خانهاخبار
آستون مارتین ونکوئیش زاگاتو اسپیدستر رونمایی شد

آستون مارتین ونکوئیش زاگاتو اسپیدستر رونمایی شد

آستون مارتین نسخه اسپیدستر ونکوئیش زاگاتو را معرفی کرد که چهارمین عضو از خانواده زاگاتو است.
۱۳۹۶/۵/۲۸

آستون مارتین دو نسخه جدید از خانواده ونکوئیش زاگاتو را معرفی کرد که اسپیدستر و شوتینگ بریک نام دارند و بدین ترتیب، تعداد اعضای این خانواده خاص با تولید محدود به 4 رسید. آستون مارتین تنها 28 نمونه از نسخه اسپیدستر و 99 نمونه از نسخه شوتینگ بریک تولید خواهد کرد که به 99 نمونه کوپه و 99 نمونه ولانته خواهند پیوست.

image

اسپیدستر در واقع یک نسخه کمی بزرگ‌تر از ولانته است که در پشت هر صندلی آن، یک صندلی کوچک قرار گرفته است. مانند سایر بخش‌های خودرو، این قسمت‌ها هم از جنس فیبر کربن هستند. سقف این نسخه همان نشان طراحی زاگاتو است که دو برآمدگی دارد. البته اگر تصمیم به خریدن یکی از آنها را دارید، باید بگوییم که دیر شده و آستون مارتین تمام نسخه‌های تولیدی را به فروش رسانده است که تحویل آنها از سال 2018 آغاز خواهد شد. البته شاید بهتر بود که کمپانی انگلیسی، تعداد بیشتری از این خودرو را به تولید می‌رساند چراکه طراحی زیبا و منحصر به فردی دارد.

image

اما جزئیات انتشار یافته در رابطه به نسخه شوتینگ بریک بسیار کم است و تنها یک تصویر از آن منتشر شده که اطلاعات زیادی در رابطه با طراحی آن در اختیار ما قرار نمی‌دهد. به گفته آستون مارتین، طراحی سقف این نسخه هم بی شباهت با خانواده زاگاتو نیست و جنس آن از شیشه است تا نور طبیعی، به داخل کابین وارد شود. کنترل‌گرهای داخل کابین، از جنس برنز هستند و روکش‌های صندلی و تریم داخلی از جنس پارچه و Z شکل هستند. یک کیف دست‌ساز در عقب جای گرفته که سرنشینان به راحتی به آن دسترسی دارند.

image

مارک ریچمن، یکی از مدیران آستون مارتین در پاسخ به این سوال که چرا زاگاتو تبدیل به یک خانواده شده است گفت:

بسیار خب. بسیاری از مشتریان ما، چیزهای متفاوتی می‌خواهند. برخی لذت یک خودروی کوپه را ترجیح می‌دهند اما بسیاری دیگر، به دنبال محصول مهیج‌تری مانند اسپیدستر هستند. البته عده‌ای از آنها، یک نسخه از هر کدام را سفارش داده‌اند.

image

محصولات خانواده زاگاتو بر اساس ونکوئیش S ساخته می‌شوند و همه آنها از یک موتور 12 سیلندر تنفس طبیعی 6.0 لیتری بهره می‌برند که 580 اسب بخار قدرت تولید می‎کند. این قدرت از طریق جعبه دنده 8 سرعته خودکار به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)