خانهاخبار
ناامیدی اپل از قرارگیری اسکنر اثر انگشت درون صفحه نمایش آیفون 8

ناامیدی اپل از قرارگیری اسکنر اثر انگشت درون صفحه نمایش آیفون 8

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های iPhone 8 که حالا تقریبا از وجود آن مطمئن شده‌ایم، صفحه نمایش با حاشیه بسیار اندک است. اما کاهش بیش از اندازه حاشیه‌های نمایش‌گر و حذف دکمه هوم، اپل را با یک چالش جدید روبرو می‌کند که همان محل قرار گیری سنسور اثر انگشت است.
۱۳۹۶/۵/۱۶

یکی از مهم‌ترین خبرها درباره تغییرات آیفون ۸ نسبت به نسل‌های قبلی، حذف کلید هوم و کاهش چشم‌گیر حاشیه‌های نمایش‌گر است که بنابراین، اپل باید به فکر محلی جدید برای تاچ‌ آی‌دی باشد. محتمل‌ترین گزینه برای حل این مشکل که اگر واقعی می‌شد، آیفون را دوباره به دوران فناوری‌های انقلابی‌اش باز می‌گرداند، استفاده از سنسور اسکنر اثر انگشت تعبیه شده در صفحه نمایش گوشی بود. اما به نظر می‌رسد اپل فعلا از استفاده از این فناوری منصرف شده است.

افشاگر معروف دنیای محصولات اپل، مینگ چی کو فاش کرد که در یادداشتی به سرمایه گذاران که به دست اپل اینسایدر رسیده است، کوپرتینویی‌ها اعلام کردند که برنامه خود برای قرار دادن تا‌چ آی‌دی در نمایش‌گر برای آیفون ۸ را لغو کرده‌اند. البته کو اعلام نکرد که آیا اپل به طور کل از توسعه این فناوری منصرف شده است یا خیر، اما ظاهرا قرار نیست شاهد حضور سنسور تاچ‌ آی‌دی تعبیه شده در زیر نمایش‌گر آیفون ۸ باشیم.

image

اما پس از شنیدن این خبر، پرسشی که ذهن ما را مشغول می‌کند این است که بالاخره اپل چه بلایی بر سر تاچ آی‌دی می‌آورد؟ برخی شایعات از حضور این سنسور در کلید هوم در کنار گوشی (مانند گوشی‌های سونی) خبر می‌دهند و برخی رندرها از وجود سنسور اثر انگشت در پشت گوشی و زیر لوگوی اپل حکایت دارند. حتی اعلام شد که ممکن است فناوری اسکن سه بعدی چهره جایگزین اسکن اثر انگشت می‌شود، اما مطمئن نیستیم که اپل به همین زودی این فناوری را رها و نوع دیگری را جایگزین آن کند، به ویژه در این زمان که به تازگی تاچ آی‌دی را در مک‌بوک پرو هم به کار گرفته است.

در روزهای گذشته در خبرها اعلام شد که سامسونگ هم استفاده از این فناوری را به زمان معرفی گلکسی نوت ۹ موکول کرده است. در همین حین که شرکت‌های بزرگ در حال تصمیم گیری بر استفاده یا عدم استفاده از سنسور اسکن اثر انگشت در زیر صفحه نمایش بودند، یک کمپانی چینی با نام Vivo این ایده را در گوشی Xplay 7 خود عملی کرده است که تا پیش از معرفی گلکسی نوت ۹ سامسونگ راهی بازار خواهد شد.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

سید عرفان

۱۳۹۶/۵/۱۶
اگه حسگر اثر انگشت رو پشت گوشی تو لوگوی اپل تعبیه کنن خیلی باحال و خاص میشه...
موافقا لایک
مخالفا دلیل
ممنون.