خانهمقاله‌ها
چگونه مقدار حافظه موجود را در اپل واچ مشاهده کنیم؟

چگونه مقدار حافظه موجود را در اپل واچ مشاهده کنیم؟

اگر مالک یک اپل واچ هستید و می‌خواهید مقدار حافظه موجود دستگاه و مقدار حافظه مصرف شده توسط هر اپلیکیشن را مشاهده کنید، این آموزش را از دست ندهید.
۱۳۹۶/۵/۲۲

ساعت‌های هوشمند اپل با 8 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی عرضه می‌شوند، اما به دلیل سیستم‌عامل، برنامه‌های خود اپل، کش برنامه‌ها و بسیاری فایل‌های دیگر، تمامی این هشت گیگ حافظه به‌صورت آزاد در اختیار شما قرار نخواهد گرفت.

مانند هر دستگاه دیگری، در اپل واچ نیز می‌توانید مقدار حافظه موجود و در دسترس دستگاه را مشاهده کنید. همچنین می‌توانید ببینید که هر اپلیکیشن چه مقدار فضا از حافظه را اشغال می‌کند. در این آموزش از وب‌سایت جی اس ام می‌خواهیم روش چک کردن مقدار حافظه در دسترس اپل واچ و مقدار حافظه مصرف شده توسط هر اپلیکیشن را با شما به اشتراک بگذاریم.

چگونه مقدار حافظه در دسترس اپل واچ را مشاهده کنیم؟

مشاهده کردن میزان فضای آزاد و مصرف‌شده از حافظه اپل واچ به دو طریق امکان‌پذیر است. هم از طریق اپلیکیشن Watch در آیفون و هم از طریق خود ساعت.

برای مشاهده حافظه از طریق آیفون دستورالعمل زیررا دنبال کنید:

1. اپلیکیشن Watch را باز کنید

2. به تب My Watch بروید

3. مسیر General → About را دنبال کنید

image

در بخش «Available» می‌توانید مقدار حافظه در دسترس دستگاه را مشاهده کنید. ظرفیت ذخیره‌سازی کلی دستگاه نیز (منهای پارتیشن سیستم) در بخش «Capacity» قابل مشاهده است. به علت نیاز اپل واچ به یک پارتیشن اختصاصی برای سیستم‌عامل watchOS و تفاوت بین اندازه‌گیری‌های باینری و ده‌دهی، ظرفیت کل دستگاه کمتر از 8 گیگابایت وعده داده شده نشان داده می‌شود.

 اما برای مشاهده حافظه در دسترس از طریق خود ساعت می‌توانید دستورالعمل زیر را دنبال کنید:

1. دکمه دیجیتالی دستگاه را بفشارید تا به هوم اسکرین وارد شوید. سپس به بخش «Settings» بروید. دسترسی به Settings از طریق بازکردن دستیار صوتی سیری و گفتن عبارت «Open Settings» نیز امکان‌پذیر است.

2. روی تب General در تنظیمات کلیک کنید

3. به بخش About بروید

در این بخش می‌توانید مقدار حافظه کلی دستگاه و مقدار حافظه در دسترس را مشاهده کنید. همچنین تعداد تصاویر، موزیک‌ها و اپلیکیشن‌های موجود روی اپل واچ نیز در این بخش قابل‌دسترس است. نام دستگاه، نسخه سیستم‌عامل، مدل و شماره سریال و اعلامیه‌های قانونی ازجمله موارد دیگری هستند که می‌توانید در این بخش آن‌ها را مشاهده کنید.

image

اپل واچ سری 2 که اکنون من از آن استفاده می‌کنیم، 8 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی دارد که فقط 5.8 گیگابایت آن در دسترس من قرار گرفته و بقیه آن به سیستم‌عامل، اپلیکیشن‌های سیستمی، فایل‌های موقت و سایر آیتم‌ها اختصاص یافته است. با توجه به اپلیکیشن‌ها و فایل‌های موجود روی اپل واچ من، اکنون حدود 4.7 گیگابایت حافظه داخلی آزاد برای من وجود دارد.

چگونه مقدار حافظه مصرف شده توسط هر اپلیکیشن را مشاهده کنیم؟

راه دیگری برای سرک کشیدن بیشتر در حافظه اپل واچ وجود دارد و آن این است که می‌توانید مقدار حجم اشغال‌شده توسط هر اپلیکیشن اپل واچ را مشاهده کنید. برای این کار دستورالعمل زیر را مشاهده کنید:

1. اپلیکیشن Watch را باز کنید

2. به تب My Watch بروید

3. روی General کلیک کنید

4. به بخش Usage بروید

image

در اینجا، مقدار حافظه در دسترس و مصرف‌شده در بالای نمایشگر نشان داده می‌شود؛ اما مقدار حافظه تسخیر شده توسط هر اپلیکیشن در زیر هدر Storage قابل‌دسترسی است. برای لود شدن این اطلاعات شاید مجبور باشید دقایقی صبر کنید. همچنین توجه داشته باشید که برخلاف ios، امکان حذف اپلیکیشن‌ها در این بخش وجود ندارد.

image

برای حذف اپلیکیشن‌های نصب شده روی اپل واچ، به تب My Watch بروید، روی اپ مربوطه در لیست کلیک کنید و گزینه «Show App on Apple Watch» را روی حالت خاموش قرار دهید.

image

اگر در مورد اپل واچ سوالی دارید، لطفا در بخش نظرات با ما مطرح کنید.

 

image

برچسب‌ها:

مقاله‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

Morteza Khodabandelou

۱۳۹۶/۵/۲۴
دوست عزيز شما نبايد ساعت خودتونو به بتا اپديت ميكرديد چون همون طور گفتيد فقط اپل استور ميتونه ساعت رودانگريد كنه تنها راه اينه كه منتظر بمونيد تادو هفته ديگه نسخه عمومى عرضه شه .

Shayan

۱۳۹۶/۵/۲۳
سلام من watchos ساعتم رو به 4 اپديت كردم چجوري ميتونم downgrade كنم تو سايتايه خارجي نوشته بود كه فقط اپل استور ميتونه اينكارو كنه كه تو ايران نيست لطفاً بگيد چي كار كنم

حمیده

۱۳۹۶/۵/۲۳
سلام چطور میشه از قابلیت GPS ,واچ استفاده کرد

سجاد

۱۳۹۶/۵/۲۲
سلام
به نظر ما اپل واچ 2 ارزش خرید داره یا منتظر معرفی نسخه 3 بمونم؟
با تشکر

سهيل sheeple

۱۳۹۶/۵/۲۲
سلام ممنون از حسن توجهتون به اپل واچ تقاضايي كه بنده دارم اين موضوع هست كه به بحث اپليكيشن هاي كاربردي براي اپل واچ هم توجه شود و معرفي شود با تشكر