خانهاخبار
توسعه شبکه فیبرنوری در 8 کلان‌شهر با سرمایه‌گذاری MTN آفریقای جنوبی

توسعه شبکه فیبرنوری در 8 کلان‌شهر با سرمایه‌گذاری MTN آفریقای جنوبی

وزیر ارتباطات از تداوم مذاکره با شرکت ام تی ان (MTN) آفریقای جنوبی برای حضور در اجرای پروژه فیبر نوری در هشت کلان شهر ایران خبر داد و گفت: موافقت نامه صاحبان سهام به زودی نهایی می شود.
۱۳۹۶/۵/۲۲

به گزارش جی‌اس‌ام و به نقل از ایسنا، محمود واعظی اظهار کرد: مقدمات حضور شرکت ام تی ان آفریقای جنوبی به عنوان سرمایه گذار خارجی در پروژه فیبرنوری با همکاری شرکت های داخلی در حال انجام و روند کار راضی کننده است.

image

عضو شورای عالی فضای مجازی ادامه داد: موافقت نامه ای که باید در این باره بین صاحبان سهام امضا شود در یکی دو هفته آینده جمع‌بندی و سند نهایی نیز کامل خواهد شد.

واعظی گفت: مقرراست شرکت ام تی ان ۷۵۰ میلیون دلار سرمایه گذاری در پروژه فیبرنوری انجام دهد که نزدیک به ۳۰۰ میلیون دلار آن به صورت مستقیم و ۴۵۰ میلیون دلار آن به صورت غیر مسقیم خواهد بود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پروژه کشیده شدن فیبرنوری به هشت کلان شهر با همکاری سرمایه گذارخارجی را کاری مثبت و ماندگار برای کشور دانست.

 هفدهم اسفندماه سال گذشته بود که واعظی، از یک اپراتور ایرانی که قرار بود برخی شهرهای کشور را به فیبرنوری مجهز کند اما نتوانست، انتقاد کرد و افزود: مقرر شده بود این اپراتور با همکاری یک شرکت خارجی و انعقاد قرارداد اقدام های لازم را برای تجهیز هشت کلان شهر به فیبر نوری آغاز کند.

گروه ام‌تی‌ان ۱۱ سال پیش به واسطه پروژه اپراتور دوم موبایل، به ایران آمد و شریک تجاری شرکت گسترش الکترونیک ایران با ۴۹ درصد از سهام ایرانسل شد. MTN یک شرکت چند ملیتی ارتباطات راه دور است که در سال ۱۹۹۴ تأسیس شد و هم‌اکنون در ۲۱ کشور محدوده آفریقا و خاورمیانه فعالیت دارد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

sajjad

۱۳۹۶/۵/۲۲
همین فیبر نوری ما رو بدبخت کرد !!! از چند سال پیش که خطوط شهر ما فیبر نوری شد اینترنت رو انحصاری دادن دست مخابرات !!! دلیلشم اینه که فقط مخابرات دستگاه کنترل سرعت روی فیبر نوری رو داره !!!! اونم به هیچ شرکت دیگه ای اجازه نمیده روی این بستر اینترنت ارائه بده!!!

Sina

۱۳۹۶/۵/۲۲
این شرکت از اوایل دهه 80 توو ایرانه باید بدونی که حدود نصف سهام ایرانسل متعلق به این شرکته.

یه بنده خدا

۱۳۹۶/۵/۲۲
فقط مونده بود یه شرکت آفریقایی بیاد تو صنعت تکنولوژی ایران سرمایه گذاری کنه