک بگذارید یا از یک حادثه تصویری ثبت کرده‌اید و می‌خواهید سریعا به دیگران خبر بدهید. به هر دلیلی نیاز دارید که هرچه سریعتر عکس را آپلود کنید. در چنین مواردی می‌توانید تنظیمات گوگل فوتوز را در حالتی بگذارید که با اتصال به شبکه داده تلفن همراه‌تان، پشتیبان‌گیری انجام شود. اما خطر این کار این است که ممکن است بعد از اتمام کارتان فراموش کنید تا تنظیمات را به حالت قبلی بگذارید و به این ترتیب حجم اینترنت شما صرف پشتیبان‌گیری‌هایی شود که نیازی به آن نداشته‌اید. گوگل برای حل این مشکل گزینه مجوز یک بار مصرف پشتیبان‌گیری با اتصال به شبکه داده را اضافه کرده است. با روشن کردن این گزینه، می‌توانید مشخص کنید که در هر بار اتصال به شبکه داده، چه حجمی برای پشتیبان‌گیری مصرف شود. با استفاده از این روش، اگر فراموش کنید گزینه مربوط به شبکه داده را خاموش کنید، می‌توانید مطمئن شوید که ترافیک اینترنت همراه‌تان به هدر نخواهد رفت.

نسخه ۳.۴ گوگل فوتوز را می‌توانید از لینک‌‌های زیر دانلود کنید.

image
 
image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)