خانهاخبار
سامسونگ به دنبال ارائه قابلیت‌های جدی برای S-Pen سری گلکسی نوت

سامسونگ به دنبال ارائه قابلیت‌های جدی برای S-Pen سری گلکسی نوت

به‌نظر می‌رسد که فبلت‌ گلکسی نوت در آینده، می‌تواند میزان الکل موجود در تنفس کاربران را تشخیص دهد و در صورتی‌که لازم باشد، هشدارهای مربوط را به نمایش بگذارد.
۱۳۹۶/۵/۲۵

شرکت سامسونگ، یک فبلت از سری «گلکسی نوت» را به ثبت رسانده است که با سنجش‌گر الکل همراه خواهد بود. قلم S-Pen در این پتنت، می‌تواند در جای خود خم شود و هم‌چنین، به عنوان یک میکروفونسنجش‌گر الکل عمل خواهد کرد که قادر است الکل موجود در تنفس کاربران را تشخیص دهد.

image

ماژول حسگر سنجش‌ الکل، می‌تواند بازدم کاربران را آزمایش کند و اطلاعات به‌دست آمده برای خود دستگاه که در این پتنت فبلت گلکسی نوت است، فرستاده خواهد شد تا داده‌های جمع‌آوری شده مورد ارزیابی و تحلیل قرار بگیرد. به‌نظر می‌رسد که سنجش تنفس کاربران به منظور شناسایی مصرف الکل، حتی هنگامی‎که در حال تماس با دوستان خود هستید و از قلم فبلت خود به عنوان میکروفون استفاده می‏‌کنید، امکان‌پذیر خواهد بود. البته، همان‌طور که گفته شد؛ برای استفاده از قلم S-Pen به عنوان سنجش‌گر الکل و میکروفون، باید قلم مذکور را کمی خم کنید.

در حال‌حاضر، اطلاعات بیشتری از قابلیت سنجش تنفس کاربران و هم‌چنین، نحوه عملکرد قلم S-Pen به عنوان یک میکروفون وجود ندارد. سنجش الکل در تنفس کاربران، قابلیت مفیدی برای بسیاری از مشتریان بالغ فبلت گلکسی نوت 8 خواهد بود؛ این ویژگی می‌تواند از بروز تصادفاتی که راننده تحت‌تاثیر الکل بوده است، جلوگیری کند. شرکت سامسونگ، پتنت مذکور را در ماه ژوئیه 2016 به ثبت رسانده و اطلاعات مربوط به این پتنت در ماه گذشته منتشر شده است.

image

البته، مشخص نیست که آیا شرکت سامسونگ از پتنت خلاقانه خود در محصولات آینده سری گلکسی نوت استفاده خواهد کرد یا این پتنت مانند بسیاری از پتنت‌های شرکت کره‏ای سامسونگ، تنها برای جلوگیری از سو‌استفاده توسط سازندگان دیگر به ثبت رسیده است و در محصولات جدید این سازنده، جایی نخواهد داشت. با این‌حال، چنین قابلیتی احتمالاً در گلکسی نوت 8 وجود ندارد و اگر خوش‌بین باشیم، ممکن است فبلت پرچم‏دار سامسونگ در سال آینده با امکان سنجش الکل در تنفس کاربران و استفاده از قلم S-Pen به عنوان میکروفون، عرضه شود!

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

مهدی دولتی نژاد

۱۳۹۶/۵/۲۵
هر چند امکاناتبه نسبتا خوبی برخورداره.
ولی با این کارشون موافقم برای بهینه و امکانات بیشتر قلم S .

فاطی

۱۳۹۶/۵/۲۵
وای چه باحاله بیچاره سامسونگ از ترس دزدی پتنتش زود ثبتش کرده

Raptor

۱۳۹۶/۵/۲۵
این پتنت برای اجرایی شدن نیاز به خیلی از هماهنگیای دیگه داره
مثلا یه موردش میتونه این باشه که وقتی راننده قبل از رانندگی الکل مصرف کرده باشه
و موقع رانندگی با تلفت صحبت کنه اطلاعاتش برای پلیس فرستاده بشه وخب پلیس هم بتونه از راه دور ماشینو متوقف کنه
خیلی هم دور از دسترس نیست زیر ساختاش کاملا امادست...