خانهاخبار
تمام گوشی‌های مهمی که سال 2017 معرفی شده‌اند یا منتظرشان هستیم

تمام گوشی‌های مهمی که سال 2017 معرفی شده‌اند یا منتظرشان هستیم

سال 2017 از ابتدای آغازش با برگزاری رویداد و معرفی بهترین گوشی‌ها همراه بوده است. در این مطلب سعی کرده‌ایم تا اغلب گوشی‌های معروف را به تفکیک زمان معرفی‌شان، نام ببریم.
۱۳۹۶/۵/۲۰

این مطلب احتمالا هرماه به‌روزرسانی می‌شود. البته اغلب گوشی‌های معروفی که قرار است امسال معرفی شوند و تاریخ احتمالی رونمایی از آن‌ها مشخص است هم در این مطلب جای گرفته‌اند.

هرسال تعداد زیادی گوشی معرفی و عرضه می‌شوند اما تنها تعداد کمی از آن‌ها هستند که در معرض شایعه‌های بسیاری قرار می‌گیرند یا اغلب کاربران منتظر ورودشان به بازار می‌مانند. ما هم این مطلب را به همین تعداد محدود کرده‌ایم تا از حوصله شما خارج نشود و تمام گوشی‌های مهم 2017 را پوشش دهد.

ژانویه

ژانویه با برگزاری CES، بزرگ‌ترین نمایشگاه تکنولوژی آغاز می‌شود اما امسال نقش گوشی‌ها در این نمایشگاه کمرنگ بود. البته گوشی‌های نام‌آشنایی هم در این نمایشگاه معرفی شدند هرچند تعدادشان کم بود.

image

BlackBerry KEYone

بله کمپانی BlackBerry بازهم به عرصه تولید موبایل برگشته. گوشی KEYone یک گوشی هوشمند اندرویدی با کیبورد فیزیکی QWERTY است که اندازه صفحه‌نمایش آن با توجه به این کیبورد، کاملا قابل‌قبول به نظر می‌رسد. این طراحی مخصوصا علاقه‌مندان و کاربران وفادار BlackBerry را شگفت‌زده کرد هرچند اغلب کاربران گوشی‌های تمام لمسی ممکن است از آن خوششان نیاید.

image

HTC U Ultra و HTC U Play

معرفی دو گوشی U Play و U Ultra در CES نشان داد که کمپانی تایوانی HTC قرار است چه روالی را در ادامه امسال پیش بگیرد. معرفی این دو گوشی درواقع زبان طراحی جدید HTC را در روند تولید پرچم‌دار جدیدش یعنی U11 به نمایش گذاشت.

image

فوریه

فوریه معمول یکی از شلوغ‌ترین ماه‌های رونمایی از گوشی‌های جدید است چراکه اغلب سازندگان مایل‌اند محصولات تازه‌شان را در MWC معرفی کنند و فوریه امسال هم از این قاعده مستثنا نبود.

مهم‌ترین و جالب‌توجه‌ترین گوشی‌های فوریه امسال LG G6، Sony Xperia XZ Premium و بازگشت نوکیا با دست‌پر بود.

image

LG G6

البته ال‌جی قصد دارد دومین پرچم‌دار امسالش را هم به‌زودی معرفی کند اما G6 فعلا در صدر گوشی‌های رده‌بالای این کمپانی قرار گرفته است. این گوشی که صفحه‌نمایش 5.7 اینچی با رزولوشن کواد اچ‌دی دارد، در MWC 2017 و در شهر بارسلونا رسما رونمایی شد. بدنه G6 به‌صورت یکپارچه و از جنس فلز طراحی شده و به ماژول دوربین با لنز دوگانه مجهز شده است.

image

Sony Xperia XZ Premium

دو ویژگی منحصربه‌فرد در پرچم‌دار تازه سونی دیده می‌شود.Xperia XZ Premium اولین گوشی دنیاست که صفحه‌نمایش 4K HDR دارد. دوربین این گوشی هم قادر است ویدیوها را با سرعت بسیار کم و 960 فریم در ثانیه ضبط کند.

image

Huawei P10 و P10 Plus

هیچ‌کدام از این دو گوشی را نباید نادیده گرفت. کمپانی هوآوی هم دوگانه پرچم‌دار P10 و p10 Plus را با بدنه باریک فلزی و دوربین دوتایی در کنفرانس MWC امسال معرفی کرد.

