خانهاخبار
قابلیت جالب و متفاوت در سیستم تشخیص چهره آیفون 8

قابلیت جالب و متفاوت در سیستم تشخیص چهره آیفون 8

یکی از فناوری‌هایی که برای باز کردن قفل گوشی استفاده می‌شود، سیستم تشخیص چهره است که نوع اولیه آن از چند سال قبل در سیستم عامل اندروید موجود است، اما به تازگی این فناوری از سوی شرکت‌های بزرگ دستخوش تغییراتی شده و قرار است در iPhone 8 شاهد حضور نسل جدید از آن باشیم.
۱۳۹۶/۵/۱۶

در حالی که استفاده از سنسور اثر انگشت یک راه مطمئن و فراگیر در تامین امنیت گوشی‌های هوشمند موجود است، تولید کنندگان گوشی‌های هووشمند به همین زودی به دنبال معرفی فناوری جدیدی برای باز کردن قفل دستگاه هستند. سامسونگ سیستم اسکن عنبیه و تشخیص چهره را معرفی کرد و به نظر می‌رسد اپل هم به فکر معرفی یک سامانه تشخیص چهره است که احتمالا در آیفون ۸ شاهد رونمایی از آن خواهیم بود.

در حال حاضر استفاده از قابلیت تشخیص چهره برای باز کردن قفل گوشی به این معنی است که شما باید گوشی را در مقابل صورت خود بگیرید تا دوربین بتواند صورت شما را اسکن کند. اما به لطف خبری از iHelp BR که کدهای جالبی را کشف کرده، مطلع شدیم که کوپرتینویی‌ها به راه حلی برای این مشکل رسیده‌اند.

image

رشته کدهای «AXRestingPearlUnlock» و «com.apple.accessibility.resting.pearl.unlock» موجب ایجاد سوال شده‌اند که آیا فناوری تشخیص چهره به کار رفته در آیفون ۸ هنگامی که گوشی در حالت استندبای است هم فعال است، مثلا زمانی که روی سطحی قرار دارد. اگر چنین باشد، دیگر نیازی نیست که کاربر هر بار برای باز کردن قفل گوشی آن را بردارد. البته همه چیز به زمان معرفی این قابلیت و رونمایی از آیفون ۸ بستگی دارد و تا آن زمان نمی‌توانیم درباره نحوه عملکرد اسکنر چهره اپل اظهار نظر کنیم.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (9 نظر)

Amir

۱۳۹۶/۵/۲۳
سلام ،
تا همین چند وقت پیش همش میگفتن که تشخیص چهره S8 به راحتی هک میشه و ازش استفاده نکنید و اینا .
انقد گفته بودن که من موقعی که خریدمش تا یکی دو روز از این قابلیت استفاده نکردم .
تا اینکه بعد از دو روز با خودم گفتم ازش استفاده کنم ببینم چجوری عمل میکنه .
خدا شاهده همه کار کردم ، با یه گوشی دیگه از خودم سلفی گرفتم گذاشتم جلو گوشیم ، ولی قفل گوشیم آنلاک نشد .
عکسمو ریختم تو کامپیوترم که چون صفحه ش بزرگتره یکم طبیعی تر باشه ، گوشیمو گرفتم جلوش هر کاری کردم اصلا قفلو آنلاک نکرد .
نیازیَم نیس بیارین جلو صورتتون ، من گوشیو مثل همیشه تو دستم میگیرم ، تا کلید پاور میزنم یه ثانیه طول نمیکشه و بازش میکنه .
اصلانم با تعصب این حرفا رو نمیزنم ، فقط خواستم بگم که نه اسکنر عنبیه و نه تشخیص چهره هک نمیشن ، شما هر کاریو که فکر میکنید و کردم ولی هک نشدن .
خیالتون راحت ، کسی به این راحتیا با ۴ تا عکس نمیتونه گوشیتونو هک کنه .
دلیلشم اینه که صورت واقعی رو از عکس تشخیص میده .
یبار وقتی میخواستم تشخیص چهره رو فعال کنم ، به جای صورتَم ، عکسمو گرفتم جلو گوشیم که ببینم بجای صورتم میتونه عکسمو ذخیره کنه یا نه !!
اما دیدم حتی یه درصدم پر نشد و نوشت چهره ای تشخیص داده نشد و اومد بیرون .
پس میشه روش حساب کرد . ?

شهریار

۱۳۹۶/۵/۱۷
سامسونگ سیستم اسکن عنبیه معرفی کردددد؟؟؟؟؟؟
دیگه این و همه میدونن که اولین بار مایکروسافت با گوشی لومیا 950 معرفی کرد. از یه کارشناس بعید یک همچین حرفی!!!
این نشانه تبلیغات و جانبداری شماست.

توحيد

۱۳۹۶/۵/۱۶
سامسونگ فقط بلد كپي كنه چيزي از خودش نداره

توحيد

۱۳۹۶/۵/۱۶
سامسونگ تو حدي نيست كه اسكن عنبيه رو بيار اولين گوشي لوميا بوده بعدشم اسكن عنبيه هم تو سامسونگ ايراد داره چشم اذيت ميكنه

حسام

۱۳۹۶/۵/۱۶
خب این تکنولوژی همین الانشم روی گلکسی اس ۸ هستش چیز جدیدی نیست. گوشی در حالت استندبای روی میز یا هر سطحی باشه با نگاه کردن به گوش قفل باز میشه. همچین میگن اپل در حال توسعه ی برنامه س هر کی ندونه فکر میکنه شاخ غولو داره میشکونه. چند بار بگم اپلو دیگر کمپانی ها راحت سه چهارسال از سامسونگ عقبن. سامسونگ همین الانش گلکسی اس ده شم ساخته آماده س