خانهاخبار
اندروید O به صورت رسمی، 30 مرداد ماه معرفی خواهد شد

اندروید O به صورت رسمی، 30 مرداد ماه معرفی خواهد شد

گوگل، به صورت رسمی تأیید کرده است که نام نهایی اندروید O، هم‌زمان با خورشیدگرفتگی در 30 مرداد ماه معرفی خواهد شد.
۱۳۹۶/۵/۲۸

پس از انتشار آخرین نسخه آزمایشی از سیستم‌عامل اندروید O برای توسعه‌دهندگان، همه به عرضه نسخه‌ نهایی آن چش دوخته‎اند. شرکت گوگل، به‌تازگی زمان معرفی رسمی نسخه نهایی سیستم‎عامل اندروید O را اعلام کرده است و به‌نظر می‎رسد که تنها تا دو روز دیگر، نام این نسخه از سیستم‌عامل اندروید مشخص خواهد شد.

براساس اطلاعات منتشر شده، نسخه نهایی اندروید O در روز دوشنبه معرفی خواهد شد؛ شرکت گوگل، ساعت 2:40 بعد از ظهر به وقت EST (منطقه زمانی شرقی) و 11:10 شب به وقت تهران از نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید O رونمایی خواهد کرد. اگر به خاطر داشته باشید، مدتی پیش ایوان بلس نیز تأیید کرد که همین هفته نسخه نهایی سیستم‌عامل اندروید معرفی خواهد شد؛ با توجه به اعلام رسمی گوگل، اکنون یک تأییدیه قطعی مبنی بر زمان معرفی رسمی نام کامل اندروید O در اختیار داریم.

image

نام نهایی سیستم‌عامل اندروید، همان زمانی اعلام خواهد شد که خورشیدگرفتگی در سرتاسر ایالات متحده اتفاق می‌افتد؛ گوگل، هم‌چنین به وب‌سایت ناسا نیز در صفحه رسمی مربوط به زمان معرفی رسمی اندروید O لینک داده است تا از خورشیدگرفتگی روز دوشنبه، اطلاعات بیشتری به‌دست آورید.

آنچه که در این میان اهمیت دارد؛ تنها اعلام زمان معرفی رسمی اندروید O نیست. شرکت گوگل در صفحه رسمی خود در G+ (سرویس گوگل پلاس) تیزر ویدئویی را برای اشاره به زمان معرفی نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید منتشر کرده است که به اشتباه، نام نهایی اندروید O را فاش می‌کند.

این ویدئو با نام GoogleOreo_Teaser_0817_noDroids (1) در گوگل پلی قرار گرفته است و به همین جهت، به‎نظر می‌رسد نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید، با نام اندروید Oreo (اوریو) راهی بازار خواهد شد. هرچند، این موضوع را نباید به منزله تأیید رسمی درنظر گرفت؛ به خصوص اینکه ویدئوی منتشر شده، به سرعت با یک ویدئو دیگر جایگزین شده است. با این وجود، عرضه اندروید O با نام کامل اندروید اوریو محتمل‌تر از سایر نام‌های احتمالی مانند Octopus، Oatmeal Cookie و Orangina خواهد بود.

اعلام نام رسمی سیستم‌عامل اندروید O، شاید تنها برنامه گوگل برای روز دوشنبه باشد و شرکت گوگل، عرضه نسخه نهایی اندروید O را به زمان دیگری موکول نماید. با این وجود، گوشی‌های پرچم‌دار پیکسل 2016 گوگل، بیش از
هر دستگاه دیگری برای دریافت اندروید O واجد شرایط هستند و پیکسل و پیکسل ایکس‌ال در ابتدا به اندروید 8.0 به‌روزرسانی خواهد شد؛ به فاصله چند هفته نیز، گوشی‌های پیکسل به جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل اندروید آپدیت می‌شود. البته، هنوز مشخص نیست که سازندگان دیگر، چه زمانی به‏روزرسانی جدید اندروید O را برای گوشی‌های هوشمند خود منتشر خواهند کرد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)