خانهاخبار
8 ویژگی گلکسی نوت 8 که در هیچ آیفونی پیدا نمی‌کنید

8 ویژگی گلکسی نوت 8 که در هیچ آیفونی پیدا نمی‌کنید

سامسونگ این بار با دست پر به میدان آمده و Galaxy Note 8 را آنچنان پر از امکانات متنوع کرده است که اکثر گوشی‌های بازار حرفی برای گفتن مقابل آن ندارند.
۱۳۹۶/۶/۳

بعد از شایعات فراوان و پس از تجربه تلخ گلکسی نوت 7 امروز سامسونگ بلاخره از نسل جدید فبلت پرچمدار خود با نام گلکسی نوت 8 رونمایی کرد.

در حالی که کمتر از یک ماه از معرفی نسل جدید گوشی‌های هوشمند اپل، آیفون 8، باقی مانده است و شایعات پیرامون این محصول و امکانات و طراحی خاص آن بیشتر از همیشه شده، رقیب کره‌ای اپل سعی کرده تا هر چه در سبد داشت را در قالب گلکسی نوت 8 به کاربران عرضه کند. با توجه به اینکه هنوز آیفون 8 رونمایی نشده و امکان قیاس آن با گلکسی نوت 8 وجود ندارد، مقایسه‌ای بین پرچمدار جدید سامسونگ و محصولات گذشته اپل انجام می‌دهیم تا از نزدیک با دلایلی که گلکسی نوت 8 را تبدیل به یکی از بهترین گوشی‌های حاضر در بازار می‌کند آشنا شویم. ویژگی‌هایی که شما در هیچ کدام از آیفون‌های قبلی پیدا نمی‌کنید.

صفحه نمایش اینفینیتی

image

اولین چیزی که هنگام دیدن گلکسی نوت 8 توجه شما را جلب می‌کند صفحه نمایش عظیم‌الجثه و رنگارنگ سوپر ایمولد آن است که تقریبا تمام بدنه جلویی آن را پوشانده. سامسونگ با معرفی صفحه نمایش اینفینیتی در گلکسی اس 8 حالا نسخه بزرگتری از آن را برای فبلت خود به ارمغان آورده. با حذف کردن دکمه فیزیکی در جلو و کاهش حاشیه‌ها از بالا و پایین، حالا گلکسی نوت 8 نسبت صفحه نمایش به بدنه‌ای بالاتر از ۸۰ درصد دارد که در مقابل آیفون 7 و آیفون 7 پلاس با آن حاشیه‌های زیاد کاملا متفاوت جلوه می‌کند.

شارژ بی‌سیم سریع

image

سال‌های زیادی است که طرفداران اپل منتظرند تا این شرکت گوشی‌های خود را به شارژرهای بی‌سیم مجهز کند و هر سال شایعاتی مبنی بر این اتفاق منتشر می‌شود اما هیچگاه به حقیقت نمی‌پیوندد. حالا اما رقیب اصلی این شرکت که مدت‌هاست از شارژ بی‌سیم استفاده می‌کند، فبلت خود را مجهز به تکنولوژی جدیدی کرده که به صورت بی‌سیم بسیار سریع شارژ می‌شود. به صورت کلی می‌توان اینگونه نوشت که گلکسی نوت 8 با استفاده از شارژ بی‌سیم سریع خود از هر آیفونی با شارژر باسیم خود سریعتر شارژ می‌شود.

حافظه قابل ارتقا

طرفداران گوشی‌های آیفون، مخصوصا آن‌هایی که نمی‌توانند قیمت گوشی‌های با حافظه داخلی بالا را پرداخت کنند، همیشه از اینکه با کمبود فضا مواجه می‌شوند شاکی‌اند. تلفن‌های آیفون به دلیل سیاست‌های خاص شرکت اپل هیچگاه از کارت‌های حافظه جانبی پشتیبانی نکرده‌اند و این در حالی است که سامسونگ نه تنها گوشی‌های خود را با فضای ذخیره‌سازی بالا عرضه می‌کند بلکه امکان استفاده از کارت‌های حافظه جانبی را به هوادارنش می‌دهد تا بدون هیچ مشکلی بتوانند تا حد امکان فضای ذخیره‌سازی خود را نگهداری فیلم‌ها، عکس‌ها و موزیک‌های خود بالا ببرند.

اسکنر عنبیه

هر چند آیفون اولین گوشی‌ای بود که از اسکنر اثر انگشت به صورت گسترده استفاده کرد و باعث استقبال مشتریان و هموارسازی راه برای دیگر گوشی‌ها شد، اما این سامسونگ بود که اولین بار تکنیک اسکنر عنبیه چشم را به بازار آورد. حالا با پیشرفت تکنولوژی سامسونگ، گلکسی نوت 8 از اسکنری استفاده می‌کند که به طرز شگفت انگیزی چشمان شما را تشخیص می‌دهد و قفل گوشی را باز می‌کند، حتی اگر عینک بر چشمان خود داشته باشید.

