خانهاخبار
گوگل به دنبال خرید اسنپ‌چت با 30 میلیارد دلار!

گوگل به دنبال خرید اسنپ‌چت با 30 میلیارد دلار!

این روزها خبری دهان به دهان می‌چرخد که گوگل به دنبال خرید اسنپ‌چت با رقم قابل توجه 30 میلیارد دلار است.
۱۳۹۶/۵/۱۳
image

اسنپ‌چت اپلیکیشن‌ محبوبی است که اولین بار در سال 2011 منتشر شد. طی 6 سالی که از انتشار این اپلیکیشن می‌گذرد، محبوبیت آن روز به روز افزایش یافته و در کنار آن توسعه‌دهندگانش نیز قابلیت‌های جالبی به آن اضافه کرده‌اند. ماه مارس امسال بود که اسنپ‌چت با عرضه سهام خود در بورس به شرکتی عمومی با نام «اسنپ» تبدیل شد تا بتواند از حمایت‌های عمومی نیز برخوردار شود. اما اخیرا خبری منتشر شده که گوگل علاقه داشته و دارد که این شرکت و نرم‌افزارش را از آن خود کند.

بر اساس گزارشی که بیزنس اینسایدر منتشر کرده گوگل اوایل سال 2016 و قبل از اینکه سران اسنپ‌چت تصمیم به عرضه عمومی سهام خود بگیرند به صورت شفاهی علاقه خود به خرید این اپلیکیشن را با رقم 30 میلیارد دلار ابراز کرده بودند. البته شواهد از این قرار است که گوگل با وجودی که سهام این شرکت عرضه عمومی شده، همچنان بر سر پیشنهاد خود مانده است. با این حال ایوان اشپیگل، یکی از موسسان اسنپ‌چت و مدیرعامل فعلی شرکت اسنپ، علاقه‌ای به فروش اپلیکشنش ندارد. حقیقت آن است که گرچه سهام اسنپ‌چت عمومی شده، اما در حال حاضر تنها اشپیگل و بابی مورفی، دیگر موسس این اپلیکیشن، اجازه دارند برای این نرم‌افزار تصمیمات مهم بگیرند.

با وجودی که سران شرکت اسنپ گفته‌اند «این اخبار صحت ندارند» و گوگل نیز هیچ واکنشی نسبت به آن نشان نداده، سهام شرکت اسنپ تحت تاثیر این خبر با 2.3 رشد مواجه شده است. این در حالی است که در هفته‌های اخیر ارزش سهام این شرکت روندی نزولی را طی می‌کرد.

image

اگر بخواهیم واقع‌نگر باشیم گوگل برای اسنپ‌چت می‌تواند سرپرست بسیار مناسبی باشد و از وجهه اقتصادی کمک بزرگی به رشد این اپلیکیشن کند. آن هم در شرایطی که ایده اصلی این اپلیکیشن اکنون با سرویس‌های «استوری» اینستاگرام و واتس‌اپ رقیبانی جدی پیدا کرده است. با این حال اشپیگل، طبق شنیده‌ها، از آن دست افراد رئیس‌ مآب است و دوست ندارد به شخصی بالاتر از خودش گزارش دهد.

با وجود این اخبار روابط گوگل و اسنپ‌چت بسیار به هم نزدیک است. اسنپ‌چت یکی از اصلی‌ترین مشتریان سرویس Google Cloud است و این اپلیکیشن که به طور کامل بر روی این سرویس اجرا می‌شود اخیرا 2 میلیارد دلار خرج میزبان خود کرده است.

باید منتظر ماند و دید آیا اسنپ‌چت به گوگل خواهد پیوست یا نه. چنین پیوندی با توجه به سابقه و تکنولوژی اسنپ‌چت در زمینه واقعیت افزوده می‌تواند کمک بزرگی در مسیر توسعه عینک گوگل (Google Glass) باشد.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)