خانهاخبار
از این 320 میلیون رمز عبور استفاده نکنید!

از این 320 میلیون رمز عبور استفاده نکنید!

انتخاب رمز عبور همیشه دشوار است، به خصوص اگر به موضوع امنیت اهمیت ویژه‌ای می‌دهید. با این حال مهم است بدانید که رمز عبور انتخابی‌تان پیش از این در بانک اطلاعات هکرها قرار دارد یا نه.
۱۳۹۶/۵/۱۳
image

همه‌ی افرادی که از اینترنت استفاده می‌کنند در سایت‌ها و سرویس‌های مختلف حساب‌های کاربری متعددی دارند که شاخص‌ترین آن ایمیل است. همه‌ی حساب‌های کاربری ما نیاز به رمز عبور دارند و اگر کسی آن رمز عبور را بداند عملا به تمامی اطلاعات ما دسترسی دارد. به همین دلیل انتخاب رمز عبور بسیار مهم است. با این حال هر ساله به خاطر حفره‌های امنیتی سرویس‌های مختلف هکرها به اطلاعات میلیون‌ها کاربر سرویس‌های مختلف، از جمله رمز عبورشان، دسترسی پیدا می‌کنند. بنابراین هنگام انتخاب رمز عبور عاقلانه است از رمزهایی که پیش از این افشا شده و در دسترس هکرها قرار دارد استفاده نکنیم.

اما از کجا بفهمیم که رمز عبور انتخابی‌مان پیش از این در دسترس هکرها قرار ندارد؟ تروی هانت (Troy Hunt) یک متخصص امنیتی است که وب‌سایتی به نام Have I Been Pwned را راه‌اندازی کرده و به شما این امکان را می‌دهد تا رمز انتخابی خود را با 320 میلیون رمز عبوری که پیش از این افشا شده مقایسه کرده و ببینید آیا استفاده از آن امن است یا خیر. این ابزار از بانک اطلاعاتی تشکیل شده که رمزهای عبور افشا شده در نفوذهای امنیتی سال‌های اخیر در آن جمع شده و هدف آن کمک به افراد و شرکت‌ها برای افزایش امنیت آنلاینشان است.

image

گرچه شما به عنوان یک کاربر نمی‌توانید برای نفوذهای امنیتی کاری بکنید، اما انتخاب یک رمز عبور مناسب می‌تواند شما را در مقابل حملات انفرادی هکرها در امان نگه دارد. ایده‌آل‌ترین شرایط آن است که رمز عبور شما حداقل 16 کاراکتر داشته باشد و این کاراکترها مخلوطی از اعداد، نمادها و حروف بزرگ و کوچک باشد. با این حال پیشرفته‌ترین و امن‌ترین رمز عبور هم اگر در بانک اطلاعات یک هکر وجود داشته باشد، به هیچ دردی نخواهد خورد.

وب‌سایت آقای هانت پیش از این به کاربران نشان می‌داد که آیا اطلاعات ایمیل‌هایشان در نفوذهای امنیتی سال‌های اخیر در دسترس هکرها قرار گرفته یا خیر و ابزار جدید این سایت به نحوی دیگر قصد دارد به کاربران کمک کند.

با این حال هانت در وبلاگش هشدار می‌دهد که از این سرویس به دلایل امنیتی برای رمز عبورهایی که هم اکنون در بسیاری از سرویس‌ها به کار گرفته‌اید، استفاده نکنید و تنها از آن برای انتخاب رمز عبورهای آینده خود استفاده کنید.

هانت در وبلاگش از کاربران خواسته به کمک این وب‌سایت در انتخاب رمز عبور مناسب به اطرافیانشان یا کسانی که چندان با مبحث امنیت آنلاین آشنا نیستند، کمک کنند.

اخیرا موسسه ملی استاندارد و فناوری ایالات متحده در راهنمایی که برای حفظ امنیت آنلاین منتشر کرده تذکر داده نباید از رمز عبورهایی که پیش از این در نفوذهای امنیتی افشا شده‌اند، استفاده کرد و تروی هانت نیز به پیروی از این راهنما سرویس فوق را راه‌اندازی کرده است.

برای ورود به این وب‌سایت اینجا کلیک کنید.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

محمد

۱۳۹۶/۵/۱۴
چه جور اعتماد کرد

جواد

۱۳۹۶/۵/۱۴
جالبه من 12345679رو زدم گفت تا حالا هک نشده

Masoud

۱۳۹۶/۵/۱۳
ما چطور بايد به اين شخص اعتماد كنيم ؟ از كجا معلوم پسورد ما داخل بانك ايشون ذخيره نشه ؟؟؟؟

محسن

۱۳۹۶/۵/۱۳
اگه این کارو بکنیم که رمز عبور رو تقدیم این آقا کردیم ?من جز به خودم به هیچکی اعتماد ندارم همون بهتر هک شم تا خودم با دستای خودم رمز عبورمو تقدیم کنم

ابی

۱۳۹۶/۵/۱۳
هر رمز عبوری در این سایت چک بشه به دیتابیس رمزهاشون اضافه میشه خوب کلکی هست!