خانهاخبار
آیا حسگر اثر انگشت آیفون 8 با لوگوی پشت گوشی ادغام می‏‌شود؟

آیا حسگر اثر انگشت آیفون 8 با لوگوی پشت گوشی ادغام می‏‌شود؟

ویدئوی جدیدی از خطوط تولید آیفون 8 به‌دست آمده است که نشان می‌دهد حسگر اثرانگشت iPhone 8 اپل زیر لوگوی شرکت سازنده قرار خواهد گرفت.
۱۳۹۶/۶/۱

شرکت اپل امسال به همراه iPhone 7s و آیفون iPhone 7s Plus از یک گوشی رده‌بالای دیگر با نام آیفون 8 یا آیفون پرو رونمایی خواهد کرد. براساس شایعات، این مدل به نمایشگر بدون لبه و دوربین دوگانه با پشتیبانی از واقعیت افزوده مجهز شده است. به‌تازگی، ویدیوی جدیدی از خط تولید آیفون 8 به‌دست آمده است که تأیید می‌کند آیفون 8 از حسگر اثرانگشت استفاده خواهد کرد؛ هرچند، این حسگر در بدنه پشتی و در زیر لوگوی شرکت اپل جای گرفته است.

براساس ویدیوی فاش شده، تنها کافی است لوگوی شرکت اپل را به منظور احراز هویت خود لمس کنید؛ در واقع، شرکت اپل حسگر اثرانگشت را با لوگوی خود ادغام کرده است. جای‌گیری متفاوت سنسور اثرانگشت با آنچه که پیش‌تر از آیفون 8 شنیده‌ایم، شک و تردیدمان را پیرامون صحت این ادعا ویدیو افزایش می‌دهد. در این ویدیو، قابل مشاهده است که کارگر خطوط بازبینی، انگشت خود را روی لوگوی اپل فشار می‌دهد تا عملکرد حسگر اثرانگشت مورد ارزیابی قرار بگیرد.

image

در شایعات پیشین، اشاره شده بود شرکت اپل آیفون 8 را با حسگر اثرانگشت یکپارچه عرضه خواهد کرد؛ پس از گذشته چند هفته اعلام شد که به دلیل بازدهی تولید پایین تولید آیفون 8 در صورت عرضه با چنین فناوری، کوپرتینویی‌ها از عرضه گوشی پرچم‌دار خود با سنسور اثرانگشت زیر نمایشگر صرف‌نظر کرده‌اند و آیفون 8 تنها از سیستم‌ تشخیص چهره برای آنلاک شدن دستگاه استفاده می‌کند. هم‌چنین با بررسی فرم‌ور بلندگوی هوشمند هوم‌پاد، مشخص شد که امکان تأیید پرداخت‌های موبایلی با استفاده از سیستم تشخیص چهره آیفون 8 وجود دارد.

به همین جهت، مشخص نیست ویدیوی به‌دست آمده تا چه اندازه صحت دارد؛ ممکن است ویدیوی فاش شده از یک خط تولید نمونه Clone گوشی‌های آیفون به‌دست آمده باشد. به تناقض این ویدیو با شایعات پیشین، باید یک مورد دیگر را نیز اضافه کرد تا چندان نسبت به عرضه آیفون 8 با حسگر اثرانگشت خوش‌بین نباشید؛ شرکت اپل روی گوشی پرچم‌دار حساب ویژه‌ای باز کرده است و به همین جهت، فیلم‌برداری از خطوط تولید آیفون 8 یا آیفون ادیشن کار چندان ساده‌ای نخواهد بود!

همان‌طور که در ابتدا گفته شد، آیفون 8 از نمایشگر بدون حاشیه استفاده می‌کند؛ تنها بخشی از صفحه‌نمایش 5.8 اینچی OLED اپل برش خورده است تا سنسورها، دوربین سلفی و بلندگوی مخاطب در آن جای بگیرد. به همین جهت، اپل نمی‌تواند حسگر اثرانگشت را در پنل جلوی گوشی خود قرار دهد؛ مگر آنکه این حسگر با نمایشگر ادغام شود که براساس شایعات، بازدهی استفاده از این فناوری چندان بالا نیست.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

مهدی

۱۳۹۶/۶/۱
ایول حالا خوب شد منم وقتی شنیدم حسگر میره پشت گفتم ای کاش لگوش همون حسگر باشه

abbas.ipa

۱۳۹۶/۶/۱
ایفون ۸ پشتش شیشه ای هستش.
ایفون به لوگوش خیلی احترام میزاره فکر نکنم این کارو بکنه.مثل اینه که صندوق عقب بنز به فشار دادن لوگو باز بشه.

Keyhan

۱۳۹۶/۶/۱
دمشون گرم عجب ایده جالبی به احتمال زیاد همینه. من پیشبینی میکنم اسمی از ایفون ۸ درکار نیست شاید ایفون ۷ پرو باشه این مدل تمایز یافته

reza.mllt

۱۳۹۶/۶/۱
پس به پیشنهادی که بهشون دادم ،عمل کردند ?

مجید

۱۳۹۶/۶/۱
همچین انتظاری از اپل بود در غیر اینصورت به خلاقیت اپل شک میکنم