خانهاخبار
گلکسی S8 و S8 Plus سرانجام از Daydream VR پشتیبانی می‌کنند

گلکسی S8 و S8 Plus سرانجام از Daydream VR پشتیبانی می‌کنند

دو گوشی Galaxy S8 و S8 Plus ابتدای سال جاری در حالی معرفی شدند که از Daydream VR گوگل پشتیبانی نمی‌کردند. حالا کمپانی گوگل تایید کرده که به‌روزرسانی نرم‌افزاری برای پشتیبانی این دو گوشی از تکنولوژی مذکور در حال انتشار است.
۱۳۹۶/۵/۱۰

وقتی سامسونگ در ابتدای سال جاری میلادی دو پرچم‌دار تازه Galaxy S8 و galaxy S8 Plus را معرفی کرد، عدم پشتیبانی از Daydream یکی از معایب آن‌ها به شمار می‌رفت. البته با توجه به مشخصات پیشرفته این مدل‌ها شامل پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 835، 4 گیگابایت رم و صفحه‌نمایش Super AMOLED با وضوح تصویر کواد اچ‌دی، مشکل پشتیبانی فنی از واقعیت مجازی در آن‌ها وجود نداشت و حدس می‌زدیم که این ویژگی هم در آینده نزدیک به جمع مزیت‌های S8 و S8 Plus اضافه شود.

خوشبختانه زمانش فرارسیده و علاقه‌مندان Daydream VR مطمئن باشند که به‌زودی گوشی‌های S8 و S8 Plus از این تکنولوژی پشتیبانی خواهند کرد. این اخبار امروز توسط حساب رسمی گوگل در شبکه اجتماعی گوگل پلاس گوگل به تایید رسید.

image

وقتی صحبت از راهکارهای واقعیت مجازی گوگل به میان می‌آید، باید بدانید که دو نسخه S8 و S8 Plus مسیر طولانی‌ای را برای رسیدن به آن طی کرده‌اند. در ابتدای عرضه این دو گوشی که متوجه شدیم هیچ‌کدام از Daydream VR پشتیبانی نمی‌کنند، به‌درستی نمی‌دانستیم که علت چیست و مقصر اصلی در این موضوع گوگل است یا سامسونگ.

کمپانی سامسونگ در کنار هدست Oculus، پلتفرم Gear VR را هم برای گوشی‌های هوشمند خودش طراحی کرده است. حدس می‌زدیم که سامسونگ به دلیل امضای قرارداد با Oculus نتوانسته باشد با گوگل بر سر پشتیبانی از Daydream VR به توافقی برسد.

image

البته کمپانی گوگل در خلال کنفرانس توسعه‌دهندگانش در ماه مه اعلام کرد که پشتیبانی از Daydream VR به‌زودی در قالب یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری و در طی تابستان امسال به Galaxy S8 و S8 Plus هم خواهد رسید. این غول تکنولوژی هیچ اطلاعات و جزئیات دیگری اعلام نکرد اما خبر مذکور به‌اندازه کافی برای کاربران خوشحال‌کننده بود. این دو گوشی از پرطرفدارترین گوشی‌های پرچم‌دار اندرویدی در حال حاضر هستند و پشتیبانی آن‌ها از Daydream VR باعث افزایش محبوبیت این پلتفرم خواهد شد.

بازه زمانی انتشار این آپدیت که سمت سرور را دستخوش تغییر می‌کند، با توجه به اپراتورها مختلف است. یکی از اپراتورهای معروف آمریکایی هفته گذشته آپدیت مذکور را برای کاربرانش منتشر کرده و سایر اپراتورهای نقاط مختلف جهان هم ظاهرا در صف عرضه این نسخه هستند.

پیش‌ازاین تبلیغاتی درباره اپلیکیشن Daydream VR روی Galaxy S8 و S8 Plus منتشر شده بود و اگر شما هم از دارندگان این دو گوشی هستید، احتمالا به‌زودی می‌توانید از این اپلیکیشن مانند تصاویر تبلیغاتی‌اش استفاده کنید.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)