خانهاخبار
مواظب افشای هویت خود در وب‌گردی‌ها باشید

مواظب افشای هویت خود در وب‌گردی‌ها باشید

اگر تاکنون گمان می‌بردید که باید با خیال راحت به وب‌گردی بپردازید به یاد داشته باشید که همیشه چشم‌هایی مراقب هر حرکت شما هستند. در ادامه با جی اس ام باشید.
۱۳۹۶/۵/۱۲

چندی پیش یک تیم تحقیقاتی آلمانی در کنفرانس Def Con hacking در لاس‌وگاس اعلام کرد: سابقه وب‌گردی کاربران حتی با حذف تاریخچه مرورگر، قابل بازیابی است.

برای اثبات این امر، سی‌یا اِکرت و آندرس دوس، از متخصصان امنیت شبکه، برای افشای جزئیات داده‎های مربوط به وب‌گردی‌های سه میلیون شهروند آلمانی از جمله دولتمردان سیاسی این کشور اعلام آمادگی نمودند..

در این رخ‌داد، به محض اینکه کاربران وارد اینترنت شوند، «کلیک‎استریم» گزارش هر کلیک و یا وب‌گردی آن‌ها را بر اساس عادت فردی هر وب‌گرد ذخیره می‌کند. هرچند که کاربران به صورت ناشناس از اینترنت استفاده می‌کنند اما افشای جزئیات اطلاعات هر فرد به طور ویژه، کاری ساده به نظر می‌رسد.

افشای هویت کاربران:

برای افشای اطلاعات، گروهی از متخصصان امنیت شبکه، به تحلیل 10 مرورگر محبوب کاربران پرداخته و با مراجعه به رخ‌داد «کلیک‌استریم»، ردپای کاربران را نقطه به نقطه دنبال نموده (مثلا وقتی کابر، کلیپی را در یوتیوب و یا عکسی را در توئیتر به اشترک می‌گذارد) و به راحتی از هویت کاربر باخبر می‌شوند.

حتی گاهی کاربران، با ورود به صفحه لاگ – این ادمین خود بسیار ساده‌تر قابل شناسیایی هستند.

با این همه، اگر کاربران بدون توجه به امکان افشای هویت، مخفیانه به وب‌گردی بپردازند، ممکن است فاجعه‌ای بزرگ رخ دهد. به عنوان مثال اگر ردپای سیاستمداران یا قاضی‌ها در وب‌سایت‌های مستهجن و نامربوط دیده شود، احتمال باج‌گیری هکرها از این افراد، بسیار زیاد خواهد بود.

در هر حال به عقیده تحلیل‌گران استفاده از رخ‌داد «کلیک‌استریم» غیرقانونی است، اما به نظر می‌رسد برخی دولت‌ها از این روش در برآوردن اهداف امنیتی کشور بهره می‌جویند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

عبدی

۱۳۹۶/۵/۲۲
ولله چی بگم ،دوستان همه چیزو گفتند...

عبدی

۱۳۹۶/۵/۲۲
بقول دوست عزیزمون ، خدا رو شکر که ما کاره ای نیستیم!

یبل

۱۳۹۶/۵/۱۷
حرمت ابروی مومن از حرمت کعبه بالاتره.....

بی اعصاب

۱۳۹۶/۵/۱۲
خدا رو شکر که ما کاره ای نیستیم.