خانهاخبار
TED: چگونه می‌توان معضل ترافیک در شهرهای بزرگ را حل کرد؟

TED: چگونه می‌توان معضل ترافیک در شهرهای بزرگ را حل کرد؟

از سری ویدیوهای TED در جی‌اس‌ام این‌بار سخنرانی Jonas Eliasson را درمورد چگونگی حل مشکل ترافیک در شهرهای بزرگ از طریق اصلاح رفتارهای اجتماعی مشاهده می‌کنید.
۱۳۹۶/۵/۲۰

Jonas Eliasson مشخصا روی جریان حمل و نقل تحقیق می‌کند. تجزیه و تحلیل‌های او نشان می‌دهد که مردم چه دیدگاهی نسبت به رفت‌وآمدهای خود دارند و چه چیزی روی تصمیم‌گیری‌های آنها روی سفرهای درون‌شهری تاثیر می‌گذارد.

در ادامه مطلب ویدیوی یکی از سخنرانی‌های آقای Eliasson را در مورد روش‌های حل ترافیک می‌بینیم. متاسفانه موضوع ترافیک یکی از معضلات شهرهای بزرگ است بخصوص اگر در ساعات اوج رفت‌وآمد به آن بنگریم. 

بدون شک راه‌های زیادی برای حل مشکل ترافیک وجود دارد. راه‌هایی که برخی از آنها عملی و برخی دیگر دور از دسترس به‌نظر می‌رسند. اما جالب است ببینیم که Jonas Eliasson در این زمینه به چه نتایجی دست یافته است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

Mehrdad

۱۳۹۶/۵/۲۱
این ویدیو با زیرنویس فارسی قرار داده شده دوست عزیز. در مورد ویدیوهای TED سعی می کنیم مواردی رو انتخاب کنیم که حتما زیرنویس فارسی داشته باشند. حتی اگر روی لوگوی TED در ویدیو کلیک کنید ویدیو روی سایت اصلی TED باز میشه و اونجا متن کامل سخنرانی به زبان فارسی قابل مشاهده است :)

علی

۱۳۹۶/۵/۲۱
اگه میخواید مردم چیزی یاد بگیرن باید بیشتر از اینا سعی کنید اولا دوبله شده نیست زیرنویس هم نداره بعدم خواستم دانلود کنم بعدا هم داشته باشم که بعد از دانلود 50 مگابایت با ای دی ام کل حجم پرید چون ویدیو صدا نداشت!