خانهاخبار
اپل مجبور به پرداخت 2 میلیارد دلار به نوکیا شد!

اپل مجبور به پرداخت 2 میلیارد دلار به نوکیا شد!

اپل در پی مجادله پتنتی با نوکیا اکنون مجبور شده است تا مبلغ 2 میلیارد دلار را به صورت نقد به این کمپانی پرداخت کند.
۱۳۹۶/۵/۷

چند ماه پیش، دو کمپانی اپل و نوکیا اعلام کردند که برای مجادله حقوقی خود بر سر پتنت‌ها به راه‌حلی حقوقی دست یافته‌اند و در پی حل و فصل این مجادله هستند. اکنون نوکیا اعلام کرده است که اپل برای اتمام مجادله حقوقی، تقریبا 2 میلیارد دلار (1.7 میلیارد پوند) به این کمپانی پرداخته است. نوکیا همچنین تایید کرده است که لایسنس پتنت‌های خود را نیز به اپل اعطا کرده است. به گفته کمپانی فنلاندی، این توافقنامه فراتر از یک مجوز پتنتی ساده است.

بجای یک توافقنامه پتنتی ساده، ما در مورد همکاری‌های تجاری گسترده‌تر با اپل توافق کردیم که می‌تواند در بهینه‌سازی روتینگ IP، شبکه‌های نوری و سلامتی دیجیتال موثر باشد.

image

نوکیا برای اولین بار در سال 2016، اپل را به سو استفاده از پتنت‌های این کمپانی متهم کرد. این دو کمپانی برای مدت‌ها روی یک توافقنامه برای استفاده از پتنت‌ها مذاکره کردند اما نتوانستند به نتیجه مشخصی دست یابند. بنابراین نوکیا تصمیم گرفت تا این پرونده را از طریق حقوقی پیگیری کند و اکنون شاهد آن هستیم که اپل مجبور شده است 2 میلیارد دلار به این کمپانی فنلاندی بپردازد. نظر شما چیست؟

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

alias

۱۳۹۶/۵/۸
نوکیا نه یک قدم بلکه همیشه 100 قدم از رقیبان جلو بود و این اپل بود که از جای خالی نوکیا شدیدا سوء استفاده کرد اما سال 2017 الی 2018 نوکیا به صدر و جایگاه اصلی خودش خواهد برگشت

amir

۱۳۹۶/۵/۷
با عرض سلام نوکیا اولین و بهترین برند گوشی در سطح جهانی است که مقاومت تا کیفیت برای پروژه ها استفاده کرده به نظر من اگه نوکیا مثل بقیه برندها گوشیهاشو با سیستم عامل اندروید عرضه میکردن الان رقیب نداشت

امیرحسین

۱۳۹۶/۵/۷
اپل از چه پتنتی از نوکیا استفاده کرده؟

A

۱۳۹۶/۵/۷
با این که از نوکیا خوشم نمیاد ولی دمش گرم

Axel981111

۱۳۹۶/۵/۷
نوکیا حقش بود واقعا گوشی های نوکیا عالی بودن زمان خودش