خانهاخبار
نسخه ویژه نقره‌ای Pentax K-1 به‌زودی در تعداد محدود عرضه می‌شود

نسخه ویژه نقره‌ای Pentax K-1 به‌زودی در تعداد محدود عرضه می‌شود

فول فریم Pentax K-1 از همان آغاز نیز دوربین محبوبی بود و اینک انتظار می‌رود نسخه نقره‌ای آن به‌علاوه گریپ و دو باتری با استقبال مضاعف مواجه شود.
۱۳۹۶/۶/۷
نسخه ویژه نقره‌ای Pentax K-1 با لنزهای نقره‌ای خانواده FA Limited

شرکت ژاپنی ریکو (Ricoh) که مالکیت دوربین‌های «پنتاکس» را در اختیار دارد، سال گذشته با عرضه نخستین دی‌اس‌ال‌آرِ «فول فریم» خود موسوم به Pentax K-1 صنعت عکاسی را غافل‌گیر کرد. ویژگی‌های چشم‌گیر این دوربین، از جمله حس‌گر 36.4 مگاپیکسلی و نیز قیمت مناسب آن در مقایسه با بسیاری دیگر از رقبای هم‌رده‌، مورد توجه بسیاری از عکاسان واقع شد.    

ریکو اکنون پس از یک سال قصد دارد نسخه ویژه‌ای از این دوربین محبوب را در تعداد کم و تحت عنوان Limited Silver یا نسخه محدود نقره‌ای روانه بازار کند. در نسخه مذکور بخشی از بدنه دوربین و گریپ، رنگ نقره‌ای به خود گرفته است و بافت و جلای فلز را در ذهن تداعی می‌کند. ریکو معتقد است بدنه جدید در کنار لنزهای نقره‌ای سری FA Limited، ترکیب رنگی چشم‌نوازی پدید می‌آورد.  

نسخه ویژه نقره‌ای Pentax K-1

نسخه ویژه کا-1 همراه با گریپ مشگی و نقره‌ای و دو باتری D-LI90 عرضه می‌شود که ظرفیت هر یک از آن‌ها 760 عکس است. یادآوری می‌شود در نسخه عادی کا-1، گریپ و این دو باتری به‌صورت اختیاری و جدای از باتری‌های اصلی دوربین به فروش می‌رسند. علاوه بر تغییرات ظاهری پنتاکس نقره‌ای، سفت‌افزار یا فِرم‌ویر دوربین نیز به نسخه 1.41 ارتقا یافته است.

باتوجه به اینکه در سراسر جهان فقط 2000 دستگاه از این دوربین توزیع خواهدشد، پیش‌بینی می‌شود استقبال بسیار خوبی از آن به عمل آید.

با نصب گریپ و باتری اضافی، می‌توان مدت زمان بیشتری عکاسی کرد. این گریپ و دو باتری، جزئی از بسته نسخه ویژه نقره‌ای به شمار می‌رود. نسخه‌های عادی دوربین‌های دی‌اس‌‌ال‌آر و از جمله نسخه عادی (مشگی) دوربین K-1 بدون گریپ و باتری به فروش می‌رسند.

نسخه نقره‌ای کا-1 از اواسط سپتامبر برای فروش عرضه خواهدشد و اگرچه قیمت نهایی آن هنوز مشخص نیست، برای خرده‌فروشی در بریتانیا 2150 پوند (حدود 2755 دلار) برآورد شده است.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)