خانهاخبار
توشیبا از تلویزیون مجهز به دستیار صوتی الکسا رونمایی کرد

توشیبا از تلویزیون مجهز به دستیار صوتی الکسا رونمایی کرد

دستیار صوتی الکسا هر روز به حوزه‌های بیشتری ورود می‌کند و در این میان مدتی است شاهد حضور آن در تلویزیون‌ها هستیم. شرکت توشیبا در حاشیه نمایشگاه IFA 2017 از تلویزیون جدید خود، که به الکسا مجهز شده، رونمایی کرد.
۱۳۹۶/۶/۱۰

حضور دستیار صوتی آمازون در تلویزیون‌های توشیبا به این معنی است که بدون دخالت دست می‌توان این دستگاه‌ها را کنترل کرد. این تلویزیون‌ها در ابعاد متفاوت، از ۴۳ تا ۷۵ اینچ تولید شده‌اند که با استفاده از اتصال آن‌ها به اسپیکرهای اکو شرکت آمازون، می‌توان یک هاب خانه هوشمند ایجاد کرد که از فاصله نیز بتوان تلویزیون را کنترل کرد.

با استفاده از فرمان صوتی، می‌توان دستگاه را خاموش یا روشن نمود، کانال‌ها یا نوع ورودی را تغییر داد، سرعت پخش را بالا برد و یا صدا را تنظیم کرد. البته با همه این تفاسیر باز هم به ریموت کنترل نیاز است و تمام این کارها فقط به امید ساده‌تر شدن تعامل کاربر با دستگاه صورت گرفته است.

image

اما توشیبا اولین شرکتی نیست که از دستیار صوتی الکسا در تلویزیون‌هایش بهره می‌گیرد؛ پیش از این شرکت‌های Element، سونی و Westinghouse نیز تلویزیون‌هایی را در آمریکا راهی بازار کردند که به الکسا مجهز شده‌اند. البته می‌توان با استفاده از استیک‌های فایر تی‌وی و یا ست‌تاپ باکس‌های آمازون نیز تلویزیون‌های دیگر را که از این قابلیت بی‌بهره‌اند، به الکسا مجهز نمود. آمازون هم مانند گوگل، API دستیار صوتی خود را در اختیار سایر شرکت‌ها قرار می‌دهد تا بتواند حضور بهتری در بازار داشته باشد.

طبق اعلام توشیبا، قیمت این دستگاه‌ها از ۳۹۹ یورو برای ارزان‌ترین مدل آغاز می‌شود و تا پایان سال ۲۰۱۷ راهی بازار می‌شود.

سایر خبرهای مرتبط با نمایشگاه IFA 2017 را در این صفحه مشاهده کنید.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)