خانهاخبار
10 راه برای افزایش سرعت Galaxy S8

10 راه برای افزایش سرعت Galaxy S8

در سریع و قدرتمند بودن گلکسی اس 8 سامسونگ شکی نیست، اما برترین موبایل‌ها هم طی گذر زمان دچار ضعف عملکرد می‌شوند و محصولات سامسونگ هم مستثنی نیستند. نکته امید‌بخش ماجرا راه‌حل‌های ساده و کاربردی برای افزایش سرعت است که در ادامه 10 مورد از آن‌ها را برای گلکسی اس 8 مرور می‌کنیم.
۱۳۹۶/۵/۱۵

در این مقاله به 10 راه برای افزایش سرعت و عملکرد Galaxy S8 سامسونگ می‌پردازیم. برخی از این راه‌ها مخصوص اس 8 و برخی در بین تمامی گوشی‌‌های اندرویدی یکسان‌اند.

Performance Mode را تغییر دهید

image

گلکسی اس 8 موبایل قدرتمندیست و در واقع بسیاری از کاربران به این قدرت نیازی ندارند، در نتیجه سامسونگ به‌طور پیش‌فرض گوشی را در بالاترین تنظیمات خود قرار نداده تا هم عمر باطری بیشتر باشد و هم کمتر داغ شود. برای استفاده از نهایت توان گوشی و یا عکس آن بخشی به نام Performance Mode در Device Maintenance تنظیمات وجود دارد. در پرفورمنس مود 4 انتخاب برای کاربر وجود دارد که به‌طور پیش‌فرض Optimised انتخاب شده. برای سریعترین عملکرد گزینه Game را انتخاب کنید.

برخلاف اسمش High Performance سرعت گوشی را بیشتر نمی‌کند و با افزایش رزولوشن روشنایی صفحه، انیمیشن‌ها و... تجربه کاربری شما را بهبود می‌بخشد.

به یاد داشته‌باشید با انتخاب این مود عمر باتری کاهش یافته و موبایل بیشتر داغ می‌شود.

رزولوشن صفحه را کم کنید

image

گلکسی اس 8 شما 4,262,400 پیکسل دارد (1440*2960) که به پردازنده و گرفیک فشار زیادی وارد می‌کند. با کاهش رزولوشن می‌توان عملکرد روان‌تری داشت. خوشبختانه سامسونگ امکان تنظیم رزولوشن در سه حالت را به کاربر داده و در صورت نیاز می‌توانید در بخش Screen Resolution منو Display تنظیمات آن‌را به 720p کاهش دهید.

هرچه رزولوشن پایین‌تر باشد، پردازنده و گرافیک تحت فشار کمتری خواهد‌بود و سرعت افزایش می‌یابد.

اپ‌های غیر‌ضروری را حذف کنید

image

داشتن اپ‌های غیرضروری علاوه‌بر پر‌کردن حافظه با اجرا در پس‌زمینه سرعت گوشی را کاهش و مصرف باتری را افزایش می‌دهند. تمام اپ‌هایی که استفاده نمی‌کنید را حذف کنید اپ‌‌های پیش‌فرض که قابل حذف نیستند را هم غیرفعال کنید، هرچند کاملا حذف نمی‌شوند دیگر آیکونشان را نخواهید دید و از منابع با‌ارزش سیستم هم استفاده نخواهند کرد. این کار از هرسو منفعت است و صرفا به اس 8 هم مربوط نیست.

برای حذف یا غرفعال کردن اپ‌ها به منو Application Manager بخش تنظیمات رفته و در تب All اپ مورد‌نظر خود را انتخاب کنید.

چند‌وقت یک‌بار کش را پاک کنید

image

بحث زیادی در مورد پاک کردن یا نکردن کش وجود داد. علت اصلی وجود کش افزایش سرعت است ذخیره اطلاعات برنامه‌ها و وب‌سایت‌هایی که زیاد استفاده می‌کنید در حافظه کمک زیادی به کاهش زمان و دیتا مورد نیاز می‌کند با این حال معتقدیم پاک کردن کش هرچند مدت یک‌بار به بهبود عملکرد گوشی کمک شایانی می‌کند.

