خانهاخبار
هر آن‌چه تا به حال از مشخصات و طراحی هوآوی Mate 10 می‌دانیم

هر آن‌چه تا به حال از مشخصات و طراحی هوآوی Mate 10 می‌دانیم

یکی از پرچم‌داران محبوب کمپانی هوآوی، سری میت است که طبق گفته‌ها جدیدترین نسل آن با نام میت ۱۰ در راه است. در این مطلب قصد داریم تا هر آنچه تا به حال درباره این گوشی می‌دانیم، از مشخصات سخت افزاری و طراحی ظاهری تا قیمت و زمان معرفی را با هم مرور کنیم.
۱۳۹۶/۶/۷

پس از معرفی هوآوی پی ۱۰ و پی ۱۰ پلاس، کمپانی چینی در تدارک معرفی پرچم‌دار (یا پرچم‌داران) دیگری از سری میت برای سال ۲۰۱۷ است. هوآوی میت ۱۰ که به تازگی توسط ایوان بلاس اعلام شد با کد رمز Marcel در حال تولید است، اصلی‌ترین گزینه ماست و در کنار آن زمزمه‌هایی از نسخه پلاس یا پرو نیز به گوش می‌رسد.

اما چه چیزی خانواده میت را به یک رده خاص در محصولات هوآوی تبدیل کرده است؟ خب پاسخ  فلسفه «بزرگ‌تر شو یا بکش کنار» است که این شرکت در تولید و طراحی سری میت به کار گرفته. اگر به آخرین نسل موجود از این خانواده، یعنی میت ۹ بنگرید، متوجه منظورمان خواهید شد. میت ۹ یک فبلت عظیم الجثه با نمایش‌گر ۵.۹ اینچی است که به سخت افزار قدرتمند، دوربین دوگانه با برند Leica و یک باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی مجهز است و همه این مجموعه درون یک بدنه فلزی یک‌پارچه قرار گرفته است که حس یک گوشی پریمیوم را منتقل می‌کند.

image

آیا هوآوی در تولید میت ۱۰ به دنبال برتری نسبت به رقبا و ارايه بهترین گوشی هوشمند ساخته شده تا به این تاریخ است؟ در واقع کسی پاسخ این سوال را نمی‌داند، اما با توجه به تیزر‌ها، اطلاعات رسمی، شایعات و احتمالات و البته صحبت‌های مدیر عامل این شرکت درباره ارائه یک سوپرفون که از سطح بالای هوش مصنوعی بهره مند است، می‌توان حدس زد که این شرکت در پی تحقق چنین رویایی است. با هم نگاهی داشته باشیم به مشخصات و اطلاعاتی که تا به حال از میت ۱۰ منتشر شده تا ببینیم که آیا این گوشی می‌تواند همان سوپرفون موعود آقای مدیر عامل باشد!

طراحی

طبق اطلاعات منتشر شده، هوآوی نیز قصد دارد تا میت ۱۰ را به قطار گوشی‌های بی‌حاشیه اضافه نماید که مهم‌ترین آن‌ها شیائومی‌ می‌ میکس، گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس، ال‌جی جی ۶، گلکسی نوت ۸ و اسنشال فون است. این خبر را ریچارد یو، مدیر عامل هوآوی، در مصاحبه با بلومبرگ اعلام کرد  و گفت که میت ۱۰ از یک نمایش‌گر «تمام صفحه» بهره می‌برد. این کمپانی مدتی قبل نشان تجاری EntireView را به ثبت رساند که می‌تواند عنوان رسمی صفحه نمایش‌های بی حاشیه هوآوی باشد که در رقابت با Infinity Display سامسونگ و FullVision ال‌جی معرفی می‌شود.

image

انتظار می‌رود همچنان در تولید بدنه دستگاه از قاب فلزی یک‌پارچه استفاده شود که در میت ۹ شاهد آن بودیم. متاسفانه هوآوی تا کنون علاقه‌ای به تولید گوشی‌های ضدآب نشان نداده و بنابراین نمی‌توان با اطمینان اظهار کرد که این گوشی در برابر مایعات مقاوم است.

نمایش‌گر

طبق شایعات، صفحه نمایش «تمام صفحه» میت ۱۰ در حدود ۶.۱ اینچ خواهد بود و تولید این پنل‌ها به عهده JDI Display است. پنل در نظر گرفته شده برای این گوشی می‌تواند بسیار شبیه به صفحات LCD موسوم به Full Active باشد که این تامین کننده ژاپنی در حال حاضر مشغول به تولید آن است. پنل‌های LCD مذکور از رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۱۶۰ پیکسل و نسبت تصویر ۱۸:۹ بهره مند است و امکان شناسایی لمس انگشتان خیس را نیز دارد. بنابراین ممکن است گزینه‌ انتخابی هوآوی برای میت ۱۰ نیز باشد.

