خانهاخبار
چرا باتری Note 8 کوچک‌تر از Note 7 است؟

چرا باتری Note 8 کوچک‌تر از Note 7 است؟

فبلت تازه سامسونگ به نام Galaxy Note 8 هفته گذشته با سر وصدای فراوان معرفی شد. شایعه‌های زیادی درباره باتری آن در فضای وب منتشر شده است. دو مدیر ارشد سامسونگ تلاش کرده‌اند در مصاحبه‌هایشان به دلایل مختلف این تصمیم مبنی بر کاهش اندازه و ظرفیت باتری Note 8 اشاره کنند.
۱۳۹۶/۶/۶

گوشی Galaxy Note 8 سامسونگ هفته گذشته در خلال رویداد Unpacked رسما معرفی شد. این گوشی مورد استقبال عموم کاربران و دوستداران گوشی‌های سامسونگ قرار گرفته است اما هنوز هم برخی از کاربران نسبت به ظرفیت باتری آن ابراز نگرانی می‌کنند. Galaxy Note 7، نسخه 2017 خانواده فبلت‌های Note، سال گذشته با باتری 3500 میلی‌آمپری معرفی شد درحالی‌که Note 8 به باتری 3300 میلی‌آمپری مجهز شده است. نکته جالب‌توجه درباره این گوشی‌ها اینجاست که ضخامت Note 7 حدودا 7.9 میلی‌متر و ضخامت Note 8 علی‌رغم باتری کوچک‌ترش 8.6 میلی‌متر است. با توجه به این موضوع که عامل اصلی مشکل آتش گرفتن و منفجرشدن Note 7 باتری این گوشی بود، منطقی به نظر می‌رسد که سامسونگ در نسخه امسال از باتری کوچک‌تر با ظرفیت کمتر استفاده کند؛ اما جالب است بدانید استدلال سامسونگ برای این تصمیم، اصلا به سرنوشت غم‌انگیز Note 7 مربوط نمی‌شود.

image

کو دانگ جین، یکی از مدیران ارشد اجرایی سامسونگ، چند روز پیش در خلال مصاحبه‌ای اعلام کرد که سامسونگ ظرفیت باتری گوشی Galaxy Note 8 را کاهش داده است چون می‌تواند! شاید این پاسخ کمی برایتان طنزآمیز به نظر برسد اما بهتر است عمیق‌تر به آن نگاه کنید. منظور جین این است که صرف‌نظر از اختلاف در نسخه‌های مختلف این فبلت با پردازنده‌های کوالکام اسنپ‌دراگون 835 (در آمریکا) یا اگزینوس 8995 (در سایر کشورها)، هر دو تراشه برخلاف تراشه‌های 14 نانومتری در Note 7، با تکنولوژی 10 نانومتری ساخته‌شده‌اند. این تکنولوژی درواقع پردازنده‌ها را قادر می‌سازد تا 30% بیشتر در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنند. این موضوع همچنین بدین معنی است که سامسونگ می‌تواند از باتری با ظرفیت کمتر در Note 8 استفاده کند اما کاربران با مشکل عمر کوتاه باتری مواجه نشوند. از طرفی این احتمال هم وجود دارد که سامسونگ با کوچک‌تر کردن اندازه باتری، فضای بیشتری را در اختیار دوربین با لنز دوگانه گذاشته است.

دی جی کو، مدیر بخش موبایل سامسونگ هم دراین‌باره می‌گوید که Galaxy Note 8 به کاربرانش اجازه می‌دهد با تنظیم استفاده از گوشی بنا بر روش استفاده خودشان، نحوه عملکردش را بهبود بخشند. این موضوع همچنین به بهبود وضعیت مصرف انرژی باتری منجر می‌شود. کو صراحتا اعلام کرده است که امنیت این باتری را تضمین می‌کند. او معتقد است که حدودا 95% از ظرفیت این باتری حتی بعد از دو سال استفاده مداوم، بدون هیچ آسیبی در دسترس خواهد ماند. ظاهرا کو قصد دارد به ما بگوید که وجود باتری کوچک در Galaxy Note 8 باعث کوتاه شدن عمر مفید باتری نمی‌شود.