بعد از مدتی اطلاعات کش تلنبار می‌شوند و باعث لگ و کاهش سرعت گوشی می‌شوند. پاک کردن کش هر ماه یا چند هفته می‌تواند تاثیر مثبتی داشته‌باشد. خبر خوب برای اس 8 داران اما وجود قابلیت پاک‌کردن کش به‌طور پیش‌فرض است. دیگر نیاز نیست دنبال اپ‌‌های ناامن و پر از تبلیغ باشید.

به بخش Device Maintenance تنظیمات بروید و Optimize Now را بزنید، این گزینه حافظه کش را پاک می‌کند. به‌یاد داشته‌باشید موبایل شما تا مدتی پس از حذف حافظه کش کند خواهد بود که دلیلش دانلود دوباره برخی از اطلاعات است و بعد از چند روز به سرعتش بهبود می‌یابد.

دانلود بوستر را فعال کنید

image

قبل از هرچیز باید بدانید این قابلیت می‌تواند هزینه‌بر باشد. Download Booster از ترکیب دیتا سیم‌کارت و وای‌فای برای افزایش سرعت اینترنت استفاده می‌کند. در صورتی که اینترنت نامحدود و یا برای دانلود عجله دارید می‌تواند بسیار مفید و کاربردی باشد.

در منو Connection به بخش more Connection تنظیمات و رفته و Download Booster را روشن کنید، یک پنجره پاپ‌اپ اخطار با دو گزینه ظاهر می‌شود Turn On را انتخاب کنید.

از ویجت استفاده نکنید

image

ویجت‌ها می‌توانند بسیار کاربردی باشند، اما در بسیاری موارد علاوه بر زشت و شلوغ شدن صفحه اصلی باعث کاهش سرعت و کارایی موبایل می‌شوند. سعی کنید تا جای ممکن از ویجت‌ها استفاده نکنید تا قدرت پردازنده صرف بهبود عملکرد بخش‌های مهم‌تر شود.

تنظیمات توسعه‌دهندگان

برای بقیه راه‌ها نیاز به فعال کردن Developer Options دارید. این تنظیمات مخصوص توسعه‌دهنگان طراحی شده و آزادی عمل بیشتری در کنترل گوشی به ‌آن‌ها می‌دهد، اما برای کاربران عادی هم مزیت‌هایی دارد. برای فعال کردن این تنظیمات مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. وارد بخش تنظیمات شوید.
  2. About Phone را انتخاب کنید.
  3. Software Info را انتخاب کنید.
  4. Build Number را پیدا کنید و 7 بار پیاپی بزنید.

حال بخش Developer Options در انتهای تنظیمات ظاهر شده است.

image

محدود‌کردن فرایند‌های پس‌زمینه

موبایل‌ها همیشه کاری برای انجام‌دادن در پس‌زمینه دارند! وقتی این فرایند‌ها زیاد می‌شوند روی عملکرد گوشی تاثیر می‌گذارند. با محدود کردن این عملیات‌ها در Background Process Limit بخش تنظیمات دولوپر‌ها و تنظیم آن به تعداد دل‌خواه می‌توانید به بهبود عملکرد گوشی کمک کنید.

بعد از تغییر تعداد گوشی را ری‌استارت کنید و به‌یاد داشته‌باشید کاهش بیش از حد فرایند‌های پس‌زمینه می‌تواند باعث از دست رفتن اعلانات حساس شود.

کاهش تعداد انیمیشن‌ها

انیمیشن‌ها زیبا هستند اما همه‌چیز را کند می‌کنند و قدرت پردازنده را هدر می‌دهند، کم‌کردن تعداد انیمیشن‌ها می‌تواند کمک حال باشد. برای این‌کار به Animation Settings تنظیمات توسعه‌دهندگان رفته و تمام اعداد را به 0.5x تغییر دهید.

قطع فعالیت‌ها

قابلیت‌های مالتی‌تسکینگ اندروید بسیار جذاب و موثرند. اما همین مالتی‌تسکینگ از دلایل اصلی کند شدن موبایل‌های اندرویدی است. گزینه Dont Keep Activities در بخش تنظیمات توسعه‌دهندگان به قطع فعالیت برنامه‌ها بعد از بسته شدن یا سوییچ به اپ دیگر کمک می‌کند و در نتیجه فضای بیشتری از RAM برای کار‌های مهم‌تر باقی خواهد‌ماند.