تجربه کار با کامپیوترهای رومیزی

دستگاه Samsung DeX Station یکی از جالب‌ترین ابزارهای جانبی‌ای است که می‌توانید برای گوشی هوشمند خود داشته باشید. کافی است گوشی خود را درون این ابزار قرار بدهید تا به سرعت تبدیل به محیطی همانند کامپیوترهای رومیزی شود و آن را بر روی مانیتور یا تلویزیون خود تجربه کنید. این ابزار که به همراه گلکسی اس 8 معرفی شده بود حالا کامل‌تر و پیشرفته‌تر از قبل شده و حتما از اینکه با استفاده از گلکسی نوت 8 چه مقدار تجربه کار با آن بهتر و سریعتر شده است تعجب خواهید کرد. ابزاری که نه تنها آیفون، بلکه در گوشی‌های دیگر تولیدکنندگان نیز نمی‌توانید به راحتی مشابه آن را پیدا کنید.

قلم استایلوس

image

البته که شما می‌توانید روی هر آیفونی از قلم‌های استایلوس متنوع موجود در بازار استفاده کنید، اما کدام طرفدار اپل تا به حال از این کار لذت برده است؟ گلکسی نوت 8 با ارتقای نرم‌افزار و سخت‌افزار مربوط به قلم خود باز هم در این حوزه یکه‌تازی می‌کند تا صاحبانش بتوانند از این ابزار نهایت استفاده را برده و لذت ببرند. شما می‌توانید حتی هنگامی که که صفحه نمایش گوشی‌تان خاموش است بر روی آن به اندازه صد صفحه یادداشت بنویسید، از بخش‌های مختلف صفحه به سرعت اسکرین‌شات بگیرید، متون مختلف را هایلایت یا ترجمه کنید و از امکانات جذاب این قلم شگفت‌زده شوید.

صفحه نمایش همیشه روشن

با اینکه طرفداران نوکیا ویژگی صفحه نمایش‌های همیشه روشن آن را در گذشته نیز تجربه کرده بودند اما کاربران آیفون باید کماکان برای دیدن زمان یا اطلاع از پیغام‌های خود گوشی خود را روشن کنند. گلکسی نوت 8 که ویژگی صفحه نمایش همیشه روشن را از نسل گذشته خود به یادگار گرفته است، حالا با پیشرفت امکانات و تقویت این بخش، بیش از همیشه دوست داشتنی شده است تا با کمترین مصرف باتری شما را از روشن کردن مداوم صفحه نمایش برای بررسی پیغام‌های خود بی‌نیاز کند.

دوربین دوگانه پیشرفته

هر چند آیفون 7 پلاس بود که باعث محبوبیت دوربین‌های دوگانه در بین کاربران و فراگیری آن شد، اما سامسونگ به افزودن همین ویژگی کفایت نکرده و حسابی آن را در تنور خود پخته‌تر کرد. گلکسی نوت 8 به دو دوربین با لنزهای واید و تله مجهز شده است و هر لنز به شکل مجزا می‌توانند وظیفه عکاسی خود را به خوبی انجام بدهند. یکی از قابلیت‌هایی که این ویژگی به صاحبان گلکسی نوت 8 می‌دهد این است که یک عکس با لنز واید و تله به شکل همزمان گرفته شود که باعث می‌شود عکس را با دو بزرگنمایی متفاوت داشته باشید. این دو عکس متفاوت به شما این امکان را می‌دهد که بعد از ثبت عکس نیز فوکوس و افکت بوکه را درون عکس تغییربدهید. کاری که هنوز در هیچ آیفونی قابلیت انجام ندارد.

این‌ها تنها بخشی از ویژگی‌های منحصر به فرد گلکسی نوت 8 در مقابل رقیب اصلی خود، آیفون‌های شرکت اپل بود، اما این نکته را نیز باید در ذهن داشته باشیم که تنها یک ماه دیگر تا رونمایی از آیفون 8 یا آیفونی که به خاطر یادبود ۱۰ سالگی این محصول معرفی می‌شود باقی مانده و برای قضاوت کامل‌تر بهتر است تا آن زمان صبر کنیم. شاید اهالی کوپرتینو برگ برنده‌ای برای شکست این غول اندرویدی داشته باشد که تمام این ویژگی‌ها را در هاله‌ای از ابهام فرو ببرد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (55 نظر)

طلا

۱۳۹۷/۹/۲۰
A8 پلاس دارم از تشخیص چهره اش استفاده میکنم خیلی عالیه زود واز میشه
فقط به نظر من یه سری امکانات دیگم بهش اضافه کنه مثلا اگه کسی دیگه به گوشی نزدیک بشه باید ازش عکس بگیره

Galaxy Note 8

۱۳۹۶/۶/۱۵
گزارش سه ماهه اول سال 2017 رو خوندی که سامسونگ پرفروش ترین شد؟؟؟؟
ویا داری ترول باری در میاری؟؟

Galaxy Note 8

۱۳۹۶/۶/۱۵
دیر گذاشت ولی عالی گذاشت.
فقط سامسونگ.

Galaxy Note 8

۱۳۹۶/۶/۱۵
میشه بگی توی این سه سال کدوم بذند بهترین گوشی هارو تولید کرده؟؟؟
برار راهنماییت کنم، سامسونگ.

Galaxy Note 8

۱۳۹۶/۶/۱۵
عزیزم اپل اگه سامسونگ نباشه یه پیچ نمیتونه تولید کنه.
هر وقت اپل تونست یه گوشی بزنه که تکنولوژی 3 سال قبل سامسونگ رو نداشته باشه و نوآوری داشته باشه میتونی بیای با سلطان نوت 8 مقایسه کنی.