در تبلیغات و شایعه‌های مختلف درباره گوشی مذکور گفته می‌شود که Galaxy Note 8 یکی از بهترین و توانمندترین گوشی‌های پرچم‌دار امسال است و به همین خاطر هم دوام شارژ و طول عمر باتری آن اهمیت پیدا می‌کند. البته سامسونگ تنها سازنده‌ای نیست که اندازه باتری‌هایش را در ادامه استفاده از تکنولوژی 10 نانومتری، کاهش داده است. گوشی Moto Z2 Force موتورولا با پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 835، به باتری 2730 میلی‌آمپری مجهز شده است درحالی‌که Moto Z Force، نسل قبلی این گوشی، باتری با ظرفیت 3500 میلی‌آمپر دارد. از طرفی کمپانی موتورولا تلاش کرده است تا با معرفی و عرضه ماژول‌های موتو ماد شارژ جانبی، نگرانی‌های احتمالی کاربران را درباره این موضوع، بکاهد.

برخی منتقدان این گوشی معتقدند که Galaxy Note 8 هیچ ویژگی فوق‌العاده‌ای ندارد. دی جی کو در پاسخ به آن‌ها گفت که این فبلت تازه را پس از مدت‌ها تحقیق و پرس‌وجو از مشتریان، معرفی کرده‌اند. کو دراین‌باره گفت: «مشتریان ما درخواست‌های متعدد و مختلفی دارند. برخی همواره در انتظار معرفی یک گوشی تازه با ویژگی‌های نوین هستند درحالی‌که گروهی دیگر انتظار دارند که بتوانند گوشی تازه ما را حداقل 2 تا 3 سال استفاده کنند. ما صرفا به دنبال نوآوری نیستیم بلکه ترجیح می‌دهیم نوآوری‌ها و ویژگی‌های نوینی را در گوشی‌هایمان ارائه کنیم که می‌دانیم مشتریانمان هم از آن‌ها استقبال می‌کنند».

دی جی کو همچنین گفت که سامسونگ حدودا 11 میلیون دستگاه گوشی Note 5 فروخت و انتظار دارد که فروش گوشی‌های Note 8 امسالش بیش از این رقم باشد. البته این غول تکنولوژی هنوز Note 8 را عرضه نکرده و در حال حاضر تمام تمرکزش را بر افزایش فروش Galaxy S8 معطوف کرده است. خبرگزاری‌های کره جنوبی به نقل از سامسونگ گفته‌اند که این کمپانی قصد دارد فروش دوگانه Galaxy S8 را به 48 میلیون دستگاه برساند.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (19 نظر)

احمد جون

۱۳۹۶/۶/۹
من که قصد خرید نوت8 رو دارم ولی اگه واقعا بازریش ضعیف بود یه پاوربانک 20 هزار شارژ سریع هم میخرم ک فک کنم واقعا اینجوری ترس تموم شدن شارژ رو ندارم

Galaxy Note 8

۱۳۹۶/۶/۸
اخی،داری از حسادت میسوزی.

Keyhan

۱۳۹۶/۶/۷
دینامیک رنج عکس های یو۱۱ به خاطر ویژگی hdr boost به طرز چشمگیری بهتره و شما با دقت به نقاط تاریک تصاویر متوجه میشین که واسه یو۱۱ بسیار روشن تر هستن. همین طور‌ رنگ ها طبیعی تر هستن و توی شب عکس های یو۱۱ کاملا شفاف تر و روشن تر هستن. با اینکه عملکرد کلی نوت ۸ هم خوبه ولی یو۱۱ یه چیزی شبیه معجزس دوربینش

سعید

۱۳۹۶/۶/۷
داری اشتباه میزنی پسر خالم a9 pro داره با استفاده زیاد ۳ روز دووم میاره.اون هنگ تی سی ه که بدلیل کیفیت پایین قطعات و صفحه نمایش پر مصرف و بی کیفیت ال سی دی از نظر دوام باتری جزو بدترین هاست.پرچمدارش که بدتر

سعید

۱۳۹۶/۶/۷
تو مگه تستش کردی؟هرچقدر خم‌بد باشه از باتری هنگیu11 بهتره