image

Nokia 3310, Nokia 6, Nokia 5 و Nokia 3

شگفت‌انگیزترین رویداد معرفی در کنفرانس MWC امسال درواقع معرفی Nokia 3310 جدید بود. تقریبا همه ما این گوشی نوستالژیک را به یاد داریم. Nokia 3310 با ظاهری به‌روزرسانی شده، صفحه‌نمایش رنگی، دوربین و حتی بازی Snake جدید معرفی شد و حس نوستالژیک را در همگان برانگیخت. معرفی این نسخه تازه همچنین کمک کرد تا توجه همه به سوی سه‌گانه جدید Nokia 6، Nokia 5 و Nokia 3 جلب شود.

مارس

به نظر می‌رسد که ماه مارس برای یکی از سازندگان معروف گوشی‌های همراه، ماه خاصی است. کمپانی سامسونگ ظاهرا مایل است گوشی‌هایش را به‌دوراز هیاهوی نمایشگاه‌ها و کنفرانس‌هایی ماندد MWC و CES معرفی کند. این غول تکنولوژی امسال هم مثل سال‌های گذشته، پرچم‌داران تازه‌اش را به نام‌های Galaxy S8 و Galaxy S8+ در این ماه معرفی کرد.

image

Samsung Galaxy S8 و Galaxy S8+

این دو گوشی بدون شک بهترین گوشی‌هایی هستند که در ماه مارس 2017 معرفی شدند. هر دو طراحی ظاهری بی‌نظیری دارند که عملکرد گوشی را هم بهبود می‌بخشد.S8 و S8+ صفحه‌نمایش اینفینیتی لبه تا لبه و اسنپرهای قدرتمندی دارند.

آوریل

آوریل ماه تقریبا آرام و بی هیجانی بود و هیچ گوشی معروف یا پرچم‌داری در خلال آن معرفی نشد. البته می‌توان این ماه را به‌نوعی زمان مناسب برای مرور و بررسی گوشی‌های قبلی هم دانست.

مه

معمولا تمام سازندگان گوشی‌های هوشمند نام‌آشنا گوشی‌های پرچم‌دارشان را تا پیش از ماه مه معرفی می‌کنند اما امسال کمی متفاوت گذشت و یک سازنده معروف این روند را تغییر داد.

image

HTC U11

HTC چند ماه قبل از آن دو گوشی معرفی کرده بود هیچ عجله‌ای برای رونمایی از پرچم‌دار جدیدش نداشت. این کمپانی تایوانی سرانجام تصمیم گرفت U11 زیبا را در ماه مه رسما معرفی کند. امضای طراحی خاص و شکیلی که HTC پیش از آن با معرفی U Play و U Ultra نشان داده بود، در نمای U11 به اوج خودش رسید. البته مشخصات فنی این گوشی هم به‌خوبی نشان‌دهنده یک پرچم‌دار توانمند است.

ژوئن

همان‌طور که اشاره کردیم، بسیاری از سازندگان معروف، پرچم‌دارهایشان را تا پیش از ماه ژوئن رسما معرفی کردند. حالا نوبت کمپانی‌های تازه‌کاری فرامی‌رسد که می‌خواهند با خیال راحت از محصولاتشان رونمایی کنند. منظور ما دقیقا سازندگانی است که احتمالا نام پرآوازه‌ای درزمینهٔ تولید گوشی ندارند و قدیمی هم نیستند اما همه را با معرفی محصولات جدید و توانمندشان، شگفت‌زده کردند.

image

OnePlus 5

کمپانی و درواقع استارتاپ چینی OnePlus هر روز موفق‌تر از دیروز است و بدون شک پرچم‌دار OnePlus 5 هم بهترین گوشی است که این سازنده تا امروز تولید کرده. این گوشی بدنه‌ای باریک و شیک از جنس فلز و دوربین با لنز دوگانه دارد. OnePlus 5 همچنین با مشخصات فنی پیشرفته‌اش توانسته نام خود را در فهرست بهترین پرچم‌داران امسال قرار دهد. نکته جالب دیگر درباره این گوشی اینجاست که قیمت نهایی آن نسبت به سایر پرچم‌داران رقیبش بسیار کمتر است.

image

Honor 9

Honor هم یک برند چینی دیگر است که قصد دارد با تولید گوشی‌های باکیفیت و درعین‌حال ارزان، برای خودش اعتباری دائمی ایجاد کند.Honor 9 تازه‌ترین پرچم‌دار برند Honor (ساب برند هوآوی) است که مشخصات فنی پیشرفته‌اش در کنار قیمت معقول، شما را شگفت‌زده می‌کند. این گوشی حتی از OnePlus 5 هم ارزان‌تر است و بسیاری از ویژگی‌های P10، پرچم‌دار تازه هوآوی را هم با خود به همراه دارد.

