خانهاخبار
فیسبوک سرویس پخش ویدیو Watch را رسما معرفی کرد

فیسبوک سرویس پخش ویدیو Watch را رسما معرفی کرد

فیسبوک سرویس پخش ویدیو تازه‌ای معرفی کرده که قرار است از ویدیوهای زنده و ضبط‌شده پشتیبانی کند.
۱۳۹۶/۵/۲۰

هفته گذشته گزارشی در فضای مجازی منتشر شد که ادعا می‌کرد فیسبوک می‌خواهد به‌زودی یک پلتفرم تماشای ویدیو معرفی کند. این شبکه اجتماعی معروف سرانجام شب گذشته سرویس تماشای ویدیو به نام Watch را رسما معرفی کرد. این سرویس به گفته فیسبوک روی نسخه دسکتاپ، موبایل و اپلیکیشن‌های Facebook TV در دسترس است و فیسبوک امیدوار است که تولیدکنندگان محتوای ویدیویی بتوانند با استفاده از آن مخاطبان هدف خود را جذب کرده و درآمد کسب کنند.

فیسبوک در معرفی رسمی‌اش گفته «ما سرویس Watch را به‌عنوان یک پلتفرم جدید نمایش ویدیو در فیسبوک معرفی می‌کنیم. Watch در موبایل، دسکتاپ، لپتاپ و اپلیکیشن‌های Facebook App در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. تمام ویدیوهای این سرویس از اپیزودهای ضبط‌شده یا زنده‌ای هستند که تم و خط داستانی مشخصی دارند. Watch به شما اجازه می‌دهد با استفاده از لیست مشاهده Watchlist، ویدیوهای موردعلاقه و مرتبط را مشاهده کنید. این برنامه بر اساس سابقه تماشا و علایق شما به‌عنوان کاربر شخصی‌سازی‌شده و کمک می‌کند هیچ اپیزود تازه‌ای را از دست ندهید. برای این منظور بخش‌های مختلفی در این سرویس طراحی شده است؛ مثلا در قسمت Most Talked About ویدیوهایی را می‌بینید که کاربران زیادی درباره آن نظر داده‌اند، در قسمت What’s Making People Laugh شاهد ویدیوهایی خواهید بود که مردم کامنت Haha را بیش از دیگر ویدیوها برای آن ارسال کرده‌اند و در قسمت What Friends Are Watching هم می‌توانید ویدیوهایی را تماشا کنید که سایر دوستانتان آن‌ها را تماشا و دنبال می‌کنند».

image

به نظر می‌رسد که Facebook Watch قرار است ازنظر محتوای ارائه شده با Netflix متفاوت بوده و به Youtube شبیه باشد. فیسبوک این سرویس تازه را در ادامه معرفی زبانه Videos ارائه کرده و ظاهرا قرار است ویژگی‌های آن را بسط دهد. زبانه videos پیش‌ازاین در آمریکا معرفی شده بود و کاربران را قادر می‌ساخت ویدیوهای موردنظرشان را راحت‌تر پیدا کنند. فیسبوک حالا با معرفی سرویس تازه Watch می‌خواهد روند پیدا کردن و مشاهده ویدیوها را برای کاربرانش آسان‌تر سازد.

برخی دیگر از انواع ویدیوهایی که کاربران Watch می‌توانند مشاهده کنند، برنامه‌هایی است که شامل طرفداران و جامعه آن‌ها می‌شود. ویدیوهای زنده که میزبان می‌تواند با بینندگان به‌صورت مستقیم ارتباط برقرار کند، پخش زنده مسابقات ورزشی و سایر برنامه‌هایی که خط روایت یا تم پیوسته دارند هم توسط این سرویس پشتیبانی می‌شوند.

سرویس Watch به‌زودی برای گروه محدودی از کاربران در آمریکا در دسترس قرار می‌گیرد و به‌تدریج برای سایر کاربران فیسبوک هم منتشر می‌شود. علاوه بر این، فیسبوک قرار است این برنامه را در اختیار گروه محدودی از سازندگان ویدیویی قرار دهد و دسترسی عمومی آن را هم به‌تدریج گسترش دهد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

mahdi

۱۳۹۶/۵/۲۱
نسخه ی جدید نرم افزارش رو باید رو گوشی نصب کنی

فرهاد

۱۳۹۶/۵/۲۰
فیس بوک رو گشتم همچین سرویسی رو پیدا نکردم