خانهاخبار
مقایسه ابعاد آیفون 8، گلکسی نوت 8 و ال‌جی V30

مقایسه ابعاد آیفون 8، گلکسی نوت 8 و ال‌جی V30

تا چند هفته دیگر شاهد معرفی سه پرچم‌دار جدید از اپل، سامسونگ و ال‌جی خواهیم بود که هر یک با طراحی تازه‌ای نسبت به نسل‌های قبلی خود تولید می‌شوند.
۱۳۹۶/۵/۱۳

تابستان امسال فصل هیجان انگیزی برای دنیای گوشی‌های هوشمند است، تا یک ماه آینده سه پرچم‌دار جدید از سه شرکت‌ نام‌دار دنیای موبایل معرفی خواهند شد. تا سه هفته دیگر سامسونگ فبلت گلکسی نوت ۸ را معرفی می‌کند، یک هفته پس از آن ال‌جی V30 معرفی خواهد شد و یک ماه دیگر هم نوبت آیفون ۸ شرکت اپل خواهد بود.

اما با توجه به این که چند سالی است تمام مشخصات گوشی‌های هوشمند پیش از رونمایی افشا می‌شود، نیازی نیست برای دانستن مشخصات آن‌ها تا مراسم معرفی منتظر بمانیم. به تازگی اپل به طور تصادفی اطلاعات زیادی از آیفون ۸ را در فریم‌ور منتشر شده از هوم‌پاد افشا کرد، به علاوه بسیاری از تولید کنندگان لوازم جانبی هم رندرهای محصولات خود را به همراه گلکسی نوت ۸ و ال‌جی V30 منتشر کردند و مشخصات سخت افزاری هم در بنچ‌مارک های متفاوت رویت شدند؛ بنابراین، تنها بخشی از مشخصات این پرچم‌داران که تا به حال نامعلوم مانده بود، ابعاد آن‌هاست. با هم به ابعاد این سه دستگاه نگاهی داشته باشیم:

image

اولین چیزی که در تصویر بالا جلب توجه می‌کند، ابعاد بسیار جمع و جور آیفون ۸ نسبت به اندازه نمایش‌گر آن است. انتظار می‌رود هر سه گوشی بالا از صفحه نمایش AMOLED برخوردار باشند، اما کوچک‌ترین نمایش‌گر، با ابعاد ۵.۸ اینچ، متعلق به آیفون ۸ است. صفحه نمایش گلکسی نوت ۸ برابر ۶.۳ اینچ و صفحه نمایش V30 هم ۶ اینچ است.

اما صفحه نمایش آیفون ۸ نسبت به دو پرچم‌دار دیگر تفاوت بزرگی دارد، وجود یک بریدگی در قسمت بالایی نمایش‌گر که در V30 و نوت ۸ دیده نمی‌شود. مانند گلکسی اس ۸ و ال‌جی جی ۶، نمایش‌گر نوت ۸ و V30 هم از چهار گوشه خمیده است و این خمیدگی در گوشی‌های ال‌جی بیشتر نمایان است.

حال می‌رسیم به باریک‌ترین گوشی از بین این سه پرچم‌دار: طبق اطلاعاتی که به تازگی منتشر شد، ال‌جی V30 با ۷.۴ میلی‌متر عنوان باریک‌ترین این لیست را دارد، ضخامت آیفون ۸ برابر ۷.۵ میلی‌متر است و گلکسی نوت ۸ با ۸.۵ میلی‌متر، ضخیم‌ترین گوشی این لیست شناخته می‌شود.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (10 نظر)

حمید

۱۳۹۶/۵/۱۹
بچه کم چرت بگو الجی جی 5 با اون تبلیغات کمش بالای 14 15 میلیون فروخته جی 6 مسائل مربوط به هم شایعست

Soheil

۱۳۹۶/۵/۱۴
اندازه آیفون 8 مناسب تره

خبر مهم

۱۳۹۶/۵/۱۴
5 گوشی برتر نیمه اول 2017 انتخاب شدن. بهترین گوشی اچ تی سی یو11 انتخاب شد. لینک خبر از یوتوب هست تو کامنت بعدی میزارم که اگه تایید نشد(چون یوتوب فیلتره ممکنه تایید نکنن دوستان جی اس امی) خودتون برین یوتوب این عبارتو سرچ کنید ببینید
Top smartphones of 2017 (first half)

سعید

۱۳۹۶/۵/۱۴
اگه اس8 که پرفروش ترین پرچمدار امساله کمتر از اس7 فروخته پس ال جی چی میگه که مثل g5 سر g6 هم داره پشت سر هم ضرر میده و کسی نمیخره این گوشی داغون رو :دی

hamed

۱۳۹۶/۵/۱۴
الجی مثل همیشه خلاق ،زیبا و تحسین برانگیز