خانهاخبار
آمار فروش پرچمداران اپل در مقایسه با سامسونگ

آمار فروش پرچمداران اپل در مقایسه با سامسونگ

گزارش فروش سه ماهه دوم ۲۰۱۷ توسط موسسه Strategy Analytics منتشر شده و خبرهای بدی برای سامسونگ دارد. پرچمداران کره‌ای تقریبا ۵.۳ درصد از بازار را تصاحب کرده‌اند حال آنکه امریکایی‌ها ۹ درصد را به خود اختصاص داده‌اند.
۱۳۹۶/۵/۲۷

موسسه آماری Strategy Analytics گزارشی درباره پرفروش‌ترین گوشی‌های سه ماهه دوم ۲۰۱۷ منتشر کرده که شامل اعداد و ارقام جالبی است. طبق این گزارش، رتبه پرفروش‌ترین گوشی تعلق می‌گیرد به پرچمدار اپل، آیفون ۷، که با فروش ۱۶.۹ میلیون واحد مقام اول را به خود اختصاص داده است. جایگاه دوم نیز بوسیله کوپرتینویی‌ها اشغال شده و به آیفون ۷پلاس تعلق دارد که با فروش ۱۵.۱ میلیون واحد رتبه دوم را کسب کرده است. در ادامه جزئیات این گزارش جالب را بررسی می‌کنیم پس تا پایان با جی‌اس‌ام همراه باشید.

image

اگرچه سامسونگ پرفروش‌ترین برند گوشی‌های هوشمند است، پرچمدارانش رتبه‌ای بهتر از سوم و چهارم کسب نکرده‌اند؛ از این موضوع می‌توان به وضوح نتیجه گرفت که سامسونگ فروش بالای خود را مدیون میان‌رده‌ها و پایین‌رده‌هاست چون مجموع فروش پرچمدارانش اندکی از آیفون ۷ بیشتر است! در همین راستا باید به این موضوع اشاره کنیم که گلکسی اس۸ و اس۸ پلاس به ترتیب با فروش ۱۰.۲ و ۹ میلیون گوشی رتبه‌ای بهتر از سوم و چهارم کسب نکرده‌اند.

اگر از شنیدن میزان فروش پرچمداران سامسونگ تعجب کرده‌اید، احتمالا با شنیدن نام پنجمین گوشی پرفروش سه ماهه دوم ۲۰۱۷ شوکه خواهید شد! پنجمین رتبه متعلق به گجتی نیست جز شیائومی Redmi 4A! یک پایین‌رده ارزان قیمت که از پرچمداران سونی، ال‌جی و حتی هواوی نیز فروش بیشتری داشته است. این گوشی با فروشی ۵.۵ میلیونی حدودا ۱.۵ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است. لازم به ذکر است که آیفون ۷ و ۷پلاس نیز هرکدام به ترتیب ۴.۷ و ۴.۲ درصد از بازار را کسب کرده‌اند.

image

یکی از عوامل موفقیت پایین‌رده شیائومی متوجه قیمت بسیار ارزان این گوشی است. ردمی ۴ای در ابتدا با قیمت ۱۰۰ یورو وارد بازار جهانی شد و در نهایت با قیمتی نزدیک به ۴۰۰هزار تومان در بازار ایران بفروش می‌رسد. از جمله مشخصات آن باید به نمایشگر ۵ اینچی اچ‌دی، فضای رم ۲ گیگابایتی، حافظه داخلی قابل ارتقا ۱۶ گیگابایتی، دوربین ۱۳ مگاپیکسلی، پردازنده اسنپدراگون ۴۲۵ و باتری ۳۱۲۰ میلی‌آمپر ساعتی اشاره کرد.

آمار منتشرشده حکایت از آن دارد که شیائومی در حال تصاحب بازار مهم هند است. به گزارش IDC، شیائومی با رشدی ۲۵درصدی در مقایسه با سه ماهه نخست ۲۰۱۷ در مجموع ۱۷درصد از بازار هند را اشغال کرده است. این در حالیست که همچنان پرفروش‌ترین برند این کشور، سامسونگ است که ۲۴درصد از بازار هند را در اختیار دارد.

نظر شما درباره برندهای مختلف چیست؟ شما طرفدار کدامیک هستید؟ آیا تاکنون از برندهای چینی خرید کرده‌اید؟ به نظر شما آینده متعلق به کدام برند است؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (58 نظر)

alireza

۱۳۹۸/۳/۱۶
حالت خوبه!؟!؟!؟ایفون۸شبیه ایفون۷هست.کجاش شبیه سامسونگه?????

حميد

۱۳۹۶/۶/۱۱
شاهنامه آخرش خوشه .معلوم نيست كه اين خبر صحت داشته باشه ولي ما ميگيم درسته ولي اينو بايد در نظر گرفت كه آيفون 6 ماه زودتر به بازار اومده و اين قياس ، قياس مع الفارق هست .اپل خودشم اين خبر رو قبول نداره وگرنه طراحي آيفون 8 رو از رو s8 كپي نمي كرد

فاطی

۱۳۹۶/۶/۲
اندروید لعنتی خخخخ
بپا از حرص نترکی داداش زور نیست که من ای او اس پر از محدودیت نمی خوام

فاطی

۱۳۹۶/۶/۲
بله یه بمب اتم بسیار قوی که ایفون 8 عزیزتو نابود میکنه

علی

۱۳۹۶/۶/۲
بچه ها جوک سال اومد led مصرفش از ips lcd بیشتره با اینکه سامسونگ میدونه اما ۳۰۰۰ میلی آمپر باتری هاش رو میزنه یعنی وقتی من پیام خوندم چشام اینطوری شد O__o عزیز من تلویزیون ما از این صفحه تخت ها مال ۶ سال پیشه رو جعبعش زده ال ای دی بعد زده A+ بعد اونوقت سوپر آمولد اکه نسل جدید ال ای دی پرمصرفه یا خود خداااااااا حالا من که هیچی این گوشیم از وقتی این پیامو بلند خوندم نور بهش میخوره جیغ میکشه بعد میره زیر میز قایم میشه ????? راستی هی اونایی که میگن رنگ ها در آمولد شارپ یا اشباع هستند عزیزم من قابل تنظیم اصن چندتا مود داره برای خودش مود تصویر مود فیلم ،بهترین کیفیت ،معمولی هم حتی داره که من موقعی که میخوام عکس ها رو با رنگ های واقعی ببینم رو مود تصویر میزنم.