ژوئیه

ژوئیه هم معمولا از ماه‌های آرام سال در این زمینه است اما گاهی پیش می‌آید که برخی گوشی‌های خاص با ورودشان در این ماه، ما را شگفت‌زده کنند.

image

Moto Z2 Force

گوشی moto Z2 Force هم به دنبال نسل قبلی گوشی‌های موتورولا که در سال 2016 معرفی شدند، از صفحه‌نمایشی بهره می‌برد که در مقابل شکستن و خرد شدن مقاوم است. این گوشی که مشخصات فنی‌اش نسبت به Z Force بهبود یافته، دوربین با لنز دوگانه دارد و همچنان از ماژول‌های Moto Mod پشتیبانی می‌کند.

اوت

اوت هم مانند ماه‌های آرام دیگر می‌گذرد اما همچنان که به اواخر اوت و آغاز نمایشگاه تجاری IFA نزدیک می‌شویم، گوشی‌های مختلفی از مخفیگاهشان سر درمی‌آورند. شارپ چند روز پیش گوشی Aquos S2 را رسما معرفی کرد و چند گوشی معروف دیگر هم احتمالا طی 10 روز آینده معرفی می‌شوند.

image

غیررسمی؛ Nokia 8

کمپانی HMD Global که عهده‌دار تولید گوشی‌های برند نوکیاست، دعوت‌نامه رویدادی را برای تاریخ 16 اوت (25 مرداد) منتشر کرده و حدس می‌زنیم که می‌خواهد سرانجام گوشی Nokia 8 را در آن معرفی کند. این گوشی قرار است اولین پرچم‌دار نوکیا بعد از مدت‌ها باشد. شایعه‌ها حاکی از آن است که مشخصات فنی این گوشی با پرچم‌دارهای نامی امسال رقابت می‌کند.

image

غیررسمی؛ Samsung Galaxy Note 8

سامسونگ هم از آن دسته سازندگان است که می‌خواهد یکی از پرچم‌دارانش را درست پیش از برگزاری IFA معرفی کند. این کمپانی دعوت‌نامه رویداد Unpacked را برای تاریخ 23 اوت (1 شهریور) برنامه‌ریزی کرده و احتمالا در آن از گوشی Galaxy Note 8 رونمایی خواهد کرد. پس از مشکلاتی که Galaxy Note 7 به وجود آورد، انتظار می‌رود که سامسونگ تمام تلاشش را متوجه بهبود کیفیت در این فبلت تازه کند.

سپتامبر

اولین هفته ماه سپتامبر همیشه به IFA، بزرگ‌ترین نمایشگاه تجاری تکنولوژی، اختصاص دارد که در برلین آلمان برگزار می‌شود. انتظار می‌رود که چند دستگاه هوشمند تازه ازجمله گوشی در این نمایشگاه معرفی شوند.

کمپانی اپل هم سال‌هاست که رویداد معرفی آیفون‌های تازه‌اش را در هفته دوم ماه سپتامبر و در کالیفرنیا برگزار می‌کند. البته امسال شایعه شده که رونمایی از سه نسخه آیفون تازه احتمالا با تأخیر مواجه شده و به اواخر سپتامبر یا اوایل اکتبر موکول می‌شود.

image

غیررسمی؛ LG V30

این گوشی درواقع دومین پرچم‌دار امسال ال‌جی پس از معرفی G6 از سری G است. V30 قرار است تنها یک روز پیش از برگزاری IFA و در تاریخ 31 اوت معرفی شود.LG V20 در سال 2016 و تنها در چند بازار محدود عرضه شده بود اما امیدواریم کمپانی کره‌ای ال‌جی این بار تمهیدات بهتری برای عرضه جهانی پرچم‌دار تازه‌اش اندیشیده باشد. گفته می‌شود که صفحه‌نمایش این گوشی تقریبا شبیه صفحه‌نمایش Galaxy S8 است و ازلحاظ نسبت نمایش با آن رقابت می‌کند.

