خانهاخبار
مجوز FCC برای Pixel 2 صادر شد

مجوز FCC برای Pixel 2 صادر شد

Pixel 2 نسل جدید گوشی‌های گوگل از دوگانه Pixel امسال است. این گوشی روز گذشته از FCC مجوز ساخت دریافت کرده و برخی جزئیاتش هم لو رفته است.
۱۳۹۶/۵/۲۵

دستگاه هوشمندی با شناسه G011A دیروز از کمیسیون ارتباطات آمریکا (FCC) مجوز ساخت دریافت کرده که به‌نظر می‌رسد همان Google Pixel 2، نسل تازه گوشی‌های کمپانی گوگل باشد. این دستگاه از سوی HTC به FCC برای دریافت مجوز معرفی شده و همان‌طور که می‌دانید شایعه‌های بسیاری مبنی بر ساخت گوشی Pixel 2 توسط این سازنده تایوانی، تابه‌حال منتشر شده است. البته لازم است این نکته را هم دوباره یادآور شویم که گوشی هوشمند G011A قبلا هم مجوز Wi-Fi دریافت کرده بود اما اطلاعات چندانی درباره آن وجود نداشت و نمی‌دانستیم که ممکن است Pixel 2 باشد.

شاید بپرسید که تفاوت دریافت این دو مجوز در چیست و مجوز FCC چگونه ممکن است مدل احتمالی این گوشی را لو دهد. پاسخ ساده است. تفاوت FCC و Wi-Fi در جزئیاتی است که این دو پایگاه به همراه اسناد مربوط به مجوز، منتشر می‌کنند. پایگاه FCC برای انتشار اسناد دستگاه‌ها از الگوی خاصی پیروی نکرده و گاهی ممکن است اطلاعات مفیدی درباره آن‌ها منتشر کند درحالی‌که در موارد دیگر، هیچ جزئیاتی درباره این دستگاه‌ها وجود نداشته باشد. از طرف دیپر، برچسب ID و موقعیت داک همان جایی است که می‌توانیم شاهد جزئیات کلیدی باشیم. در این مورد، تصاویر اسکرین‌شات متعددی از سوی FCC منتشر شده و جزئیات آن نشان می‌دهد که احتمالا با Pixel 2 مواجه هستیم. اولین نکته مهم و کلیدی این تصاویر، مجهز بودن G011A به اندروید O و تازه‌ترین بسته امنیتی (اوت 2017) است. انتظار می‌رود که کمپانی گوگل اندروید O را در خلال هفته آینده رسما منتشر کند و Pixel 2 هم اولین گوشی اندرویدی باشد که به این نسخه مجهز می‌شود. با وجود این نظریه‌ها، کاملا منطقی به‌نظر می‌رسد که G011A مجوز FCC را حالا دریافت کرده و همان Pixel 2 باشد. نکته جالب‌توجه دیگر اینجاست که درحال‌حاضر نسخه توسعه‌دهندگان (DP4) اندروید O براساس اندروید نسخه 8.0.0 طراحی و ارائه شده اما G011A به اندروید نسخه 8.0.1 مجهز می‌شود. این جزئیات نشان می‌دهد سیستم‌عامل Pixel 2 احتمالا نسخه رسمی اندروید O خواهد بود که هنوز منتشر نشده است.

image

علاوه براین، تصاویر نشان می‌دهند که این گوشی تازه احتمالا به قابلیت Edge Sensor مخصوص و منحصر به HTC مجهز می‌شود. همان‌طور که می‌دانید، این قابلیت فعلا تنها روی HTC U11، پرچم‌دار تازه این کمپانی تایوانی وجود دارد و انتظار می‌رود که Pixel 2 هم از این ویژگی پشتیبانی کند تا کاربران آن قادر باشند با فشردن کناره‌های فریم، عملگرهای مشخصی را فعال کنند. همچنین به امکان فعال کردن دستیار هوشمند گوگل هم توسط این قابلیت فشاری، اشاره شده است. فرکانس اصلی تبادل داده‌ها هم در این اطلاعات، 8998 ذکر شده که نشان می‌دهد گوشی مذکور به احتمال قوی از پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 836 قدرت می‌گیرد و در اغلب شایعه‌ها درباره Pixel 2، همین پردازنده برای آن ذکر شده است. در این تصاویر همچنین شاهد هستیم که Pixel 2 احتمالا 64 گیگابایت حافظه داخلی خواهد داشت.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

فرهاد

۱۳۹۶/۵/۲۵
این گوشی کی وارد بازار میشه !

Ba

۱۳۹۶/۵/۲۵
عالیه ???
htc