خانهاخبار
ممنوعیت استفاده از ربات‌های جنگی؛ خواسته ایلان ماسک از سازمان ملل

ممنوعیت استفاده از ربات‌های جنگی؛ خواسته ایلان ماسک از سازمان ملل

ایلان ماسک و جمعی دیگر از متخصصان هوش مصنوعی و رباتیک در نامه‌ای سرگشاده از سازمان ملل خواسته‌اند که استفاده از ربات‌های جنگی و سلاح‌های خودمختار را ممنوع کند.
۱۳۹۶/۵/۳۱
image

ایلان ماسک و 115 نفر دیگر از متخصصان پیشگام در هوش مصنوعی و رباتیک در نامه‌ای سرگشاده از سازمان ملل خواستند تا استفاده از ربات‌های جنگی را ممنوع کند.

این گروه نگران استفاده از ربات‌های کشنده و سلاح‌های خودمختار در جنگ آینده است که می‌توانند بسیار خطرناک و مرگبار باشند؛ چیزهایی مثل درون‌ها، ماشین‌های جنگی خودمختار، تانک‌ها و در کل هر سلاحی که توسط هوش مصنوعی کنترل بشود و در جنگ به کار گرفته شود.

ایلان ماسک معتقد است ربات‌های خودمختار جنگی، بزرگ‌ترین تهدیدی است که تمدن با آن روبه‌رو است؛ خطری که حتی از سلاح‌های اتمی نیز بزرگتر است.

برای اولین بار است که گروهی از شرکت‌های رباتیک و هوش مصنوعی با انتشار این نامه سرگشاده، با هم برای درخواست از سازمان ملل متحد می‎شوند تا ممنوعیت استفاده از سلاح‌های خودمختار را تصویب کند.

در همین راستا قرار است در ماه نوامبر نشستی رسمی در سازمان ملل برگزار شود تا در مورد ممنوعیت استفاده از ربات‌های جنگی تصمیم گیری شود. پیش‌بینی می‎شود در این نشست، ممنوعیت به کارگیری از سلاح‌های خودمختار با حداکثر آرا به تصویب برسد.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)