خانهاخبار
آپدیت جدید گوگل برای دوربین‌های اندرویدی

آپدیت جدید گوگل برای دوربین‌های اندرویدی

یکی از مشکلات عکاسی در شب یا محیط‌های تاریک این است که کیفیت تصاویر به شکل قابل ملاحظه‌ای کاهش پیدا می‌کند و عملا هیچ سوژه‌ای در عکس مشخص نیست. خوشبختانه گوگل اپلیکیشن دوربین اندروید را آپدیت کرده و امکان فلاش را به دوربین جلو افزوده است.
۱۳۹۶/۵/۲۳

امروزه دوربین‌های جلو نقشی مهمی در انتخاب کاربران بر عهده دارند و در حقیقت جزو اولین اولویت‌های مشتری هنگام خرید گوشی هستند. عکاسی با دوربین جلو به قدری محبوب شده که اچ‌تی‌سی و هوآوی گوشی‌هایی معرفی کرده‌اند که دوربین جلوی آن‌ها رزولوشن بالاتری در مقایسه با دوربین پشتی دارد! متاسفانه یکی از مشکلات اساسی عکاسی سلفی این است که معمولا سنسورهای جلو مجهز به فلاش نمی‌شوند؛ این معضل عملا عکاسی را در شب یا هرجا که نور کم باشد غیرممکن می‌سازد. خوشبختانه گوگل هم به پیروی از اپل برای این موضوع چاره‌ای اندیشیده که آن را در ادامه بررسی می‌کنیم. با جی‌اس‌ام همراه باشید.

image

کمپانی گوگل آپدیت جدیدی برای اپلیکیشن دوربین خود، Camera App، داده که نسخه آن را به 4.4 ارتقا می‌دهد. این آپدیت در حقیقت یک فلاش نرم‌افزاری به گوشی اضافه کرده که عکاسی در شب یا محیط‌های کم‌نور را بسیار راحت‌تر می‌کند. برای استفاده از این قابلیت تنها کافیست در تنظیمات گوشی بخش فلاش را فعال کنید یا روی حالت خودکار قرار دهید. حالا دیگر وقتی که قصد عکاسی در محیط‌های تاریک داشته باشید، فلاش جلو به صورت خودکار روشن می‌شود. شاید توضیح نحوه عملکرد آن هم خالی از لطف نباشد چون همان‌طور که حدس زده‌اید قطعا با این آپدیت یک فلاش فیزیکی جلوی گوشی ظاهر نمی‌شود! عملکرد فلاش به این صورت است که درست پس از فشردن دکمه به منظور ثبت عکس، صفحه‌ای زردرنگ مایل به قهوه‌ای تمام نمایشگر را می‌پوشاند و در حقیقت محیط را اندکی روشن می‌کند. شاید این قابلیت در نگاه اول چندان کاربردی به نظر نرسد اما هنگام عکاسی از تاثیر آن شگفت‌زده می‌شوید!

image

علاوه بر فلاش دوربین جلو، بخش‌های دیگری هم به دوربین گوشی اضافه شده است؛ به عنوان مثال اکنون با دوبار لمس‌کردن نمایشگر می‌توان روی تصویر زوم کرد یا با حرکت انگشت از چپ به راست از حالت عکاسی به فیلم‌برداری و بقیه قابلیت‌های دوربین تردد کرد. لازم به ذکر است که فعلا تغییرات مذکور تنها برای نکسوس‌ها و پیکسل‌هایی که آپدیت اندروید 7.1.1 به بالاتر را دریافت کرده‌اند در دسترس است. کمپانی‌های دیگر هم در صورتی که از این قابلیت بی‌بهره باشند، احتمالا آن را در آپدیت‌های نرم‌افزاری بعدی خود می‌گنجانند.

نظر شما درباره این تغییرات چیست؟ آیا گوشی شما قبلا از این قابلیت‌ها بهره‌مند بوده است؟ آیا شما هم از گوشی‌های نکسوس یا پیکسل استفاده می‌کنید؟ در صورتی که این آپدیت را دریافت کرده‌اید لطفا تجربه خود را با کاربران جی‌اس‌ام در میان بگذارید.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

omidoms

۱۳۹۶/۵/۲۳
سلام،این گزینه رو خیلی وقت پیش هوآوی برای گوشیهای سری P گذاشته من هم الان دو سال هست که دارم.

حامد روشن قیاس

۱۳۹۶/۵/۲۳
بله من واقعا شگفت زده شدم چون خیلی به درد بخور هست و خیلی بهتر از هیچی هست مثل خود فلاش گوشی نیست ولی میشه روش کاملا حساب باز کرد من که خیلی راضی هستم

Younes Adeli

۱۳۹۶/۵/۲۳
سامسونگ که خیلی وقته این قابلیت رو روی گوشیاش استفاده می کنه!

sink

۱۳۹۶/۵/۲۳
هه هه هه خداروشکر سیستم عامل سامی مال گوگله :/

Keyhan

۱۳۹۶/۵/۲۳
اچ تی سی ۱۰ من از پارسال فلش جلو داره :/ درضمن اولین گوشی دنیا با فلش سخت افزاری جلو htc desire eye بود‌ از الان بگم این نوآوری هم مثل ۹۰ درصد نوآوری های دیگه کار پدر اندریود یعنی اچ تی سی بوده. فردا سامهنگ نزنه فناش بگن نوآوری کرد