خانهاخبار
6 ترفند برای خواب راحت در هواپیما

6 ترفند برای خواب راحت در هواپیما

بعضی از افراد ترجیح می‌دهند به جای سفر راحت و کوتاه با هواپیما، با ماشین شخصی یا قطار سفر کنند تا احساس راحتی بیشتری داشته باشند. چرا که یکی از سخت‌ترین بخش‌های سفر با هواپیما خوابیدن هنگام پرواز است. این موضوع به خصوص در پروازهای طولانی مدت باعث می‌شود تا خستگی پرواز دوچندان شود و با انرژی لازم به مقصد نرسید.
۱۳۹۶/۵/۲۲
image

برای مثال در پروازهای صبح زود که یکی از فواید آن این است که به شما وقت بیشتری برای استفاده از سفرتان می‌دهد، این موضوع تأثیر زیادی دارد. چون هر چه زمان زودتری به مقصد برسید، روز طولانی‌تری دارید و می‌توانید مدت زمان بیشتری را به انجام برنامه‌های خود در سفر اختصاص دهید، اما در صورتی که خواب کافی در هواپیما داشته باشید.

واژه «پرواز چشم قرمز»Red eye flight) ) که درباره پروازهای آخر شبی است که از غرب به سمت شرق می‌روند نیز به همین مفهوم اشاره دارد. در این پروازها به دلیل حرکت مسافر در جهت گردش خورشید، مسافران شب کوتاه‌تری دارند و وقتی به مقصد می‌رسند صبح است. به همین خاطر داشتن خواب راحت در هواپیما برای مسافران چنین پروازهایی بسیار مهم است.

در نتیجه اگر می‌خواهید هنگام پرواز خسته و سردرگم نباشید و در هواپیما راحت بخوابید، با ما همراه باشید و پیش از خرید بلیط هواپیما برای پرواز چارتر به نکات زیر توجه کنید.

 

1- قهوه، چای و مواد کافئین دار ننوشید

قهوه و چای به خاطر داشتن کافئین هوشیاری شما را افزایش می‌دهد و باعث افزایش تمرکزتان می‌شود.

به همین خاطر برای داشتن خواب راحت در هواپیما نباید در طول پرواز و قبل از آن نوشیدنی‌های کافئین دار مصرف کنید.

به طور کلی میزان کافئین مورد نیاز برای افراد معمولی بین 300 تا 400 میلی گرم در روز است.

 

2- کمی دمنوش آرام بخش بنوشید

عموما انواع چای های گیاهی به این خاطر که بدون کافئین هستند خاصیت آرامش بخش دارند و شما را خواب‌آلوده می کنند.

برای مثال چای سبز به دلیل داشتن نوعی اسید آمینه باعث خواب آلودگی می شود  و قبل از خرید بلیط هواپیما چارتر آرامش شما را تضمین می‌کند.

اما بسیاری از مردم ترجیح می دهند دمنوش هایی چون دمنوش سنبل الطیب یا بابونه بنوشند که باعث کاهش تنش های عصبی و بی خوابی می شود.

 

3- کفش راحت بپوشید و پاهای خود را آویزان نکنید

این موضوع بیشتر شامل افراد قد کوتاه می شود. از آنجا که ممکن است هنگام نشستن روی صندلی هواپیما پای شما به زمین نرسد، بهتر است یک کیف زیر پایتان بگذارید تا هنگام خوابیدن اذیت نشوید.

علاوه بر این سعی کنید کفش راحتی بپوشید که مانع جریان هوا با سطح پوستتان نشود.

 

4- غذای سبک بخورید

به جای خوردن غذای سنگین سعی کنید میان وعده های سبکی بخورید که به خوابتان کمک می کند.

میان وعده هایی چون ماست، گیلاس، عسل، موز و ... .

 

5-  صندلی های جلویی هواپیما را انتخاب نکنید

طبق تحقیقات صورت گرفته توسط ایزی جت، بیشتر مسافران به دنبال رزرو صندلی های جلوی هواپیما هستند، چرا که فکر می کنند با نشستن روی این صندلی ها می توانند پس از فرود هواپیما زودتر از آن خارج شوند.

اما اگر می خواهید خواب راحتی داشته باشید بهتر است صندلی های جلوی هواپیما را انتخاب نکنید چون به دلیل نزدیکی به دستشویی و قسمت خدمات، رفت و آماد به آنجا زیاد است و آرامش نخواهید داشت.

 

6- لباس گشاد بپوشید

پوشیدن لباس راحت و گشاد از عواملی است که روی کیفیت خواب شما تأثیر زیادی می گذارد. چون لباس تنگ باعث اختلال گردش خون در رگ های شما می شود و خواب راحت را از شما سلب می کند.

پس لباس نخی بپوشید و از پوشیدن لباس های کشی و جین خودداری کنید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)