خانهاخبار
آیفون 8 حیرت‌زده‌تان خواهد کرد؛ تشخیص چهره در یک میکروثانیه!

آیفون 8 حیرت‌زده‌تان خواهد کرد؛ تشخیص چهره در یک میکروثانیه!

گزارش جدید Korean Herald، به سرعت خیره‎کننده سیستم تشخیص چهره آیفون 8 اشاره می‌کند؛ پرچم‏‌دار جدید اپل می‌تواند در یک میکروثانیه، چهره کاربران را تشخیص دهد.
۱۳۹۶/۶/۱

براساس شایعات، آیفون 8 به جای سنسور اثرانگشت از سیستم تشخیص چهره استفاده خواهد کرد. یک گزارش جدید توسط Korean Herald به عملکرد بی‌نظیر سیستم‌ تشخیص چهره اشاره دارد و ادعا می‌شود که سیستم تشخیص چهره در یک میکروثانیه، می‌تواند چهره کاربران را با دقت بالایی تشخیص دهد.

در رابطه با دقت سیستم تشخیص چهره در محیط‌های تاریک نیز، وال استریت ژورنال اعلام کرده است که سیستم مجزایی برای تابش هزاران اشعه مادون قرمز وجود دارد و براساس انحراف موج‌ها، می‌تواند اطلاعات لازم را در رابطه با چهره کاربران جمع‌آوری کند. بدین شکل، دیگر نیازی نیست تا برای استفاده از سیستم تشخیص چهره در محیط‎های کم‌نور یا محیط‌های تاریک، نگران باشید.

image

گوشی‌های سری گلکسی سامسونگ از سیستم تشخیص عنبیه چشم استفاده می‌کند اما سرعت و دقت، از جمله مواردی است که جای بحث دارد؛ به همین جهت، حسگر اثرانگشت به همراه سنسور تشخیص عنبیه چشم برای گوشی‌های جدید سامسونگ درنظر گرفته شده است.

از سوی دیگر، اپل ناچار شده است تا برای حفظ طراحی آیفون پرچم‌دار جدید و هم‌چنین به دلیل طراحی بدون حاشیه، آیفون 8 را بدون حسگر اثرانگشت ارائه دهد. سیستم‏ تشخیص چهره در آیفون جدید اپل با سنسور اثرانگشت جایگزین خواهد شد؛ البته، شایعاتی مبنی بر ادغام سنسور اثرانگشت با صفحه‎نمایش وجود داشت اما به‌‏نظر می‏رسد که اپل هنوز نتوانسته است فناوری لازم را برای ارائه آیفون با حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر به اندازه کافی ارتقاء دهد. به همین جهت، به‌نظر می‌رسد شرکت اپل موفق به توسعه سیستمی شده است که پرچم‌دار جدیدش را با فاصله زیادی از رقبای اندروید خود قرار می‌دهد.

در رابطه با نمایشگر آیفون 8 نیز اطلاعات جدیدی منتشر شده است. براساس اطلاعات فاش شده، آیفون 8 از یک پنل AMOLED استفاده می‌کند اما مانند آنچه در گوشی‌های گلکسی اس یا گلکسی نوت سامسونگ دیده‎اید، صفحه‌نمایش فاقد لبه‎های منحنی خواهد بود. مهم‌ترین مزیت استفاده از پنل AMOLED برای شرکت اپل، نازک‌تر بودن آن‌ها در مقایسه با پنل‌های LCD است که روی گوشی‌های دیگر به کار گرفته می‎شود.

به احتمال زیاد، شرکت اپل از طراحی مشابه با رقیب خود استفاده نخواهد کرد. به جای استفاده از نمایشگری با لبه‌های دارای انحنا، آیفون 8 به نمایشگر بدون انحنا و بدون حاشیه مجهز خواهد بود؛ هیچ حاشیه‌ای در بالا و پایین نمایشگر و دو طرف صفحه‌نمایش وجود ندارد.

احتمالا در اوایل ماه سپتامبر، اپل یک رویداد خبری مهم را به منظور معرفی آیفون 8 و دو آیفون ارزان‌قیمت‌‏تر 7s و 7s Plus برگزار خواهد کرد. 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Samuel1987

۱۳۹۶/۶/۱
با این حال که تا ابد و تا آخر عمر این عقیده همگانی و غیر قابل انکار رو مبنی بر اینکه هرگز آینده رو نمیشه پیش بینی کرد و در آینده هر اتفاقی امکان داره رخ بده را دارم اما معتقدم اپل همه کارهاش حساب شده هست که حاصل اون تا به حال شده بهینه گی کلی در زمینه سخت افزار و نرم افزار (موفق خواهد شد) با این حال موفق نشه هم امکان داره نتنها برای اما بلکه برای همه دیگر شرکت ها، اما تعجبی نداره اگه بهینه ترین دوربین و پردازنده و... را در آیفون پیش رویش ببینم
??