خانهاخبار
ظهور نشانه‎های حرکت اپل به سمت رزولوشن 4K در آیتونز

ظهور نشانه‎های حرکت اپل به سمت رزولوشن 4K در آیتونز

یکی از کاربران انجمن MacRumors در بریتانیا گزارش داده است که به تازگی توانسته گزینه دریافت فیلم با رزلویشن 4K را در آیتونز مشاهده کند.
۱۳۹۶/۵/۸

حرکت به سمت رزولوشن 4K برای فروشگاه بزرگی چون آیتونز یک توفیق اجباری است و دیر یا زود، کوپرتینویی‌ها مجبور به استفاده از این رزولوشن خواهند شد. اما این دگردیسی اپل ممکن است بسیار زودتر ازآنچه فکرش را می‌کنید، رخ بدهد.

به‌تازگی، یکی از کاربران بریتانیایی انجمن MacRumors گزارش داده که در موقع خرید فیلم Passengers، گزینه «4K HDR» را نیز مشاهده کرده است. در همین حال، یکی از اعضای آمریکایی همین انجمن که فیلم Passengers را خریداری کرده، می‌گوید که فقط گزینه «HD» برای این فیلم موجود بوده است.

image

این احتمال وجود دارد که کوپرتینویی‌ها در حال آماده‌سازی خود برای ارائه فیلم‌هایی با کیفیت 4K در آیتونز هستند و این سطح از کیفیت تصویری را به نسل بعد Apple TV نیز بکشانند. وب‌سایت بلومبرگ نیز در اوایل سال جاری گزارش داده بود که نسل بعدی اپل تی وی‌ها به رزولوشن 4K و HDR مجهز خواهند شد.

فروشگاه گوگل پلی نیز چندی پیش پشتیبانی از فیلم‌های 4K را آغاز کرد. از طرفی نیز، قیمت تلویزیون‌های مبتنی بر این کیفیت تصویری روز به روز حال کاهش است و طیف گسترده‌تری از افراد امکان استفاده از این تلویزیون‌ها را پیدا می‌کنند. بنابراین حرکت به سمت رزولوشن 4K برای تمامی کمپانی‌ها، از جمله اپل، یک توفیق اجباری خواهد بود.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

Kiarash

۱۳۹۶/۵/۹
چیزی به نام رزولوشن قابل تشخیص برای چشم انسان وجود نداره. چیزی که چشم انسان نمیتونه تشخیص بده بیشتر از 300 پیکسل در هر اینچ هست که اونم زیاد قابل استناد نیست. شما باید با توجه به رزولوشن و اندازه ی نمایشگر ، ppi ( pixels per inch ( رو محاسبه کنید.

مهدی

۱۳۹۶/۵/۹
من واقعا گیج شدم?
اگه چشم انسان نمیتونه رزولوشن 4k رو تشخیص بده . پس اینا چرا روی این چیزا کار میکنن؟ مگه نمیگن بیشتر از فول اچ دی برای چشم انسان کاربردی نداره؟