خانهاخبار
میتسوبیشی اوتلندر هیبریدی در انتظار ورود به ایران

میتسوبیشی اوتلندر هیبریدی در انتظار ورود به ایران

شرکت آرین موتور پویا نماینده رسمی فروش محصولات میتسوبیشی ژاپن در ایران به دنبال معرفی نسخه هیبریدی اوتلندر است.
۱۳۹۶/۵/۳۰

PHEV مخفف Plug-in Hybrid Electric Vehicle  است و به خودروهای برقی گفته می‌شود که در عین استفاده از ژنراتورهای درونسوز برای شارژ باتری می‌توان مستقیم آنها را به برق متصل نمود.

image

چارچوب اصلی میتسوبیشی اوتلندر PHEV کاملا مشابه نسخه بنزینی آن بوده و بدون نگاه به لوگو آبی رنگ PHEV پشت خودرو تشخیص هیبریدی بودن آن ساده نیست. در نسخه هیبریدی اوتلندر همه چیز رنگ­ و بویی مدرن‌تر به خود گرفته است. چراغ‌ها و جلوپنجره کرومی کاملا مشابه نسل گذشته بوده و تنها قسمت پایین سپر است که اوتلندر هیبریدی را از نسل قبلی آن متمایز می­‌کند. این تشابه طراحی را در داخل کابین هم می‌توان یافت. هیچ­‌یک از تجهیزات و حتی محل قرارگیری کلیدها نیز تغییری نداشته و تنها در منو صفحه نمایش داخل صفحه کیلومتر می‌توان اطلاعاتی را در رابطه با موتور الکتریکی مشاهده کرد. در این خودرو مهندسین میتسوبیشی از پیشرانه چهار سیلندر بنزینی با حجمی معادل دو لیتر استفاده کرده‌اند. این پیشرانه را دو موتور الکتریکی مجزا همراهی می­‌کنند، که به‌طور جداگانه در اکسل‌های جلو و عقب قرار دارند و کارایی دقیق سیستم چهارچرخ محرک را تضمین می‌کنند. از سوی دیگر سیستم S-AWC میتسوبیشی هندلینگ خطی و مستقیمی را فراهم می‌کند. باتری‌های اوتلندر 2017 ظرفیتی معادل 12 کیلو وات ساعت داشته و علاوه­ بر پریز برق امکان شارژ توسط پیشرانه بنزینی و ترمزگیری را نیز دارد. اوت­لندر پلاگین هیبرید دارای سه حالت مختلف رانندگی است که شامل حالت الکتریکی کامل، قدرت خطی (قدرت الکتریکی با عملکرد ژنراتوری) و هیبرید موازی (پیشرانه بنزینی و موتورهای الکتریکی) است. سیستم پلاگین هیبرید خودرو به‌صورت خودکار کاراترین حالت رانندگی را انتخاب می‌کند. به لطف این پیشرانه مصرف ترکیبی 1.9 لیتر برای آن رقم خورده است.

image

با توجه به امکانات، فناوری، مصرف سوخت و کیفیت احتمال داده می شود که در نیمه دوم سال جاری اوتلندر هیبرید به عنوان پرفروش ترین کراس اوور متوسط بازار در رده قیمتی ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان شناخته شود و به این ترتیب با خودروهایی چون رنو کولئوس، تویوتا راو۴، نیسان ایکس تریل و هیوندای سانتافه رقابت می کند.

به نظر شما تا چند سال دیگر شاهد ایستگاه‌های مخصوص شارژ خودروهای برقی در ایران خواهیم بود؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)