پنل تولید شده توسط JDI Display

سخت افزار

اطلاعات به دست آمده از سخت افزار میت ۱۰، گوشی قدرتمندی را نوید می‌دهند. این گوشی اولین دستگاهی است که از چیپ اختصاصی کایرین ۹۷۰ ساخت خود هوآوی بهره مند است که با فناوری ۱۰ نانومتری تولید شده است. پیش از این هوآوی در پی ۱۰، جدیدترین پرچم‌دار امسال خود، از چیپ کایرین ۹۶۰ که با فناوری ۱۶ نانومتری تولید شد، بهره گرفته بود.

image

همچنین چیپ اسنپ دراگون ۸۳۵ که در بسیاری از پرچم‌داران امسال نظیر گلکسی اس ۸ و گلکسی نوت ۸ (نسخه آمریکا)، اکسپریا XZ پریمیوم و وان پلاس ۵ به کار گرفته شده نیز با فناوری ۱۰ نانومتری تولید شده است. متاسفانه تا به حال جزئیاتی درباره میزان مصرف انرژی کایرین ۹۷۰ و عملکرد آن به دست نیامده و باید منتظر ارایه خبرها و اطلاعات جدید باشیم. اما ویژگی‌های مورد انتظار برای کایرین ۹۶۰:

  • هشت هسته پردازشی (چهار هسته از نوع Cortex a73 و چهار هسته از نوع A53)
  • حداکثر فرکانس ۲.۸ گیگاهرتز
  • معماری ۶۴ بیت
  • پردازش‌گر گرافیکی Mali-G71 
  • پشتیبانی از رم LPDDR4 در ۱۸۶۶ مگاهرتز
  • پشتیبانی از دو سیم‌کارت LTE به صورت همزمان

تا به حال هیچ اطلاعاتی درباره رم این دستگاه و ظرفیت آن عنوان نشده است، اما با توجه به این که در نسخه‌هایی از میت ۹ از رم ۴ گیگابایتی استفاده شده، انتظار داریم حداقل ظرفیت رم برای میت ۱۰ نیز همان ۴ گیگابایت باشد. احتمالا حافظه داخلی این پرچم‌دار ۶۴ گیگابایت است که البته با استفاده از میکرو SD قابل ارتقا است.

نرم افزار

با توجه به تاریخ معرفی این دستگاه (که در ادامه به آن خواهیم پرداخت)، امیدواریم هوآوی از اندروید اوریو به عنوان سیستم عامل پیش فرض میت ۱۰ استفاده نماید. علاوه بر آن، قطعا هوآوی نسخه جدیدی از رابط کاربری EMUI خود را برای این گوشی عرضه خواهد کرد (به ویژه اگر این گوشی همان سوپرفون مجهز به هوش مصنوعی باشد). 

دروبین

مدتی است که هوآوی همکاری خوبی را با برند Leica آغاز نموده که حاصل آن دوربین‌های قدرتمندی است که در خانواده‌های پی ۹، میت ۹ و پی ۱۰ دیده‌ایم. این شرکت وعده داده که میت ۱۰ تصاویری عالی ثبت خواهد کرد و قادر است با برترین دستگاه‌های سامسونگ و اپل رقابت کند. بنابراین جای شک نیست که این بار هم هوآوی برای ارائه بهترین تجربه از دوربین در محصولاتش، با Leica همکاری می‌کند. همچنین این شرکت مدتی قبل از تصویری رونمایی کرد که خانواده پرچم‌داران مجهز به دوربین دوگانه خود را نشان می‌داد و در آخرین آن‌ها نام و قالب میت ۱۰ (که سعی شد طراحی آن فاش نشود) دیده می‌شود.

image

اگرتیزری که بخش آلمان هوآوی موبایل منتشر نموده واقعیت داشته باشد، دوربین اصلی این دستگاه از ترکیب دو لنز ۱۲ مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر رنگی و لنز ۲۰ مگاپیکسلی مونوکروم (تک رنگ) حاصل شده است که به دوربین میت ۹ شباهت دارد. البته قطعا این شرکت برای تحقق ادعایش درباره این دوربین، باید بهبودها و ویژگی‌های جدیدی را نسبت به دوربین میت ۹ به آن بیافزاید.

اما جذابیت دوربین به همین‌جا ختم نمی‌شود و بر اساس شایعات، ممکن است هوآوی در بخش سلفی از ایده اوپو الهام بگیرد و همانند Oppo F3 Plus که به دوربین سلفی دوگانه مجهز است، میت ۱۰ هم از دو لنز برای دوربین جلوی دستگاه استفاده کند. هنوز مشخص نیست که دوربین سلفی هم تحت برند Leica خواهد بود یا خیر، اما شایعات از حضور اسکنر عنبیه چشم و حسگر سه بعدی نیز در کنار دوربین سلفی خبر می‌دهند.