باید گفت گلکسی اس 8 کمبود رم ندارد و احتمالا هرگز نیازی به این‌کار نخواهید‌داشت، اما دانستنش ایرادی ندارد و ممکن است روزی به‌آن نیاز پیدا‌کنید. به‌یاد داشته‌باشید بعد از هرگونه تغییر در Developer Options گوشی را ری‌استارت کنید.

هیچ راه‌حلی جوابگو نیست؟

موبایل را فرمت کنید

image

فاکتور‌های بسیاری در عملکرد گوشی دخیلند و گاهی هیچ کاری افاقه نمی‌کند، در این موارد تنها راه‌حل ریست‌فکتوری است. این فرایند تمام نرم‌افزار‌ها را به حالت اولیه گوشی باز‌خواهد گرداند و اطلاعات شما را پاک می‌کند پس هیچ دلیلی غیر از مشکلات سخت‌افزاری نمی‌تواند گوشی شما را کند کند.

اگر برای ریست‌فکتوری و پاک کردن تمام اطلاعات خود آماده هستید، به بخش Reset از General Management تنظیمات رفته و Factory Data Reset را انتخاب و پین کد را وارد کنید و بگذارید موبایل کارش را بکند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (77 نظر)

مجید

۱۳۹۷/۱۱/۱۰
وجدانا اینقدر تعصب بی جا نداشته باشید. هر برندی نقاط قوت و ضعف خودشو داره. مشکل اصلی کند شدن هم سیستم عامل اندرویده نه مدل و برند گوشی. اساسا سیستم عامل ios خیلی دیر کند میشه ولی اندروید زودتر کند میشه. من خودم s8 دارم و خیلی هم راضیم و بنظر من s8 انقلابی بود در صنعت گوشی هوشمند. لطفا اینقدر تعصب بیجا نداشته باشید. ممنون

سهیل

۱۳۹۷/۸/۲۳
سلام خسته نباشید ، آقا من s8 دارم حدود شیش ماه خریدم هیچ مشکلی نداشت تا اینکه یهو بی هیچ دلیلی وسط اس ام اس دادن کند و کند شد تا کامل هنگ کرد ، بعد چند ساعت کم کم بهتر شد دوباره هنگ کرد ، ریست کردم باز گیر میکرد ، ریست فکتوری کردم جوابگو نبود ، بردمش بیرون واسم فلش کرد درست شد اومدم خونه همون شب هنگ کرد تا فردا صب ( اینکه میگم هنگ یعنی دکمه هاش کار میکرد ولی کلا تاچش کار نمیکرد ) صب دوباره بردمش بیرون واسم فلشش کردن ولی بازم تاچش کار نکرد که نکرد تا شب یهو خودش دوباره کم کم با سرعت کم درست شد ، هر جا نشون میدم میگن تاچش باید عوض شه ولی اگه تاچش خراب باشه حالت هنگ کرده به خودش نمیگیره مثلا وسط بستن یه برنامه گیر کنه و بمونه ، کسی هست بدونه دلیل این مشکل s8 چیه ؟ واقعا عذاب آور شده ، الان کار میکنه ولی هیچ اطمینانی ندارم یه ساعت دیگه دوباره تاچش از کار نیفته ، ممنون میشم راهنماییم کنین

پوریا

۱۳۹۷/۷/۶
بله تحفه هم نیست اشغالی بیش نیست شما تا حالا htc 12+ گرفتی دستت بعدا صحبت کن.

سعید

۱۳۹۶/۱۰/۱۳
من به عنوان طرفدار محصولات پرچمدار سامسونگ همیشه هواوی رو هم قبول دارم و کسی از بستگانم بخواد هواوی بخره جلوشو نمیگرم ولی احیانا حتی دوستای دورم بخوان هنگ تی سی بخرن دست میکنم تو جیبم اس6 رو نشون میدم همون باعث میشه از گمراهی در بیان و هنگ تی سی نخرن البته خیلی نادر پیش میاد کسی بره طرف هنگ تی سی ولی خب دیگه

AMIR

۱۳۹۶/۸/۵
مطلب مفیدی بود بازم از این نوع مطالب بزارید.ممنون