خانهاخبار
ایران از نظر سرعت اینترنت ثابت و موبایل در چه جایگاهی قرار دارد؟

ایران از نظر سرعت اینترنت ثابت و موبایل در چه جایگاهی قرار دارد؟

سایت Speedtest.net در گزارشی سرعت اینترنت ثابت و موبایل در کشورهای مختلف جهان را مقایسه کرده است که نشان می‌دهد وضعیت سرعت اینترنت ایران در یک ماه گذشته بهبود داشته است.
۱۳۹۶/۵/۲۱

روزانه هزاران نفر در سراسر جهان سرعت اینترنت موبایل و ثابت خود را با استفاده از Speedtest.net می‌سنجند؛ در نتیجه مجموعه‌ای از اطلاعات بسیار ارزشمندی در اختیار این سایت قرار می‌گیرد که بر اساس آن می‌تواند آماری از متوسط سرعت کشورهای مختلف و رتبه جهانی آنها را نشان دهد.

image

بر اساس جدیدترین آماری که Speedtest در سایت خود منتشر کرده است ایران از نظر سرعت اینترنت موبایل در رده 74 و از نظر سرعت اینترنت ثابت در رده 105 جهان قرار دارد.

Speedtest سرعت متوسط دانلود مشترکان اینترنت موبایل در ایران را 15.27 مگابیت در ثانیه گزارش کرده است که نسبت به ماه قبل 8 پله صعود داشته است. همچنین سرعت متوسط دانلود مشترکان اینترنت ثابت 9.71 مگابیت در ثانیه برآورد شده که رتبه ایران را نسبت به ماه قبل 1 پله بالا برده است.

در گزارش ماه جولای Speedtest Global Index، سنگاپور با سرعت متوسط 154.38 مگابیت بر ثانیه و نروژ با 52.59 مگابیت بر ثانیه به ترتیب در صدر جدول پرسرعت‌ترین اینترنت ثابت و پرسرعت‌ترین اینترنت موبایل جهان قرار گرفته‌اند.

همچنین در میان این کشورها تنها سه کشور سنگاپور، کره جنوبی و آیسلند توانسته‌اند در هر دو بخش جزو 10 کشور برتر از نظر سرعت اینترنت قرار بگیرند.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (13 نظر)

حسین

۱۳۹۶/۶/۱۹
سلام سرعت برا از صد کیلوبایت بیشتر نمیشه با چن دونه گوشی امتحان کردم همینه

حسین

۱۳۹۶/۶/۱۹
سلام برا ما از صد کیلو بایت بیشتر نمیشه با چن گوشی هم امتحان کردم همینجوریه

@rez

۱۳۹۶/۵/۲۳
دادا مطمئنی مگابایته؟؟!! کیلوبایت نباشه یه وخت؟؟!!!???

عبدالرحمان

۱۳۹۶/۵/۲۳
منظور شما سرعت بین ۳ مگابایت ۵ مگابایت هست

امیرحسین عباسی

۱۳۹۶/۵/۲۲
البته قبلش دقت کن که مگابیت با مگابایت فرق داره یعنی در واقع با تقسیم مگابیت بر ۸ میتونی مقدار رو برحسب مگابایت حساب کنی