باتری

همان‌طور که ذکر کردیم، هوآوی در میت ۹ از باتری ۴۰۰۰ میلی آمپری استفاده کرد که نتایج قابل قبولی را در تست‌ها به ثبت رساند. هنوز جزئیاتی درباره باتری نسل جدید خانواده میت اعلام نشده، اما طبق ادعای مدیر عامل هوآوی، میت ۱۰ عمر باتری بسیار بیشتری دارد. 

شارژ سریع از قابلیت‌های دیگر این باتری‌ است، باتری میت ۹ در حدود ۱۴۴ دقیقه از میزان صفر به ۱۰۰ درصد می‌رسد و انتظار داریم در میت ۱۰ شاهد کاهش این زمان باشیم.

احتمالا میت ۱۰ در چند نسخه عرضه می‌شود

طبق ادعای وب‌سایت لهستانی Tabletowo، نسخه‌ای با نام میت ۱۰ لایت در کنار نسخه معمولی این دستگاه رونمایی خواهد شد. این نسخه لایت کوچک‌تر و ارزان‌تر است و از نسبت به میت ۱۰ سخت افزار ضعیف‌تری دارد. صفحه نمایش میت ۱۰ لایت معادل ۵.۸ اینچ است و خبری از نمایش‌گر «تمام صفحه» نیست.

وب‌سایت چینی Zo، نیز احتمال معرفی دو نسخه از نسل جدید میت با نام‌های میت ۱۰ و میت ۱۰ پرو را بیان می‌کند.

هوآوی تا به حال به طور رسمی درباره وجود نسخه ضعیف‌تر یا قدرتمندتر میت ۱۰ هیچ اظهار نظری نکرده است، ولی با توجه به این که میت ۹ در ۴ نسخه مختلف عرضه شد، شاید بخشی از این شایعات واقعیت داشته باشد.

قیمت و زمان معرفی

image

کمتر از دو ماه با معرفی هوآوی میت ۱۰ فاصله داریم و چینی‌ها به طور رسمی اعلام کرده‌اند که پرچم‌دار جدید در شانزدهم اکتبر و در شهر مونیخ معرفی خواهد شد و پیش از شروع فصل تعطیلات قابل خرید خواهد بود.

و اما قیمت این گوشی: برخی شایعات برای نسخه معمولی میت ۱۰ بهای شگفت انگیز ۱۱۱۰ دلاری را اعلام کردند که البته نسخه کوچک‌تر آن دقیقا با نصف این قیمت، یعنی ۵۵۵ دلار قابل خرید است. قیمت احتمالی اعلام شده برای میت ۱۰ حتی از بهای اعلام شده (غیر رسمی) آیفون ۸ مجهز به پنل OLED نیز بیشتر است. البته این افزایش قیمت نسبت به نسل قبل کمی غیر عادی است، میت ۹ در زمان معرفی در آمریکا ۵۹۹ دلار و در اروپا ۶۹۹ یورو قیمت داشت.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

ali

۱۳۹۶/۶/۱۲
الیاس
.
.
همینجوری اسم انتخاب کن باشه؟؟؟
.
..
اتفاقا هواوی رو خووووب اومد
.
.
به غیر از سامی هنگ سیب کرمو و صد البته کاجی خودت که بووووت لوووپیه

الیاس

۱۳۹۶/۶/۱۱
همه رو خوب اومدی به غیر از اون آخری یعنی حبابی

Samuel1987

۱۳۹۶/۶/۷
گفته شده بود از پردازنده جدید بهره خواهد برد kirin
??
عجبیب و اشتباه هست کار هوآوی اگر در پرچمدار چیپست پردازنده اش از هسته های جدید برای CPU پردازشگر مرکزی شرکت ARM با نام های cortex A75 و cortex A55 و GPU پردازشگر گرافیکی جدید ARM با نام Mali G72 با بهرمندی از حداکثر 32 هسته استفاده نکنه (البته شاید هوآوی مانند زمان میت9 با پردازشگر گرافیکی 8 هسته ای در مقابل گلکسی note8 با نمونه پردازنده گرافیکی میت9 اما به شکل 20 هسته ای عمل کند )با توجه به اینکه مدت زمان نچندان دور دیگر رقبایی مانند snapdragon با نام احتمالی 845 و Exynos با نام احتمالی 9810 و media tek و... خواهند آمد با بهرمندی از این هسته های جدید برتی پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی جدید باید بهتر عمل کند
????
فکر میکنم هوآوی میت 10 یک فبلت عالی شود از همه لحاظ و راه موفق میت9 را ادامه دهد به شکل بهتر
??
Amen

soroosh

۱۳۹۶/۶/۷
سلام از هرنظر عاااالییییه مطمعا هستم که شرکت سامسونگ اچ تی سی و هواوی امسال واقعا شاهکار خواهند کرد