خانهاخبار
فیس‌بوک پا به عرصه خانه‌های هوشمند می‌گذارد

فیس‌بوک پا به عرصه خانه‌های هوشمند می‌گذارد

فیسبوک را سال‌هاست که به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی می‌شناسیم. ظاهرا این کمپانی تصمیم گرفته تا با ساخت دو دستگاه جدید پا به عرصه رقابت سخت‌افزاری با آمازون و گوگل بگذارد.
۱۳۹۶/۵/۱۱

هفته گذشته شایعه‌هایی مبنی بر تلاش فیسبوک برای ساخت اسپیکر هوشمند در فضای مجازی منتشر شد. البته در این شایعه‌ها به جزئیات و اطلاعاتی درباره نحوه کار این دستگاه و قیمت فروش آن اشاره نشده بود. امروز گزارش دیگری دراین‌باره منتشر شده که موضوع موردبحث را کمی روشن‌تر می‌کند. ظاهرا فیسبوک قصد دارد دستگاه هوشمندی برای رقابت با آمازون اکو و گوگل هوم بسازد.

image

چندی پیش شایعه شد که آزمایشگاه Building 8 فیسبوک در حال تحقیق و توسعه برای ساخت یک دستگاه اندرویدی مخصوص گفتگوی تصویری است. این غول شبکه‌های اجتماعی در تلاش است به‌جای طراحی و معرفی یک سیستم‌عامل جدید، از اندروید برای دستگاه تازه‌اش بهره ببرد اما همیشه ممکن است این تصمیم‌ها در روند پیشروی پروژه تغییر کنند.

این دستگاه گفتگوی تصویری، صفحه‌نمایشی به‌اندازه صفحه لپتاپ، دوربین با لنز زاویه باز، بلندگو و همچنین میکروفون برای اجرای ویدیو کنفرانس خواهد داشت. گفته می‌شود که همه این ویژگی‌ها از هوش مصنوعی فیسبوک قدرت می‌گیرند تا بیش از رقابت با محصولات مشابه، به بهبود عملکرد توجه کنند.

پروتوتایپ‌های دستگاه مذکور در حال حاضر ساخته شده و در آزمایشگاه‌های فیسبوک در حال تست هستند. به گفته منابع نزدیک به این پروژه، قطر صفحه‌نمایش پروتوتایپ‌ها حدودا 13 تا 15 اینچ است.

image

ویژگی‌های بسیاری وجود دارند که انتظار داریم روی این دستگاه مشاهده کنیم. یکی از این ویژگی‌ها که در حال حاضر در حال آزمایش است، دوربین را قادر می‌سازد تا به‌صورت خودکار چهره افراد محیط را تشخیص داده و روی آن‌ها ثابت بماند. کارشناسان پروژه همچنین در حال توسعه و ساخت یک دوربین با زاویه 360 درجه برای این دستگاه هستند اما ممکن است دوربین مذکور تا زمان عرضه نهایی دستگاه آماده نشود.

فیسبوک همچنین قصد دارد یک اسپیکر هوشمند خانگی ساخته و مستقیما به رقابت با آمازون اکو و گوگل هوم بپردازد. این دستگاه هم قرار است مانند دستگاه اندرویدی گفتگوی تصویری، از دستیار صوتی‌ای قدرت بگیرد که نتیجه توسعه فیسبوک است.

گفته می‌شود که اسپیکر هوشمند فیسبوک احتمالا در حدود 100 دلار قیمت‌گذاری می‌شود اما هنوز قیمت تخمینی دستگاه گفتگوی تصویری آن مشخص نیست.

انتظار می‌رود که هر دو دستگاه در بهار سال 2018 و در خلال کنفرانس توسعه‌دهندگان F8 رونمایی شوند اما ممکن است عرضه آن‌ها با کمی تاخیر انجام شود.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)