خانهاخبار
بلوتوث 5.0 گوشی HTC U11 تا عرضه اندروید O فعال نمی‏‌شود

بلوتوث 5.0 گوشی HTC U11 تا عرضه اندروید O فعال نمی‏‌شود

براساس اطلاعات ارائه شده توسط شرکت اچ‌تی‌‏سی استفاده از قابلیت‌های بلوتوث 5.0 در گوشی اچ‌تی‌سی یو 11 تنها با دریافت به‌روزرسانی اندروید O امکان‌پذیر خواهد بود.
۱۳۹۶/۵/۲۳

گوشی HTC U11 موفق به دریافت تأییدیه بلوتوث 5.0 از Bluetooth SIG شده است اما این موضوع بدین معنی نخواهد بود که قابلیت‌های بلوتوث گوشی جدید اچ‎تی‌سی هم‌اکنون فعال باشد. براساس اطلاعات منتشر شده، کاربران برای بهره‌مندی از مزایای بلوتوث 5.0 باید تا زمان عرضه اندروید O برای این گوشی منتظر بمانند.

نسخه جدید بلوتوث، به کاربران اجازه می‌دهد تا داده‌های مدنظر خود را با دو برابر سرعت بیشتر نسبت به قبل انتقال دهند و محدوده پوشش بیشتری برای تبادل اطلاعات خود در اختیار داشته باشند. هم‎چنین می‌توانید در هر برداکست نزدیک به هشت برابر نسخه‌های پیشین داده انتقال دهید. علاوه‌براین نسخه جدید بلوتوث از تداخل در هنگام انتقال داده‎ها با کانال‌هایی که توسط وای‌فای یا LTE مورد استفاده قرار می‏‌گیرد جلوگیری خواهد کرد.

image

همان‌طور که گفته شد مدتی پیش اعلام شد با دریافت یک‌ به‌‏روزرسانی برای گوشی HTC U11  قابلیت بلوتوث 5.0 فعال می‌شود؛ با این‎حال، به‌نظر می‌رسد برای استفاده از این قابلیت باید تا زمان عرضه اندروید O منتظر بمانید.

در همین رابطه، شرکت اچ‎تی‌‏سی به تازگی اعلام کرده است گوشی HTC U11 از فناوری بلوتوث 5.0 و سخت‎افزار گوشی پرچم‏‌دار این شرکت از اتصال با استفاده از بلوتوث 5.0 پشتیبانی می‌‏کند؛ هم‏چنین، هیچ نیازی به به‏‌روزرسانی‏‌های فرم‌‏ور جدید از سوی شرکت HTC وجود ندارد. با این‎حال، کاربران تنها زمانی می‌‏توانند قابلیت‌ها و مزایای بلوتوث 5.0 را روی گوشی اندرویدی خود تجربه نمایند که آپدیت اندروید O در دسترس قرار بگیرد. به گفته‌ی شرکت اچ‏‌تی‌سی، پشتیبانی HTC U11 از قابلیت بلوتوث 5.0 و بهره‌مندی از مزایایی که این فناوری در اختیارتان قرار می‎دهد؛ تجربه کاربر را بهبود خواهد بخشید.

علت تمایل شرکت اچ‌تی‌سی به انتشار اندروید O برای اینکه کاربران از مزیت‌‏های بلوتوث 5.0 استفاده کنند؛ مشخص است. سیستم‎عامل اندروید نوقا (N) در حال‌حاضر، از هیچ‌گونه از قابلیت‎های بلوتوث 5.0 پشتیبانی نمی‌کند؛ این در حالی است که سیستم‏‌عامل اندروید O، به صورت پیش‌فرض از بلوتوث 5.0 پشتیبانی خواهد کرد.

در حال‎حاضر، دو گوشی HTC U11 و گلکسی اس 8 سامسونگ، تنها محصولات مجهز به سیستم‌‏عامل اندروید هستند که موفق به دریافت تأییدیه بلوتوث 5.0 شده‌‏اند؛ هرچند، استفاده از قابلیت‌‏های این فناوری تا زمان عرضه نسخه جدید سیستم‎عامل اندروید غیرممکن خواهد بود.

در رابطه با زمان عرضه اندروید O نیز باید گفت که این به‎روزرسانی، احتمالاً تا هفته آینده منتشر خواهد شد اما در ابتدا، تنها برای گوشی‏‌های پیکسل عرضه می‏‌شود. سازندگان دیگر، احتمالاً تا پایان سال نسخه جدید سیستم‎عامل اندروید را برای گوشی‎های پرچم‌دار خود ارائه می‏‌دهند.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (9 نظر)

فاطی

۱۳۹۶/۵/۲۷
اخه نه اینکه خودت خیلی ادب داری که به ما ادب یاد میدی. میگی یو 11تو سرعت با اختلاف بهترینه؟ والا من که هرچی کلیپ دیدم توش اختلافشون یه ثانیه بود هر چه قدر خودتو به در و دیوار بکوبی من عاشق سامسونگ هستم و میمونم مخصوصا نوت 8 و s8

keyhan

۱۳۹۶/۵/۲۵
اینم بررسی تخصصی یو11 و مقایسه با سامهنگ
10 گوشی برتر این بار از نگاه phandroid و باز هم بهترین گوشی یو11 انتخاب شد
http://www.aparat.com/v/k2E7b
مقایسه سرعت اجرای برنامه های مختلف بین 4 گوشی apple iphone 7 plus و htc u11 و sony xperia xz premium و samsung galaxy s8 plus
http://www.aparat.com/v/hPnZc
مقایسه دوربین های گلکسی اس8، گوگل پیکسل، اچ تی سی یو11
http://www.aparat.com/v/B5Gwe
مشکل تحقیرآمیز دوربین سامسونگ گلکسی اس 8
http://www.aparat.com/v/hMVw9
مشکل بزرگ قطع شدن صدای سامسونگ گلگسی اس 8
http://www.aparat.com/v/XvZnJ
http://www.aparat.com/v/uH3Bf
مقایسه کیفیت ساخت پرچمداران سامسونگ و اچ تی سی و مقاومت انها در مقابل ضربه
http://www.aparat.com/v/v5R7y
http://www.aparat.com/v/ADo0q
http://www.aparat.com/v/TM7nL

Keyhan

۱۳۹۶/۵/۲۴
بی کیفیت ترینو بنجول ترین گوشی سال سامهنگ اس هشته که خبر رسیده به خاطر مشکلات بیش از حدش اینارم از بازار میخوان جمع کنن مثل قبلی که ترکید

سعید

۱۳۹۶/۵/۲۴
بی کیفیت ترین و بنجول ترین گوشی سال همینه

سعید

۱۳۹۶/۵/۲۳
کیفیت ساخت داغون باتری و صفحه نمایش ضعیف.تمام