image

غیررسمی؛ iPhone 7S, iPhone 7S Plus و iPhone 8

به جرت می‌توان ادعا کرد که iPhone 8 معروف‌ترین پرچم‌دار سال 2017 است که کاربران زیادی در انتظار معرفی‌اش هستند. گفته می‌شود که کمپانی اپل قصد دارد این گوشی را به مناسبت تولد ده‌سالگی آیفون با ویژگی‌های بی‌نظیر بسیاری معرفی کند. از طرفی شایعه شده که ممکن است رونمایی از این نسخه‌ها به ماه اکتبر موکول شود.

اکتبر

در اکتبر سال 2016 شاهد بودیم که کمپانی گوگل دو گوشی Pixel و Pixel XL را معرفی کرد. به نظر می‌رسد که این غول تکنولوژی امسال هم در نظر دارد نسل جدید گوشی‌هایش را در این ماه معرفی کند. حدس می‌زنیم که دیگر ورزهای ماه به‌آرامی و بدون معرفی دستگاه تازه‌ای طی شود مگر آنکه اپل تصمیم بگیرد آیفون‌های تازه‌اش را در اکتبر رونمایی کند.

image
image

غیررسمی؛ Pixel 2 و Pixel 2 XL

نسل اول گوشی‌های Pixel توانمند بودند و از دوربین باکیفیتی بهره می‌بردند اگرچه طراحی ظاهری‌شان تا حدودی به خاطر حاشیه‌های صفحه انتقاد برانگیز بود و عمر باتری‌شان هم چنگی به دل نمی‌زد. این گوشی‌ها همچنین گران‌تر از گوشی‌های نکسوس قیمت‌گذاری شده بودند و انتظار داریم کمپانی گوگل این معایب را در تولید نسل تازه آن‌ها برطرف کند.

image

غیررسمی؛ Huawei Mate 10

نادیده گرفتن این گوشی از هوآوی دشوار است. این کمپانی چینی اعلام کرده که قصد دارد Huawei Mate 10، فبلت تازه‌اش را تا انتهای سال 2017 حتما معرفی کند. البته هنوز تاریخ رسمی معرفی این گوشی تائید نشده اما آخرین شایعه‌ها حاکی از برگزاری رویداد رونمایی آن در شهر مونیخ و تاریخ 16 اکتبر (24 مهر) است.

نوامبر

در این ماه چندان هم منتظر ورود گوشی‌های تازه نیستیم اما نوامبر معمولا به دلایل دیگری اهمیت دارد. بسیاری از کشورها در این ماه به مناسبت‌های مختلف، پروموشن و جشنواره برگزار کرده و لوازم هوشمند دیجیتالی را با تخفیف‌های بی‌نظیر ارائه می‌کنند.

دسامبر

دسامبر هم آخرین ماه در سال میلادی است و معمولا اتفاق خاصی در آن روی نمی‌دهد اما به بهانه ورود به سال جدید ممکن است شاهد تخفیف‌هایی در بازار موبایل و لوازم جانبی آن باشیم.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (8 نظر)

Shayan

۱۳۹۶/۵/۲۴
اینجاس که باید گفت سام هنگ ???????

علی

۱۳۹۶/۵/۲۳
سلام
شاید، ولی به همین ترتیب، شرکتهای دیگه هم سالهاست حاشیه های خمیده رو مدنظر داشتند که به نظرم در ورطه تکرار افتاده.

تکنولوژیست

۱۳۹۶/۵/۲۲
مقایسه سرعت اجرای برنامه های مختلف بین 4 گوشی apple iphone 7 plus و htc u11 و sony xperia xz premium و samsung galaxy s8 plus
http://www.aparat.com/v/hPnZc
5 گوشی برتر نیمه اول 2017
http://www.aparat.com/v/5GwyZ

سعید

۱۳۹۶/۵/۲۲
مهمترینش نوت۸ و ایفون۸ و کم اهمیت ترینش هنگیu11

سعید

۱۳۹۶/۵/۲۱
۵ ساله سونی همین شکلیه مکعب مستطیل با حاشیه های زیاد.متفاوت ترینشون اس۸ه